VW Amarok

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Rannis
-
Viestit: 357
Liittynyt: 8.5.2007 21:09

VW Amarok

ViestiKirjoittaja Rannis » 13.8.2010 10:50


T1mo
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.4.2007 19:22

ViestiKirjoittaja T1mo » 14.8.2010 20:19

Itseäni tuo ainakin kiinnostaa kovasti vaikkakin rahaa tuollaiseen ei vielä muutamaan vuoteen tule olemaan =D. Tuleva metsäinssin työnkuva kun tulee varmasti sisältämään monia kilometrejä päällystämättömillä teillä erilaisissa keleissä, joten neliveto olisi hyvä olla.

Amarok tuo varmasti laatua kyseiseen luokkaan. Isällä ollut 2kpl pick-up autoja mitsu ja nyt isuzu. Näissä ainakin molemmissa on sisusta ollut todella pelkistetty tosin isuzussa on hieman paremman näköinen. Kummassakin vaihdekepin nupit pyörivät kepin pässä. Tätä tuskin on vw:ltä odotettavissa ja sisusta on varmasti laadukasta jälkeä.

Mitä tuo on sitten ajossa? Varmasti maantiellä pieksee muut luokkansa kotterot, mutta miten on asian laita kun mennään maaston puolelle? Mitsulla ainakin päästiin aina pois sieltä minne oltiin menty ja aika usein perässä oli lastissa oleva puukärry, jota kiskottiin pois metsästä lumihangessa. Isuzulla tästä ei ole vielä kokemusta kosa on sen verran tuore hankinta.

Joitakin arvoioita olen amarokista lukenut ja niissä sitä on ainakin kehuttu kovasti. Voimansiirtoon on ainakin saatavilla hyvin vaihtoehtoja ja erilaisia härveleitä mm. taka-akselille lukko. En ole varma onko muissa samaa saatavilla?
Kohtahan tuo taitaa tulla suomeen ja sitten saadaan ensimmäiset koeajot yms... Start ohjelma tulee varmaan viemään tuon myös maastoon testattavaksi, joten sitä odotellessa.

Muita mielipiteitä yms?

T1mo
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.4.2007 19:22

ViestiKirjoittaja T1mo » 3.9.2010 15:54

Uusi amarok bongattu sattumalta Jämsänkoskella nyt meneillään olevassa metko:ssa. Oli aika maukkaan näköinen. Joku kuvakin tuli otettua eli kuvamateriaalia tulee kunhan kerkiän sen tekemään.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 3.9.2010 16:23

Varmasti maantiellä pieksee muut luokkansa kotterot,

nojaa, erillisrunko ja lehtijouset, toi respeti on melkein kaikissa noissa :D

T1mo
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.4.2007 19:22

ViestiKirjoittaja T1mo » 3.9.2010 17:29

No juu näinhän se on =D. Mutta on näissä uusissa menty paljon eteenpäin kun vertaa johonkin 90-luvun kiikkulautaan :D

Ja nyt pari hassua kuvaa.
Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 3.9.2010 18:11

Pyörin työn merkeissä 2,5 viikkoa Houstonissa (Tx) ja mietiskelin mikä ihmeen geenivirhe saa ihmisen ostamaan tämän tyyppisiä jäähallin kokosia pick-uppeja. Varsinkin kun 95 prosenttia ostajista ei lavamallia todellakaan tarvitse.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 3.9.2010 18:14

^Se on katos sitä, kun vehkeiden täytyy olla aina isommat kun naapurilla...koolla on väliä...

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 3.9.2010 18:14

Aika pieniä jäähalleja teilläpäin vissiin sit? :( :)

Tilanteen koomisuutta lisää se et rollen profiilissa lukee multivan. :)
Viimeksi muokannut diffas, 3.9.2010 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 3.9.2010 19:06

Toisaalta, mikä geenivirhe pistää ihmisen kituuttamaan ja ostamaan sen postimerkin kokosen auton, johon ängetään 4 kaveria kuin sillit suolaan ja vielä kuorma-autollinen tavaraa ja sit körötellään polvet suussa rukalle hiihtämään :D

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 3.9.2010 20:03

Hah.. ratti suoraan uudesta polosta :)
Toisaalta ihan hyvä veto volkkarilta tehdä lava-auto taas markkinoille joilla riittää kysyntää ja kilpailua tällä hetkellä.
Ihan onnistuneen näköinenkin tuo kyllä on.
Rollen kommenttiin viitaten täytyy sanoa että onhan tuollainen lätkähallin kokoinen lava-lintta huomattavasti käytännöllisempi kuin ostaa esim. iso city maasturi mikä ei juuri eroa ominaisuuksiltaan jostain nelikko farkusta muulla kuin hinnallaan ja sillä että on kömpelömpi liikkumaan, kun taas toi lava-vessa on kompromissi henkilö auton tiloista, maasturin maasto ja hinaus kyvyistä ja pakun kuljetus tiloista, tokihan se tarkoittaa että se ei ehkä millään alueella paras mutta toimiva jollain tapaa.
Mutta suurimmalle osalle tuonkin ja niiden suv autojen ostajille ne on vaan egoilua jollain asteella, suurin osa autoilioista pärjäisi ihan hyvin vm.84 derbyllä mutta kun ihmisillä on mahdollisuus jotain hankkia (santader) :D niin miksi ei sitten hankkisi =)

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 3.9.2010 20:35

No siis, auton hankkiminen melkeinpä aina on tietynasteista egoilua, millä tuodaan omaa ajatusta esiin.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 3.9.2010 21:39

tuodaan omaa ajatusta esiin.


Tuo kyllä selittää monien autovalinnat.... ...kun ne puuttuvat :D

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 3.9.2010 21:41

Tähän "must have pick up", niin jenkeissähän äijät ei aja millään citymaastureilla tai piirikunnasta riippuen ei edes suburbaneillakaan. Ne on perheenäitien kulkuneuvoja, joilla kuljetetaan omia ja naapurin lapsia harrastusten pariin ja käydään super-marketissa ostamassa perheelle ruokaa. Miehillä tulee olla p-u, ja mielellään isompi kuin naapurilla.

Olis sopinu tuon Amarokin peiteeksi matta vihree, jo messujen luonteestakin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.9.2010 21:53

Suburban on kyllä aika täyskokonen vehje.
Ja Uaz:in jälkeen maastokelposimmaksi vehkeeksi sanon Dodge Ramchargerin. J olen muutamalla vehkeellä rymynny firman puolesta metässä.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 3.9.2010 21:58

Voi johtuu tosta jalkojen välissä roikkuvan ulokkeen koosta, mut "mä diggasin".

Rannis
-
Viestit: 357
Liittynyt: 8.5.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Rannis » 4.9.2010 3:19

mua ei kiinnostaa onko naapurin pick-uppi isompi ku oma, vaan kiinnosta enempää sitä paljonko tavaraa lavalle mahtuu ja onko auto mukavaa ajaa maantielä/maastossa?

Hiluxit olen ajannu ja voin sanoa että ovat kyllä mukavia ajaa, toivotavasti Amorakit ovat sama luokkaa...

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 4.9.2010 23:18

luulen kyllä että toi voittaa hiluxit mennen tullen ja luultavasti monet noista japsi/kiina lava-vessoistakin, tokihan jokaisen perse on erilainen ja tottunut tykkäämään erilaisesta menosta...

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 5.9.2010 9:47

Onkos toi nyt ihan vw -konsernin omia tekosia vai onko kenties kasattu jossain holon saarella? :D
Ei sinänsä, hyvinhän nuo japsilava-autot tuntuvat kestävän...
Hintapolitiikasta, onkohan mitään käryä? Asettunee johonkin 25k-30k € tienoille?

T1mo
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.4.2007 19:22

ViestiKirjoittaja T1mo » 5.9.2010 12:00

Ihan omia tuotoksia on ja kyseisiä ammeita kasataan jossain päin Etelä-Amerikkaa. Tosin jostain artikkelista muistan lukeneeni, että pohjautuu jotenkin hiluxiin. Olisko sitten tojotan pojat ollu hieman antamassa vinkkejä auton suunnittelussa.
Hinnasta oli myös jossain lehtijutussa maininta, että tulisi asettumaan markkinajohtajan (tarkoittanee hiluxia) tasolle. Eli varmaan 30-40k€ on hinta haarukka?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 5.9.2010 12:20

Ompa kyllä todella muovinen kapistus, kompromissi maasturin, lava-auton ja perheauton väliltä eikä kunnollisia ominaisuuksia oikein millään osa-alueella.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 5.9.2010 21:45

Ihan napeen näkönenhän tuo Amarokki on. En vaan oikein ikinä ole ymmärtänyt noiden lava-autojen ideaa...
OT:
Ja Uaz:in jälkeen maastokelposimmaksi vehkeeksi sanon Dodge Ramchargerin. J olen muutamalla vehkeellä rymynny firman puolesta metässä.

Onkos kokemusta vanhemmista lyhyistä G Mersuista? Tai voi kai ne uudemmatkin olla yhtä maastokelpoisia, ei vaan ole kokemusta.

ramiv
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.10.2003 10:00

ViestiKirjoittaja ramiv » 8.9.2010 9:23

Tässä sitte esimerkki siitä mihin se koolla kilpailu johtaa, suurin pickup mitä on tullu vastaan:
Kuva

Koosta sen verran että siel takana on RAM 2500 mikä ei ole ihan pieni sekään. Mulla on pituutta 176cm niin toi etuloksun päällä oleva vilkku on just päälaen korkeudella..

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 8.9.2010 10:44

^ Kyseinen peli ilmeisesti suurin sarjatuotannossa oleva "avolavapakettiauto". Onhan jenkeissä pajoja jotka väsää pitkänokka Kenworthista "avolavan" tai vaikka rättikaton ;)

Manos
-
Viestit: 65
Liittynyt: 5.4.2006 19:47

ViestiKirjoittaja Manos » 8.9.2010 11:41

Tuosta amarokista... Itse olen ainakin pettynyt oman -08 hiluxin ominaisuuksiin ja vw kuitenkin lähellä sydäntä, että pitää melkein käydä koeajolla heti kun mahdollista, mutta kun tuo tavaran kuljetus on ykkösijalla niin pitää ehkä odottaa tuota single cappiä. toivottavasti ei vain ole liian pieni tuo lyhyt ohjaamo malli, kun tuo hiluxin extra cap on todella käytännollinen, ollut joskus väliaikaisesti 5 henk. hytissä, eikä ollut edes ahdasta. Jostakin luin että tuon amarokin single capin B-pilari olisi todella paksu jolla saadaan tilaa etupenkkien taakse.
Viimeksi muokannut Manos, 24.2.2012 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pertura
-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.8.2006 18:21

ViestiKirjoittaja Pertura » 9.9.2010 16:17

Koosta sen verran että siel takana on RAM 2500 mikä ei ole ihan pieni sekään.

Nusnus, se on 3500.

Mutta mitä Amarokiin tulee, niin ihmetyttää tuo eurooppalaisten ja japanialaisten into tehdä pikappeja tasan yhdellä akselivälillä. Tuota neliovista nyt ei enää voi lava-autoksi sanoa hyvällä tahdollakaan, niin onnettoman pieni se lava on. Taitaa farmari-volvoonkin saada saman verran romua kyytiin. Halvempaahan se tietysti on tehtaalle tehdä vain yhtä runkoa, mutta uskoisin että pitkälavaiselle nelioviselle olisi markkinoita. Jotkut kuitenkin haluavat kyytiin kavereita JA tavaraa, eivät ainoastaan jompaa kumpaa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 9.9.2010 17:03

Aiheen vierestä/

Aika pieniä jäähalleja teilläpäin vissiin sit? :( :)

Tilanteen koomisuutta lisää se et rollen profiilissa lukee multivan. :)


Uskokaa taikka älkää, mutta tuollane T4 multivan on pienempi ja painaa vähemmän ku esim. 2006 Audi A6 avant

/aiheenvierestä

Mutta onhan tuo Amarok Volkkarin vastaus jenkkien pick up markkinoille, missä esim Toyota ja Nissan omine V8 Tundrineen ovat jo valloittaneet melkoisen siivun markkinoista. Mahtaako Volkkaria saada pensaveekasilla. Se se vasta haulikkotelineen kanssa olisi peli.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 9.9.2010 18:06

Ei saa amarokkia ku 2 litrasella bensalla ja dieselillä et eipä tolla kilpailla kuin ns. minitruck luokassa, hiluxin, mazdan, ford rangerin ja mitsun L300 kanssa...

T1mo
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.4.2007 19:22

ViestiKirjoittaja T1mo » 10.9.2010 20:04

Mutta onhan tuo Amarok Volkkarin vastaus jenkkien pick up markkinoille, missä esim Toyota ja Nissan omine V8 Tundrineen ovat jo valloittaneet melkoisen siivun markkinoista. Mahtaako Volkkaria saada pensaveekasilla. Se se vasta haulikkotelineen kanssa olisi peli.


Kannattaisi varmaan edes hieman ottaa asiasta selvää ennenkö rupeaa väittämään, että amarok on vastaus jenkkien kuorma-auton moottorilla varustetuille jätti pick-upeille. Sillä kyseinen pulkkahan ei ole edes menossa Pohjois-Amerikkaan.

Tässä vielä aiheeseen viitaten yksi linkki lontoon kielellä. http://www.worldcarfans.com/10906041975 ... ckup-truck

Poikanen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.9.2005 23:07

ViestiKirjoittaja Poikanen » 12.3.2012 8:54

Vanha aihe, mutta kyselen kuitenki. Miten amarokin offroad-neliveto toimii maantieajossa? Sain aikas sopivan tarjouksen esittelyautosta ja tuossa olis tuo offroad.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 13.3.2012 9:03

offroad nelikko tais näissä olla kytkettävä neliveto? ellen nyt väärin muista.

kerran kokeillut pelastuslaitoksen amarokkia (vastahan se tulikin) niin samoin kuin hiluxi (toisella asemapaikalla ja tullu enempikin ajettua) niin kun kytkee nelivedon päälle ja auto mene jäykäksi. eli etu-taka vetää ilman tasausta. tiukemmissa käännöissä sen huomaa ei paljoa muuten "normiajossa". amarokissa olisähköiset nuo kytkennät ja minusta kesti kohtuu pitkään kun niitä laittoi päälle.
toki kun ehti tottua 10 vuodessa land-cruiserin nelivetoon niin onhan nuo jäykkiä, siinä kun oli jatkuva ja sit lukot(risti ja taka) ja alennusvaihde. näissä lavavehkeissä on vaan takalukko ja alennusvaihde.

Poikanen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.9.2005 23:07

ViestiKirjoittaja Poikanen » 13.3.2012 9:22

Juu, sehän on tuo kytkettävä neliveto tosiaan. Ittelle sopis ehottomasti paremmin tuo torsenpohjanen jatkuva neliveto, sillä amarokista kaipaan lähinnä tilaa, isohkoa vetokapasiteettia ja semmosta mukavan vakaata etenemistä kelistä riippumatta.

Voipi olla mulle tuo kytkettävä neliveto turhan äärimmäinen loikkaus R32:sta :)

Voipikos tuota nelivetoa pitää kytkettynä esimerkiksi kaupunkiliikenteessä talvella? Taitaa olla melkosen hirveitä ajettavia nuo takavedolla.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 13.3.2012 10:22

kyllä ainaski bensatakaveto hiluxi on parhaimmillaan talvella :) kääntyy sentään silloin

Tureq
-
Viestit: 31
Liittynyt: 27.3.2009 17:04

ViestiKirjoittaja Tureq » 14.3.2012 8:28

Eikö amarokkia saa nimenomaan sekä perinteisellä kytkettävällä että jatkuvalla nelivedolla. jatkuvassa ei alennusvaihteita.

Poikanen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.9.2005 23:07

ViestiKirjoittaja Poikanen » 14.3.2012 8:30

Toki saapi, mutta tuo mistä sain hyvän tarjouksen on kytkettävällä. Lisäksi tuo uus autovero painaa päälle niin niitä ei ehi paljon tilailla ennen kuun loppua :(

lurjus
-
Viestit: 647
Liittynyt: 6.8.2003 16:19

ViestiKirjoittaja lurjus » 18.3.2012 12:06

Piiiiiiitkästä aikaa kommentoin....

Poikanen:
Jos sun ajo on pääpiirteittäin maantietä/kaupunkia/yms "tasaasen laakeeta aakeeta", ei kytkettävällä nelivedolla ilman etu ja taka-tasausta tee h...von vittua. Sulle on oikea vaihtoehto se haldex (4motion) versio.

Itsellänikin oli jo off road -versio autosta paperit nimeä vaille valmiina, mutta....
Kokeilemalla se selvisi.
Auto lähtee liukkaalla tangentin suuntaan (jos voimaa on yhtään, mitä tossa ei kyllä vakiona kovin paljoa ole!!!) satasen vauhdista neliveto päällä. Etu ja takatasauksen puute tekee siitä todella kiikun. Ei puhettakaan ettäkö pärjäis maantiellä nykyiselle jatkuvalle etuveto/neliveto(haldex) yhdistelmälle.

Suomeen on tuotu 75% noita off road versioita, ajatellen juuri näitä maarakennus/metsäkone alan yrittäjiä.

Itselle riittäis se lavakate/kontti (koko noin p150, lev 150 kork 100) tavarankuljetukseen ja hytti, sekä selän taakse häkki kolmelle koiralle. Mutta siitä en tykkää, ettei autolla voi vedättää isommassa nopeudessa ilman että persereikä on koko ajan hiestä märkä. Saattaa se kyllä olla märkää kakkaakin siinä vaiheessa.

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 18.3.2012 21:23

Tuosta off road mallistahan löytynnee myös 100% lukittavat lukot että on sitten se oikea neliveto eikä mikään pizza quatro saatikka joku 4 matic.. lisäksi metalliset pohjapanssarit ja alennus vaihteen.
Sen mitä tuolla off roadilla kävin sohjossa sukeltamassa niin ei se esp valo sielä vilkutellut, toisin kuin 4motion transportteri tekee. meinaan kun sama päivä ja samam keli.
Ja tilaahan tuossa on sitte vaikka muille jakaa, ei ole sitä pakettiauton ahtautta ilmassa.
Ja nissanin sekä hiluxin kokeneena onhan tuo volkkari jopa jo auton näköinen sisältä.

Poikanen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.9.2005 23:07

ViestiKirjoittaja Poikanen » 19.3.2012 15:57

Itsekki alan kallistumaan vähin siihen jatkuvaan nelivetoon. Amarokissahan ei ole haldex vaan torsen jatkuvana nelivetona.

Onhan tuo offroad varmasti oikea neliveto silloin ko sitä tarvii, eli häviävän pienen osan minun ajoista. Tuo jatkuvatoiminen neliveto taas auttaa vähän eteenpäin melkein joka kelillä ja on niin kovin huoleton. Ja onhan siinäki vielä lisäksi kai lukko takana.

Poikanen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.9.2005 23:07

ViestiKirjoittaja Poikanen » 21.3.2012 12:28

Nyt sitten käyn lauantaina hakemassa 41km ajetun jatkuvalla nelivedolla varustetun highline amarokin. Varmastikki oikea ratkasu mulle niin nelivedon, varustelun ko mukavuusjousienki puolesta, tai ainaki niin oikea ko lava-auto siviilikäytössä voi vain olla :D

lurjus
-
Viestit: 647
Liittynyt: 6.8.2003 16:19

ViestiKirjoittaja lurjus » 21.3.2012 13:07

Poikanen: Oikea valinta sun käyttöön. Leppoisia kilometrejä.

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 21.3.2012 14:37

Mihinkäs hintaa tuommoisen kyseisen härpättimen nyt oikeen sitten sait..

Poikanen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.9.2005 23:07

ViestiKirjoittaja Poikanen » 21.3.2012 14:47

2 paikkasena pakettiautona jatkuvalla nelivedolla ja metallivärillä varustettu highline 37 500€ ilman mitään talvivarusteita. Esittelyauto, mutta käytännössä ajamaton.

400€ halvempi ko 2600km ajettu trendline solid offroad varustettuna talvirenkailla, lohkolämmittimellä, sisätilanpistokkeella, valoraudalla, ja kylkiputkilla täällä Rollossa.

jami
-
Viestit: 120
Liittynyt: 17.9.2006 21:19

ViestiKirjoittaja jami » 21.3.2012 21:45

Tietääkö joku että käykö jonkun muun vw:n kuljettajan istuin Amarok:iin?
Tuosta puuttuu säädettävä ristiseläntuki.. Kävisikö esim. Tiguanin.

Poikanen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.9.2005 23:07

ViestiKirjoittaja Poikanen » 21.3.2012 21:49

Lurjus: kiitos :)

Olikos sulla muuten nyt sitten amarokki vai päädyitkö johonki ihan muuhun?

lurjus
-
Viestit: 647
Liittynyt: 6.8.2003 16:19

ViestiKirjoittaja lurjus » 24.3.2012 16:51

Poikanen; Harrastin vähän matikkaa ja totesin ettei kannata vaihtaa vielä. Alla on tällä hetkellä "ripeähkö" 09 4motion caddy.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa