Oskun B8 Aanelkku
Valvoja: ffp jäsenet
Oskun B8 Aanelkku
Tulipa hetkeksi loikattua VAG konsernin kaluista Italiaanoon, Alfa 159:iin. Ei ollut mun juttu, vaihtui siis B8 aanelkkuun.
Audi A4 2009
Tekniikka:
- 2.0 CR, Karalan softa @ 184hp/410nm
Alusta:
- 30mm madaltavat Eibachin jouset
- Kesäpalloina Monaco Chicanet takana 9,5x19, edessä tuuman kapeemmat. Talvella Audin orkkis alut
Sisusta:
- Kankaiset sporttipenkit säädettävällä reisituella ja sähköisellä ristiselän säädöllä
- Kolmipuolaratti
Viikko sitten myllyttelin autosta pikaisesti myyntimyllytyksen holot pois ja hieroin kovavahan pintaan. Muuten sitten lähinnä ajellut.
Huonoja kuvia S3:lla, näyttää paremmalta ja kiiltävämmältä mitä oikeasti.
Suunnitelmia:
- Sähkösäätöiset täysnahkaiset sporttijakkarat, done
- Multifunktion ratti S6
- Vakkari
- Hiilikuituiset sisätilan listat
- Orggis navi
- Audin peruutuskamera järjestelmä
- Parkkitutkat eteenkin
Ulkokuori vielä auki, mutta käyttishän tämä eli ei mitään kummempaa. Mukavaa matkantekoa, se on tärkein pointti tässä.
Audi A4 2009
Tekniikka:
- 2.0 CR, Karalan softa @ 184hp/410nm
Alusta:
- 30mm madaltavat Eibachin jouset
- Kesäpalloina Monaco Chicanet takana 9,5x19, edessä tuuman kapeemmat. Talvella Audin orkkis alut
Sisusta:
- Kankaiset sporttipenkit säädettävällä reisituella ja sähköisellä ristiselän säädöllä
- Kolmipuolaratti
Viikko sitten myllyttelin autosta pikaisesti myyntimyllytyksen holot pois ja hieroin kovavahan pintaan. Muuten sitten lähinnä ajellut.
Huonoja kuvia S3:lla, näyttää paremmalta ja kiiltävämmältä mitä oikeasti.
Suunnitelmia:
- Sähkösäätöiset täysnahkaiset sporttijakkarat, done
- Multifunktion ratti S6
- Vakkari
- Hiilikuituiset sisätilan listat
- Orggis navi
- Audin peruutuskamera järjestelmä
- Parkkitutkat eteenkin
Ulkokuori vielä auki, mutta käyttishän tämä eli ei mitään kummempaa. Mukavaa matkantekoa, se on tärkein pointti tässä.
Viimeksi muokannut OskuA, 31.3.2014 11:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tässä autossa ei ole edessä niitä ledinauhoja, eikä xenoneja, vielä. Mutta nyt suunnitelmissa koodata VAG-COMilla sumarit toimimaan DRL:nä.
Saako noihin valmiita "DRL sumareita" ?
Like this : http://www.ebay.de/itm/Audi-LED-Tagfahr ... 2588bdd462
Saako noihin valmiita "DRL sumareita" ?
Like this : http://www.ebay.de/itm/Audi-LED-Tagfahr ... 2588bdd462
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tässähän umpiot ovat ihan erilaiset kuin ne LED-DRL-umpiot, joten "niiden tilalla" ei ole mitään. Päiväajovalot on toteutettu hehkulangoilla.
LED:
Hehku:
Oliko vielä näin, että tuota hehku-drl-umpiota ei ole saanutkaan xenonvaloilla? Bi-Xenoneiden kanssa tuli aina nuo LEDit?
Tuossa näkyy vielä nuo päiväajovalot päällä:
http://rs758.pbsrc.com/albums/xx224/mrr ... pg~320x480
LED:
Hehku:
Oliko vielä näin, että tuota hehku-drl-umpiota ei ole saanutkaan xenonvaloilla? Bi-Xenoneiden kanssa tuli aina nuo LEDit?
Tuossa näkyy vielä nuo päiväajovalot päällä:
http://rs758.pbsrc.com/albums/xx224/mrr ... pg~320x480
Viimeksi muokannut Markku M., 6.3.2014 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mennyt näköjään kuvat.fi palvelun maksuaika taas umpeen. nyt pitää maksaa kyllä koko vuosi..
Penkitkin tulee sitten ylihuomenna ja perjantaina pitäis mennä poikkee Projectechillä Laitilassa hakemassa läjä autonhoitotuotteita.
Tota Multifunktion rattia pitäis kanssa alkaa nyt metsästelee.
Löytyi tällainen:
- http://www.ebay.de/itm/orig-Audi-A4-8K- ... 3f2d262b82
Mitäs kaikkia tuo Multifunktion nyt sitten tarvitsee?
Penkitkin tulee sitten ylihuomenna ja perjantaina pitäis mennä poikkee Projectechillä Laitilassa hakemassa läjä autonhoitotuotteita.
Tota Multifunktion rattia pitäis kanssa alkaa nyt metsästelee.
Löytyi tällainen:
- http://www.ebay.de/itm/orig-Audi-A4-8K- ... 3f2d262b82
Mitäs kaikkia tuo Multifunktion nyt sitten tarvitsee?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=907.0
Tuolla ruorin vaihto B7:aan ja puhetta Bee kasistakin.
E: http://www.cars-equipment.com/www/en/sh ... ssories-3/
Tuolta Skeidaan ostin ruorin ja tuli mitä pitikin...
Tuolla ruorin vaihto B7:aan ja puhetta Bee kasistakin.
E: http://www.cars-equipment.com/www/en/sh ... ssories-3/
Tuolta Skeidaan ostin ruorin ja tuli mitä pitikin...
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
http://www.cars-equipment.com/www/en/sh ... om-mfsw-4/
Tuossa aikas näpsäkkä ratti. Pitänee kevään aikana hankkia, enskuussa sitten varmaan. Mahtaakohan noissa olla samat bägit, eri kuorella?
Tuossa aikas näpsäkkä ratti. Pitänee kevään aikana hankkia, enskuussa sitten varmaan. Mahtaakohan noissa olla samat bägit, eri kuorella?
Joo kyllä noi ilmettä muutti arvokkaamman ja kliinimmän näköiseksi. Ja mukavemmat istua, kun on vähän "liukkaat", en tykkää siitä kuinka kangaspenkki tarraa hanuriin kiinni. Ja alcantara samaten..
Tänään pitäis lähteä Projectechillä poikkeemaan hakemaan sisustanhoito ja myllytystuotteita. Hain auton väriä LY9B eilen liukkarina, ja tarkoitus vaahtokumilla hinkata koko etupuskuri ja konepelti -> antaa kuivua siihen ja myllyttää -> jää maali vain niihin valkoisen värisin kiveniskemiin. Lähtee ne valkoiset jäljet pois, toki siihen jää pieniä kuoppia, mutta siistiytyy huomattavasti. Maalaan konepellin ja puskurin jossain välissä uusiksi. Muutakin tärkeää tekemistä ensin.
Sisustassa vielä tehtävää ennen ulkokuorta.
Huomenna käyn auton ja vanteet pien- ja raudanpoistoaineella läpi sekä kiillottelen läpikotaisin. Koko lauantai päivä olisi tarkoitus uhrata autonhoitoon :)
Tänään pitäis lähteä Projectechillä poikkeemaan hakemaan sisustanhoito ja myllytystuotteita. Hain auton väriä LY9B eilen liukkarina, ja tarkoitus vaahtokumilla hinkata koko etupuskuri ja konepelti -> antaa kuivua siihen ja myllyttää -> jää maali vain niihin valkoisen värisin kiveniskemiin. Lähtee ne valkoiset jäljet pois, toki siihen jää pieniä kuoppia, mutta siistiytyy huomattavasti. Maalaan konepellin ja puskurin jossain välissä uusiksi. Muutakin tärkeää tekemistä ensin.
Sisustassa vielä tehtävää ennen ulkokuorta.
Huomenna käyn auton ja vanteet pien- ja raudanpoistoaineella läpi sekä kiillottelen läpikotaisin. Koko lauantai päivä olisi tarkoitus uhrata autonhoitoon :)
Kuuden tunnin urakka on ohi. Liuotinpesu, pienpoisto, raudanpoisto, savetus, kiillotus yms. Sain valmiiksi vasta näin ehtoolla niin saanut mitään järkeviä kuvia. Laittelen joskus lisää :)
Maski dipattu mustaksi. Olis komja ilman tuota rekkarikilven paikkaa. Kilpi menee aurinkolippaan tai takasin maskiin, luultavasti takaisin maskiin.
Vanteetkaan kauheesti uusille häpeä.
Se mitä tää nyt kaipaa eniten on lipillisiä Rotiformin BLG vanteita kullan värisinä ja kunnon tontitusta.
Mistä näitä löytää?
EDIT: Maksaako toi setti tosiaan 5000e !!??
Maski dipattu mustaksi. Olis komja ilman tuota rekkarikilven paikkaa. Kilpi menee aurinkolippaan tai takasin maskiin, luultavasti takaisin maskiin.
Vanteetkaan kauheesti uusille häpeä.
Se mitä tää nyt kaipaa eniten on lipillisiä Rotiformin BLG vanteita kullan värisinä ja kunnon tontitusta.
Mistä näitä löytää?
EDIT: Maksaako toi setti tosiaan 5000e !!??
Tuolta replica Rotivormia. Onhan tästäkin taas tulossa upea rojekti....
Nooh noita vanteita on aikaa miettiä. Paljon muuta laiteltavaa ennen.
Leditkin tuli jo sisätiloihin + ovivaloihin. Itävallasta tilasin Ebay.de kautta 27.3 ehtoolla. Lähtenyt 28.3 tänne ja nyt jo hommiin lähtiessä tuli ovella vastaan.
Stance sais olla kyl parempi.
En kyllä malta laittaa kilpeä tuohon keulaan takasin, niin kauan saa olla aurinkolipassa kun poliisi valittaa/sakottaa :D
Leditkin tuli jo sisätiloihin + ovivaloihin. Itävallasta tilasin Ebay.de kautta 27.3 ehtoolla. Lähtenyt 28.3 tänne ja nyt jo hommiin lähtiessä tuli ovella vastaan.
Stance sais olla kyl parempi.
En kyllä malta laittaa kilpeä tuohon keulaan takasin, niin kauan saa olla aurinkolipassa kun poliisi valittaa/sakottaa :D
-
- -
- Viestit: 158
- Liittynyt: 24.4.2013 17:21
Canadan meininkiä, se nyt ainakin ekana tulee mieleen, missä etukilpeä ei tarvita, ainakaan Nova Scotian alueella. No kattoo, koska joku tuosta huomauttaa. Kyllähän se aurinkolipasta näkyy/tai sitten tuulilasin yläreunaan kaksipuolisen teipin palasilla, aurinkolipassa on se "huono puoli" virkavallan mielestä, että sen voi kääntää piiloon :D
Jenkeissä ei ainakaan suurimmassa osassa osavaltioita tarvitse etukilpeä. Eihän Jenkkimallin autoissa ole yleensä keulassa edes kilven paikkaa.
Audi on kyllä maukas. Sisusta oli piste iin päälle, niinkuin monessa muussakin laitteessa. ;)
Beekasia mietin itsellekin seuraavaksi vaihtoehdoksi, mutta taidan mä pysytellä näissä Volkkareissa kuitenkin. Kunhan nyt Jetasta ensin "aika jättää" (lue= se seuraava vessa tiputtaa vähän hintaansa ensin :D)
Audi on kyllä maukas. Sisusta oli piste iin päälle, niinkuin monessa muussakin laitteessa. ;)
Beekasia mietin itsellekin seuraavaksi vaihtoehdoksi, mutta taidan mä pysytellä näissä Volkkareissa kuitenkin. Kunhan nyt Jetasta ensin "aika jättää" (lue= se seuraava vessa tiputtaa vähän hintaansa ensin :D)
Joo o, mitähän tähän nyt sanois. Ensin passatti ja nytte tämä. Aivan täydellinen paketti. Ajatko sä tolla ollenkaan kun näyttää aivan pakasta vedetyltä, myllyä vissiin vähän näytetty =D Valoihin voisi sopia joku ihan snadisti tummentava kalvo?
Toi alfa on mennyt multa ihan kokonaan ohi, löytyskö siitä jostain kuvia? :)
Toi alfa on mennyt multa ihan kokonaan ohi, löytyskö siitä jostain kuvia? :)
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Saako tätä sähköpenkkeihin, jotka ovat autosta, jossa ei ole muistia? Vai onko tässä tuota MMI:tä?
Avainmuisti autoihin joissa sähköpenkit mutta ei muistia niihin
Module 36 Seat Mem. Drvr (J136), 07, Coding, muuta Byte 2 numero 0 -> 1.
MMIssä kuskin penkin säädöissä pitäs tän jälkeen näkyä "Key memory"
Pitäis nahkapenkit maalailla syksymmällä kun hallipaikka valmistuu, mitäs mieltä porukka on väristä. Mustalla vai ruskealla? Tuon lisäksi musta sisäkatto ja pilarit olisi aika makea yhdistelmä. Vastais BMW:n ns. individual varustelua.
Avainmuisti autoihin joissa sähköpenkit mutta ei muistia niihin
Module 36 Seat Mem. Drvr (J136), 07, Coding, muuta Byte 2 numero 0 -> 1.
MMIssä kuskin penkin säädöissä pitäs tän jälkeen näkyä "Key memory"
Pitäis nahkapenkit maalailla syksymmällä kun hallipaikka valmistuu, mitäs mieltä porukka on väristä. Mustalla vai ruskealla? Tuon lisäksi musta sisäkatto ja pilarit olisi aika makea yhdistelmä. Vastais BMW:n ns. individual varustelua.
En raaski tänä kesänä ostaa pusseja kun on järkevämpääkin paikkaa rahalle olemassa nyt.
Autoa tarvisi kuitenkin saada alemmas, ysipuolikkaat Chicanet eteen ja taakse ysipuolikkaiden kanssa pikkulättyä. Ja joku hieno väri keskiöihin, jos niillä pärjäis tämän kesän.
Tekeekö 25tkm ajetulla FK Highsporteilla mitään? Saisin halvalla.. Niissä ei taida olla jäykkyydensäätöä? Onko kuinka jämäkkä, ei tekis mieli runttailla kaaria tosta.
Autoa tarvisi kuitenkin saada alemmas, ysipuolikkaat Chicanet eteen ja taakse ysipuolikkaiden kanssa pikkulättyä. Ja joku hieno väri keskiöihin, jos niillä pärjäis tämän kesän.
Tekeekö 25tkm ajetulla FK Highsporteilla mitään? Saisin halvalla.. Niissä ei taida olla jäykkyydensäätöä? Onko kuinka jämäkkä, ei tekis mieli runttailla kaaria tosta.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Joo eipä ole erikoisempaa tapahtunut lähiaikoina, sumarit kalvottelin keltaisiksi..
http://www.ebay.de/itm/Audi-RS7-Exclusi ... 4d1d5b7f0a
Saako tuollaisesta kaikki napit toimimaan tässä kamppeessa?
On muijaa siunattu tisseillä tai sit kauheet pushupit: http://www.ebay.de/itm/LEDERLENKRAD-AUD ... 3a8f4d0a2c
http://www.ebay.de/itm/Audi-RS7-Exclusi ... 4d1d5b7f0a
Saako tuollaisesta kaikki napit toimimaan tässä kamppeessa?
On muijaa siunattu tisseillä tai sit kauheet pushupit: http://www.ebay.de/itm/LEDERLENKRAD-AUD ... 3a8f4d0a2c
Samalla maalataan vasen etulokari takuuseen, maali lohjennut eli sitä perusvikaa.. Oikeassa lokarissa samaa, mutta joskus maalailtu aiemmin niin ei kuulu "takuuseen", sen maalauksen maksoin siis omasta pussista. Tuleeoahan sitten siisti. Sitten pitäis vielä maalailla/maalauttaa yksi pikkupusu takakulmasta joka oli jo ostettaessa niin olisi upeessa kunnossa.
Kuvio on seuraavanlainen. Auto tuli maalarilta, en hyväksynyt jälkeä, aplaria ja maalisumussa koko auto yms. No nyt se tuli takaisin, konepelti maalattiin uusiksi, muut hiottiin ja kiillotettiin, maalipinta on nyt hyvä, eikä sumua missään. Mutta... Holoilla koko auto, vaikkei niitä oikeen missään ennenstään ollut. En vaadi täydellisyyttä, mutta nää holot ei oo kiva juttu.
Porissa Audia myyvän liikkeen kolarikorjaamopäällikön toiminta tässä asiassa täysi kymppi, aina hoiti homman hienosti kotiin, sain väliajaksi liikkeen sijaisautonkin käyttööni ja tuli pieni autokuume siirtyä tuohon facelift malliin... Auto menee nyt kiillotettavaksi ja saan ne maalarin jättämät kauheat holot pois.
Tällaista jälkeä oli vielä toisenkin kerran jälkeen:
Rasvakuopan korjausta tai roska?
Kiillotettua lokarin pintaa..
Unohtuneet hiomajäljet..
Liian karheet pallot pelissä..
Kokonaiskuvia tulee kun kaikki on kunnossa :)
Porissa Audia myyvän liikkeen kolarikorjaamopäällikön toiminta tässä asiassa täysi kymppi, aina hoiti homman hienosti kotiin, sain väliajaksi liikkeen sijaisautonkin käyttööni ja tuli pieni autokuume siirtyä tuohon facelift malliin... Auto menee nyt kiillotettavaksi ja saan ne maalarin jättämät kauheat holot pois.
Tällaista jälkeä oli vielä toisenkin kerran jälkeen:
Rasvakuopan korjausta tai roska?
Kiillotettua lokarin pintaa..
Unohtuneet hiomajäljet..
Liian karheet pallot pelissä..
Kokonaiskuvia tulee kun kaikki on kunnossa :)
Hieno siit tuli sitten loppuen lopuksi. Kiitos viimeistelystä Henkalle NPS:ltä.
Huono kuva Samsungilla, parempi sitten joskus kun joku on järkkärin kanssa lähellä. Puskurin alahelmasta puuttuu keskipala, tarkoitus ostaa tuohon josain välissä Votexin helmasarja, niin jätin alapalan ottamatta. Votex helma ei suoraan mee S-linen puskimeen, mutta kyllä se sovittamalla menee :)
Huono kuva Samsungilla, parempi sitten joskus kun joku on järkkärin kanssa lähellä. Puskurin alahelmasta puuttuu keskipala, tarkoitus ostaa tuohon josain välissä Votexin helmasarja, niin jätin alapalan ottamatta. Votex helma ei suoraan mee S-linen puskimeen, mutta kyllä se sovittamalla menee :)
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Eihän se 180tkm vaihtoväli sitä tarkoita että hihna napsahtaa poikki 181 tonnissa.
Niin, ei tarkoita ei, kaverin IV golffin remmi katkesi 3v vanhana vielä melkein 10tkm vaihtoväliin -> konevaurio. Toki aina se remmi voi kestää myös sen 10tkm yli vaihtovälin ajonkin yhtälailla.
Pakkohan noissa on olla moninkertaiset varmuuskertoimet. Lähtisin oikeasti murehtimaan jos hihnalla olisi paukuteltu jo 60tkm ylimääräistä tai se olisi 10 vuotta vanha.
Eipä noissa ole erityisiä "varmuuskertoimia", jos olisi, ei varmaankaan olisi jouduttu hihnan vaihtoväliä lyhentämään kuten monissa merkeissä/malleissa on tehty, etenkin pohjolaan. Lisäksi monilla, ellei kaikilla hihnalla varustetuilla, kuuluu tietyin välein hammashihnan kunnon tarkastus huolto-ohjelmaan, eriasia jälleen tekeekö huolto tätä.
Tosin useat hihnojen porsimisista epäilemättä on muusta kuin hihnasta kiinni. Joku rullan laakeri pettää, vesipumppu menee jumiin tms vaurio, joka taas voi tapahtua tuosta noin, toki kuitenkin todennäköisemmin jos ja kun kaikki/kaikkialla ei kaikkea tarvittavaa oheissälää vaihdeta.
Ihan turha kuvitellakaan että valmistaja tai varsinkaan maahantuoja tulisi millään tavoin vastaan, 180tkm ajettuun 5 vuotta vanhaan autoon, joka on vielä "tuontipeli"(?).
Pistä hihna vaihtoon asap ja vältä tarpeetonta ajoa.
En tiedä montaakaan joka olisi kilsat täyteen ajanut jakohihnalla,
yleensä vaihdetaan tarkastuksen yhteydessä, koneesta riippuen 90tkm, tai 120tkm kohdalla.
Pistä hihna vaihtoon asap ja vältä tarpeetonta ajoa.
En tiedä montaakaan joka olisi kilsat täyteen ajanut jakohihnalla,
yleensä vaihdetaan tarkastuksen yhteydessä, koneesta riippuen 90tkm, tai 120tkm kohdalla.
Eilen sain apuja Variantclubilla vaikuttavalta Tero Häkliltä VCDS:n kanssa.
Koodattiin seuraavat jutut:
- Battery status MMI näytöllä
- Pakittaessa alas kääntyvä peili
- Needle sweep
- "Driving school mode", saa tarvittaessa nopeuden näkymään MMI:llä
Seuraavia ei saatu:
- Avainmuisti sähköpenkkeihin, memory module puuttuu. Niin kauhee piuhottaminen olisi sen kanssa, että saa jäädä
- Rengaspainevalvonta, vääränlainen ASB boxi niin ei passannu
Koodattiin seuraavat jutut:
- Battery status MMI näytöllä
- Pakittaessa alas kääntyvä peili
- Needle sweep
- "Driving school mode", saa tarvittaessa nopeuden näkymään MMI:llä
Seuraavia ei saatu:
- Avainmuisti sähköpenkkeihin, memory module puuttuu. Niin kauhee piuhottaminen olisi sen kanssa, että saa jäädä
- Rengaspainevalvonta, vääränlainen ASB boxi niin ei passannu
Tuohon maalaushommaan on pakko itsekin osallistua..
Oma auto sai keulaansa pienen osuman kun ohittaja halusi kiilata minut.
No uutta osaa vaihtui ja keula sai uutta maalia päälle..
Ensin homma venyi luvatusta, mutta ei siinä.
Kun tuli soitto että auto on valmis, niin menin sitä hakemaan.
Mentiin halliin noutamaan autoa, niin samalla kertoi että hepä sen pesasivat samalla ja samantien iski kylmät väreet selkäpiihin.
Heti ovelta näkyi ettei keulamerkki ole paikoillaan, valo ei istunut kunnolla eikä kaikkia osia oltukkaan vaihdettu ja muutama naarmu loisti konepellistä.
Sanoin samantien että on naarmuja, niin maalaripa ottikin (hyvää hyvyyttään) paineilmahiomakoneen ja karvalaikan ja "ajoi" pintaa ennenkuin ehdin homman keskeyttää..
Sienellä pesty ja naarmutettu juuri maalattu pinta pilalle ja muutamat holot ajettu sinnekin mihin mitään ei olisi pitänyt tehdä, maalisumua muutamassa paikassa ja osa keulan valoista ei pala (eikä vikaa ole vieläkään löytynyt) (parkki ja pitkä).
Ei pitäisi yleistää, mutta ei nuo maalaritkaan paljo arvosta maalipintaa..
Oma auto sai keulaansa pienen osuman kun ohittaja halusi kiilata minut.
No uutta osaa vaihtui ja keula sai uutta maalia päälle..
Ensin homma venyi luvatusta, mutta ei siinä.
Kun tuli soitto että auto on valmis, niin menin sitä hakemaan.
Mentiin halliin noutamaan autoa, niin samalla kertoi että hepä sen pesasivat samalla ja samantien iski kylmät väreet selkäpiihin.
Heti ovelta näkyi ettei keulamerkki ole paikoillaan, valo ei istunut kunnolla eikä kaikkia osia oltukkaan vaihdettu ja muutama naarmu loisti konepellistä.
Sanoin samantien että on naarmuja, niin maalaripa ottikin (hyvää hyvyyttään) paineilmahiomakoneen ja karvalaikan ja "ajoi" pintaa ennenkuin ehdin homman keskeyttää..
Sienellä pesty ja naarmutettu juuri maalattu pinta pilalle ja muutamat holot ajettu sinnekin mihin mitään ei olisi pitänyt tehdä, maalisumua muutamassa paikassa ja osa keulan valoista ei pala (eikä vikaa ole vieläkään löytynyt) (parkki ja pitkä).
Ei pitäisi yleistää, mutta ei nuo maalaritkaan paljo arvosta maalipintaa..
Taitaapi (suurin) osa maalareista vetää sen verran liukutyönä vakuutusyhtiöille ettei sitä peruspekkaa kiinnosta onko se auton kulma nyt just sävy sävyyn tai pikku hiontanaarmulla tai holoilla.
Sitten erikseen nämä prosentin murto-osan edustajat joilla alkaa jöpöttää kun maalipinta on viimosen päälle.
Mutta kukin tyylillään, niin omistaja kuin maalarikin.
Sitten erikseen nämä prosentin murto-osan edustajat joilla alkaa jöpöttää kun maalipinta on viimosen päälle.
Mutta kukin tyylillään, niin omistaja kuin maalarikin.
Liippaa jutustelun aihetta joten mainittakoon tännekin,
maalautin oman Passattini katon, takaluukun ja takapuskurin täällä Puolassa lomareissun aikana. Maalari teki hommia käsittääkseni pimeästi niinkuin täällä etelässä lienee tapana (vaihdatin tuulilasin täällä viime vuonna (70e töineen) ja siitäkin olisi pitänyt maksaa verot jos olisi halunnut kuitin)
Noh, ammattilainen kuitenkin kyseessä vaikka maalaus tapahtui omassa pihapiirissä autotallissa ja ilman minkäänlaisia suojaimia. Tarkka sävy tarkistettiin vielä värikorteista joita oli beigenäkin yli 100 erilaista. Työn jälki 5/5, sävy osui täsmälleen muun auton kanssa, ei appelsiinia, ei valumia, eikä huomaa ollenkaan mistä kohtaa maalaus on vedetty poikki. Hinta koko operaatiolle? 200 euroa. 200 euroa puolen auton maalaamisesta, pohjatöineen kaikkineen.
Laadun ja hinnan seurauksena miehellä on aika täysi kalenteri, yritän kuitenkin vielä saada johonkin väliin ujutettua konepellin ja lokarien maalaukset. Ensi vuonna sitten puskuri ja ovet.
maalautin oman Passattini katon, takaluukun ja takapuskurin täällä Puolassa lomareissun aikana. Maalari teki hommia käsittääkseni pimeästi niinkuin täällä etelässä lienee tapana (vaihdatin tuulilasin täällä viime vuonna (70e töineen) ja siitäkin olisi pitänyt maksaa verot jos olisi halunnut kuitin)
Noh, ammattilainen kuitenkin kyseessä vaikka maalaus tapahtui omassa pihapiirissä autotallissa ja ilman minkäänlaisia suojaimia. Tarkka sävy tarkistettiin vielä värikorteista joita oli beigenäkin yli 100 erilaista. Työn jälki 5/5, sävy osui täsmälleen muun auton kanssa, ei appelsiinia, ei valumia, eikä huomaa ollenkaan mistä kohtaa maalaus on vedetty poikki. Hinta koko operaatiolle? 200 euroa. 200 euroa puolen auton maalaamisesta, pohjatöineen kaikkineen.
Laadun ja hinnan seurauksena miehellä on aika täysi kalenteri, yritän kuitenkin vielä saada johonkin väliin ujutettua konepellin ja lokarien maalaukset. Ensi vuonna sitten puskuri ja ovet.
Yhä enemmän lähdetään Suomen maalta pois hakemaan tavaraa/teettämään töitä. Sinänsä pahan oravanpyörä, koska Suomen ostovoima (kotimaassa) laskee, yrittäjien tulot laskee -> yt-neuvotteluita -> irtisanomisia ja lomautuksia, hinnat nousevat, koska koitetaan paikata huonoa tulosta hintojen nostolla, tämä taas alentaa ostovoimaa entisestään. Loppuen lopuksi meillä on joku kriisi täällä koska jokainen kantaa täsä asiassa kortensa kekoon, esim. Jultsu maalauttamalla autoansa Puolassa, itse haen alkoholit kerran pari vuodessa Virosta, samalla mukaan tulee usein kaikenlaista muutakin, auton osia, kalliita kokopuuhuonekaluja jotka Virossa puoli-ilmaisia yms. yms.
Mutta, maksatko Puolan maalarille 200€ vai Suomalaiselle maalarille 1000€, alkoholista Virossa 500€ vai Suomesta 1000€? Ei ole vaikea päättää. Hinnat nousee täällä niin kovaa tahtia, ettei palkat pysy ollenkaan perässä. Tuli vakuutuskirjakin just LähiTapiolasta Poloon, autojen vakuutusmaksuja nostettu noin 5%, nousiko mun palkka 5%? Ei.
Tulipa avauduttua...
Mutta, maksatko Puolan maalarille 200€ vai Suomalaiselle maalarille 1000€, alkoholista Virossa 500€ vai Suomesta 1000€? Ei ole vaikea päättää. Hinnat nousee täällä niin kovaa tahtia, ettei palkat pysy ollenkaan perässä. Tuli vakuutuskirjakin just LähiTapiolasta Poloon, autojen vakuutusmaksuja nostettu noin 5%, nousiko mun palkka 5%? Ei.
Tulipa avauduttua...
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa