OskuA:n Alfa 159 LowLine

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

OskuA:n Alfa 159 LowLine

ViestiKirjoittaja OskuA » 16.12.2013 12:00

Pannaanmpa tämä nyt tännekin, en ihan sataprosenttisen luopioksi ole kuitenkaan alkanut. Onhan tuolla tuo keskeneräinen 86c Coupe.

Alfa Romeo 159 1.9JTDm
Manuaali
Etuveto
254tkm

Alfan suunnitelmia:
- Aidot BBS LM leveillä lipeillä
- Pussit?
- Sähkösäätöiset penkit?
- TI helmat
- Kaikki paikat viimesen päälle kuntoon mm. uudet Alfa merkit, finnittömät kilvet, autoliikkeen kilventaustan poisto ja sen sellasta.
- Punaiset nahkapenkit?

Autoon nyt lähiaikoina tehtyä huoltoa:
- Laturi 200tkm
- Ahdin 240tkm
- Hehkut 240tkm
- Jakopää 252tkm
- Öljynvaihto @ Team F40 253tkm

Laittelu alkaa vasta kesämmällä, nyt vaan ajellaan :)

Nykykunto:

Kuva

Kuva

Valot pitää hioa myös ja kiillotella. Päälle sitten joku hiukan UV-suojaa omaava pinnoite. Ehkä joku Ceramic pinnoite. Mahtuu sentään rotaryn koneella hiomaan ja kiillottaa, kunhan varoo reunuksia.
Kuva

Kuva

Kuva

Vähän rumasti liitetty..
Kuva

Kuva

Odotan kyllä kevättä että pääsee hinkkaa ja kiillottelee paikkoja. Ei ole nyt tiloja.. Tarkoitus keväällä vuokrata tuosta yhdestä valmistuvasta hallista tila.. Ja täytyy tunnustaa, että on hyvä ajaa. Ei turhaan Alfistit kehu.

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

ViestiKirjoittaja Kosse » 16.12.2013 12:33

Mä olen jo vuosia katsellut, että 159 farkku on tosi komea. Hinta on mulle kuitenkin ollut liian kova.

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 16.12.2013 12:56

Alfan muotoilussa on vaan sitä jotain, ei vaan ole moista uskaltanut ostaa, vielä ainakaan...

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 16.12.2013 13:16

159 on jo "kestävä", ei niissä vanhemmissakaan nyt mitään pahaa ole, mutta jotain pienempiä sähkövikoja ja sen sellasta. Muotoilu kyllä miellyttää omaa silmää.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 16.12.2013 18:49

Jahas. Elämä Volkkarien kans kävi liika tylsäks!? ;)

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 16.12.2013 19:04

Ennen Quattron ostoa, joskus haaveilin tälläisestä. Ainoastaan ois joutunu kojelaudan ja moottorin vaihtamaan kunnon tuoteisiin :D 159 on kyllä erittäin maukas farkkuna.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 16.12.2013 19:11

Joo sedanina ei oikeen uppoa, farkuista muotoilultaan kyllä parhaita. Pläräillyt googlen hakukonetta muutaman aika yksikön taas. Yhden puljongn löysin, joka luultavimmin saisi myytyä pussisetin, nimittäin HPS-Air ride.

http://hps-airride.com/hps_bilder/03_pr ... on2010.pdf

http://hps-airride.com/hps_deutsch/04_s ... a_159.html

risu
-
Viestit: 111
Liittynyt: 22.3.2007 18:39

ViestiKirjoittaja risu » 16.12.2013 22:00

voehan parku, oisit pussittanu sen passatin.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 16.12.2013 22:03

En viittiny kun sillä ollut enää sellasta rahallista arvoa, ja halusin farkkua. Eikä siitä ollut oikeen sillä diesel etuvetotekniikalla aineksia harrasteautoksikaan. Pussit maksaa sen Passatin verran kuitenkin, orkkiskuntoisena.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 17.12.2013 10:07

En viittiny kun sillä ollut enää sellasta rahallista arvoa, ja halusin farkkua. Eikä siitä ollut oikeen sillä diesel etuvetotekniikalla aineksia harrasteautoksikaan. Pussit maksaa sen Passatin verran kuitenkin, orkkiskuntoisena.


Voisitko paljastaa, että miltä osin tämä etuvetodiiselitekniikka on mielekkäämpi harrasteaihio kuin passatin vastaava? Rahallisen arvon suhteen tää kyl on selvästi kiitollisempi kohde, onhan tässä suuremmat mahdollisuudet lisätä arvonalenemaa tuunaamalla.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 17.12.2013 11:05

Omaan silmään hienompi, hiljaisempi commonrail moottrori, farmari. Vanhalla Passatilla ajettu hirveästi, teknisesti toimi mutta nitinää ja natinaa kuului. En tätäkään aio teknisesi mitenkään kutitella, softaus korkeintaan. Mutta se 600tkm ajettu 100hp ei enään inspiroinut. Ja puhun siis omasta Passatistani, en yleisesti. Passat on hieno ja toimiva auto. Oma vaan oli jo niin kauan maailmaa nähnyt. Ja siinä minun Passatissa ei olisi ollut enää harrasteltavaa, pussit ja vanteet? Ei se niillä olisi paljoa muuttunut. Viritelläkään sitä ei etuvetoisena olisi jaksanut. Arvonalenema on karu totuus.

Tärkeimmät kriteerit, vrt. omaan Passattiini/yleisesti:
- Commonrail, hiljaisempi mitä VW:n commonrail
- Farmari
- Erilaisempi muotoilu virkistää, vrt. Saksa ja Italia
- Ajettavuus
- Harvinaisuus, Passat on niin kovin yleinen
- Turvallisempi, 159 koriltaan vääntöjäykimpiä, 8 airbagia, huippupisteet euroncapista
- Vaihtelu virkistää, katsoin vaihtoehtoina myös 3C farkku Passattia, mutta päädyin kuitenkin Alfaan lopulta. En pidä 3C:tä yhtä hyvänä tuotteena, vrt. 3BG koriin.

Siinä tarkka selvitys, joskus sitä vaan on mukava kokeilla vähän muutakin :)

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 17.12.2013 11:57

kuinka kauan menee ennen kuin tämän sisusta on atomeina? :D
Yhden puljongn löysin, joka luultavimmin saisi myytyä pussisetin, nimittäin HPS-Air ride.

Noista puuttuu tüv hväksyntä ja HPS:ää eivät muutenkaan ainakaan suomalaiset asiantuntijat suosittele.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 17.12.2013 13:00

Ei tässä nyt kannata perus VAG-puritaanin hermostua. 159 kopastahan löytyy kovin VAG-ystävällinenkin vaihtoehto: vitos-diesel torsenilla. Sopivan tilaisuuden tullen ostaisin kyllä.

Hieno auto!

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 17.12.2013 13:26

Aa niistä ei löydy TÜV hyväksyntää, perse.. Ei ne ole vielä vastannutkaan, mutta hyvä tietää. TÜVin saa toki hankittua paperille jollain konstilla, mutta ei viitsis alkaa kepulinonsteihin.

210hp 2.4JTDm nelivedolla olis kyllä kelvannut. Hinta ei :)

arc: Tämän sisustassa ei ole muutettavaa, Enkä enää jaksaisi sitä ruljanssia, kauhee homma ja päänvaivaa. Tällä haavaa suunnitteilla ainoastaan TI:n poljinpinnat ja orkkis kangasmatot. Ei muuta. Siihen se sitten jää. Harrasteautot erikseen, koitan olla sekoittamatta niitä, ainakaan kovin pahasti. Käyttäauton pitää pysyä paremmin ajettavana (pussit). Ettei koko ajan raavi maata..

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 17.12.2013 15:16

Tuli tarjous noista pusseista HPS:ltä. 3000-4000€ riippuen setistä.

Menisköhän läpi jonkun muun pussisetin TÜV hyväksyntäpapereilla?

osoners
-
Viestit: 87
Liittynyt: 30.3.2011 13:58

ViestiKirjoittaja osoners » 17.12.2013 15:32

Minäkin kovasti harkitsin tota 159 farmaria diesel nelivetona. Yhdestä teinkin tarjouksen, mutta ei natsannut. Harkitsin myös TI:n hakua euroopasta, mutta ostin sittenkin Audin kun sattui sopiva kohdalle.

Odotan innolla mitä OskuA saa tästä aikaan.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 17.12.2013 16:32

3500€ TÜV:llä pussisarja HPS:ltä. Eli löytyyhän tähän sentään.. Ainoa paikka mistä olen löytänyt TÜV:llä tai ylipäätänsä muutenkaan.

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 17.12.2013 17:51

Onko toi 3500€ asennettuna?

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 17.12.2013 17:58

Ei ole asennettuna. Ja hinnat olikin sveitsin frangeja, eli ~2800€, positiivinen ylläri. Ei parane hinnasta mukista kun en ole mistään löytänyt hyväksyttyjä pussisarjoja muualta. Sais olla kyllä edukkaampikin.

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 17.12.2013 18:49

Ootko kysyny LowToys:sista?

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 17.12.2013 19:47

Olen, mutta eipä ole vastailtu sähköpostiin. Täytyy koittaa soitella tällä viikolla jos ei ala kuulumaan.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 17.12.2013 20:39

onkohan se tüv vai Sveitsin samantyyppinen hyväksyntä... Jokatapauksessa mm. Lowtoys ei kyseistä valmistajaa kovin lämmöllä suosittele

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 17.12.2013 21:48

Täytyy kysäistä tota TÜV juttua. Soittelen huomenna Lowtoysille niin katsotaan jos sieltä löytyis sopiva setti. Noissa pussiseteissa HPS:llä on iskunvaimennuksen jäykkyydensäätö siinä iskaritolpan päässä. Elektroninen olis kyllä komja, mutta tähän hiukan rajalliset mahdollisuudet ylipäätänsä saada noita.

Mites noi pussit normaaliajossa? Onko ihan mukavia? Vai onko saman verran eroja kuin coilareissakin? Ilmahommat mulle vielä meinaan ihan tuntematonta aluetta.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.12.2013 21:52

Ilmat, vaikka halvatkin, ovat ajokorkeudessa huomattavasti coileja mukavammat ajella.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 17.12.2013 22:00

Eli joustoa riittää lepposaan malliin. Kuinka alhaalla ollessaan, ovatko tarpeeksi jäykkiä pitääksen alustan tiukasti korkeudessaan? Toisin kuin Passatin JOMit, joustoa parhaimmillaan kolme senttiä kaupunkiajossa. Kun ollaan lähellä kaaria niin se ei paljon sais joustaa..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.12.2013 22:12

Alas mentäessä paineita lasketaan pienemmäksi, eli luonnollisesti pussi pehmenee. Eipä noilla pussitetuilla vehkeillä ala-asennossa ole tarkoituskaan rataa lähteä kiertämään...

Tietty se sun kokonaisuus vähän ratkaisee, eli jos ala-asento on apurunko maassa, niin paineet voi olla jo ihan ns. kovaa ajettavalla tasolla muutaman sentin maavaralla. It's up to you. Mutta kyllä jokainen pussitettu laite mitä oon ajanut / kyydissä ollut, on ollut normaalilla ajokorkeudella (6-10cm maavaralla) tosi mukavaa kyytiä tarjoava. Alemmas mennessä saa sitten kaarteissa, liikenneympyröissä, kadunkulmissa jne himmailla aika tosissaan, ettei etukaaret ole rullalla. Tästäkin on kokemusta. :D

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 17.12.2013 22:27

Täyä ajattelin justiinsa että voi olla matalalla hiukan "löysähköt". Jomeilla joudtoa oli tosiaam se 3cm kaupunkirullailussa. Pitäis keksiä joku kikka, että sais kunnolla jäykkyttä ala-asentoon, säädettävä tolppa nyt on yksi asia toki, mutta ei se pussien pehmeyttä poista.. Ehdotuksia saa antaa niin voi jatkaa suunnittelua.

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 18.12.2013 3:38

Minkämalliset Lemmarit meinas tuohon Cromaan tuupata jos suunnitelmissa oli "leveällä lipillä"?

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 18.12.2013 7:26

Niin leveät kuin mahtuu, käänteisellä pulttauksella niin näkyy huulta ja steppiä enemmän. Olisko taakse 10-11" ja eteen 9-10"? Karkeita arvioita. En vielä tiedä Alfan vannelukemista :)

Ja mikä on kenenkin mielestä leveä, mä en ole tottunut sellasiin kunnon lippivanteisiin. Aina ostanu jotain repsuja. Vanhoissa BBS LM repsuissa oli 9,5x19 koossa huulta noin 6-7cm. Sais. Sen kympin sais olla ja stepillä näyttää leveämmältä. Repsuissa ei ollut steppiä lainkaan.
Viimeksi muokannut OskuA, 18.12.2013 7:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

risu
-
Viestit: 111
Liittynyt: 22.3.2007 18:39

ViestiKirjoittaja risu » 18.12.2013 7:32

Oliko muuten suunnitelmissa nyppästä nuo kattokaiteet veke?

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 18.12.2013 7:42

En, on ihan tarpeelliset. Mustina olen kyllä miettinyt. Ihan auki koko juttu vielä. Ehdotuksia saa antaa.

Selvitin org. vannekoon 7,5x17 ET41. Eikä kovin sisässä ole. Olisko 9,5" eteen ja 10" taakse aika realistinen?

EDIT2: http://www.vannehaku.fi/39545/bbs-lm-19 ... nivanteet/

Aika passelit. Hintakaan kuntoon nähden ole ollut kauhea. Jako olis pitänyt olla 5x112, menis vielä epäkeskoilla. Ei niillä paria milliä enempää taida mennä?

EDIT3: nettiautossa yksi myynnissä repsuilla 8,5" ja 9,5". Eikä kovin ulos näytä tulevan. Uskoisin että menee tosiaan eteen toi 9 ja taakse 10 hiukan matalempana.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 18.12.2013 8:30

Onhan tuo ihan hyvän näköinen laitos, nuo kattokaiteet kyllä pomppaa silmille tuon värisinä. Onkos tuo sisätiloiltaa minkälainen vrt. Passat jalkatilat? Äkkiseltään näyttää pienemmältä.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 18.12.2013 9:02

Jalkatila on aika samanlainen, mutta kuskinpuolella tulee ns. alemmas. Määrätyissä ajo-asennoissa ottaa kytkinjalan sääri kiinni, ajelen niin alhaalla ettei ole mun ongelmani. Takapenkkiläisillä ahtaammat oltavat mitä Passatissa. Kolme henkeä taakse niin saa aikalailla olla ku sillit rasiassa.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 18.12.2013 13:07

Tuli HPS:ltä tarkennusta. Eli tämä TÜV kelpaa myös Suomessa, ei ole Sveitsin juttu. Millain noi Lowtoysin sarjat, onko ne ns. special made for you henkisiä, etteivät ole hyväksyttyjä sarjoja? Täytyy saada leimattua..

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 18.12.2013 18:57

taitaa ainoa leimalle saatava sarja Lowtoysilta olla G.A.S.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 18.12.2013 19:27

Ja niitä G.A.Sin sarjoja ei ole Alfalle.. Eli ainoaksi jää toi HPS.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 19.12.2013 15:21

Perushuoltelua tänään. Tuulilasinpesimen mekanismi oli ottanut damagea, muovi oli haljennut.

Kuva

Hajottamolta löytyi 70tkm ajetusta 159:stä passeli palikka. Hintakaan ei ihan kauhea ollut, satasesta tippui kahdeksaan kypään.
Kuva

Moottori paikoillaan uudessa mekanismissa.
Kuva

Autoon vaihdettiin tosiaan uusi tuulilasi ennen ostoa, olisiko ikkunan vaihtaja kussut vai joku vanhempi juttu? Mä inhoan noita räpeltäjiä, miksi ei voi ostaa uutta kumia tuohon? Ilmeisesti ne pari kumitappia poikki ja päätetty laittaa Sikalla kiinni.. Täytyy laittaa vaihdettavien osien listaan.
Kuva

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 20.12.2013 18:08

Bag IT!
Nyt sitten sulla on hyvä tilaisuus kumota/muuttaa käsityksiä noiden italoiden kestävyydestä!
Siis muotoilu on noissa niin kaunista ja mitä luultavimmin ajajan auto, lisämittaritkin on kallistettu kuskille päin!!

Ai niin sanoinko jo BAG IT? No jos en niin pussita se!

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 20.12.2013 18:18

Suunnitelmissa pussit ja aidot lemmarit. Todistuksen paikka. Jos pelaa hyvin niin pitää hankkia emännälle Brera. Kyl nämä 159:t pelaa jo hyvin :)

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 27.12.2013 19:04

Auto kävi tänään kiillotettavana, lähti kutakuinkin kaikkialta naarmut pois paitsi takaluukun alareunasta ja konepellistä. Ei kaveri uskaltanu myllyttää niitä kaikkia pois varmaan. No hieno ja hyvä tuli, näin talvea suojaamaan, kuviakin täytyy räpsiä kun ilmat paranee.. Keväällä kattoo sitten jotain pinnotusta oikeen päälle. Sais kiiltää kunnolla.

Tammikuussa täytyy pävitellä ajovalot.

- Umpioiden hionta, kiillotus, pinnoitus
- 4300K 35w D1S -> 6000K 55w D2S

Pitäisi valotehon jonkinverran parantua, sitten ne näyttää kauhean alas, pitää hiukan nostaa ja koittaa olla häikimättä muita.

EDIT: Noh auringossa katsottuna näyttää pinta kyllä siltiä, että pitää itse antaumuksella kiillottaa. Ja samalla korjata kiveniskemää takapyörien edestä. Ensin auton värikodilla liukkaria, hieroo sen koko kiveniskemäalueelle -> vesihioo, väri jää vaan kuoppiin -> lakkaa päälle -> vesihionta ja kiillotus -> kiveniskuteippiä (Lamin-X kirkas kalvo).

Hieroin HD-Waxia auton pintaan ja ovenväleihin. Vähän "fillaa" pintaa. Kyljet ihan ok:sti tehty. Konepelti, katto, etulokarit, puskurit ja katto naarmuiset edelleen. Konepellissä sen verran kiveniskemää, että jos en saa korjattua kaikkia niin maalarille konepelti.

No joo. Pääsen autoa kunnolla myllyttelee ja kunnostelemaan vasta kun hankin tallipaikan, abaut kevät-kesällä.

Kiillottelin pakoputken päät, jipii.

Kuva

Kuva

Kuvat on nyt vähän karmeen laatusta, hämärässä iPhonella + photoshopilla koitta korjailla..

Onko hyvää laatua tekeviä maalareita foorumilla? Hinta-arvio kiinnostaisi, pyöritään varmaan 300-400e nurkilla töineen?

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 1.1.2014 21:23

Nopeasti hieraistu G10:llä ja HD Waxilla, eikä holoja:
Kuva

Kuva

Kuva

Ympäristö oli kamalan kirjavan näköistä mustalla pinnalla. Pitäiskö mustaa autoa kuvata jonkun filtterin läpi, mikä vähentäisi heijastuksia vai kuinka Kuva

No nyt kehtaa taas ajella.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 2.1.2014 13:27

Itse ollut varsinkin 156 muotoilun ystävä ja yhden sellaisen meinasin jo vahingossa ostaakkin, onneksi tulin järkiini 2.5 v6 kone olisi ensiksi ajaessaan vienyt bensaa suurimman osan rahoista ja huollot sitten loput, 59 varmaan alkaa olemaan jo sellainen että kaikki ne 56 sähköhaamut on saatu tapettua.

Mutta mites toi takakontti, onko kuljetustarve millaista? ainakin jossain arvostelussa haukuttu aika mitättömäksi ja vaikeasti lastattavaksi mutta miten olet itse kokenut?

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 2.1.2014 14:59

Takakontissa on mulle tarpeeksi tilaa. Ei se mikään kauhean iso ole ja siinä
On ~20cm kynnys, kuten sedaneissa. Toisaalti mukava kun se on siinä. Ei mua häiritse. Jos tavaran kuljetustarve on suurempi niin ei oo parhaimmasta päästä. 29er MTB fillari siellä kulkee hybin kun etuvanne on irti. Ei näissä ole sellaisia ominaisuuksia, mitä varttikutosissa :)

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 2.1.2014 17:51

Itsekkin innostuin kuolaamaan näitä, tosin sillä tehokkammalla diesel koneella olevia.
Yhdessä oli jo mainitsemasi punainen nahka-sisusta (musta auto) ja se on kyllä tosi porno!
Se että nähdäänkö tässä sellaista..jää nähtäväksi?

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 2.1.2014 20:30

Toivottavasti :) Maalailu on helppo homma, mutta kuinka kätevästi penkit onkaan purettavissa maalauskelpoisiksi on toinen asia. Täytyy katsella sitten keväämmällä. Se on hyvin pirteä kone varsinkin softattuna ;)

Ksalmi
-
Viestit: 503
Liittynyt: 23.7.2003 21:10

ViestiKirjoittaja Ksalmi » 3.1.2014 13:42

Ympäristö oli kamalan kirjavan näköistä mustalla pinnalla. Pitäiskö mustaa autoa kuvata jonkun filtterin läpi, mikä vähentäisi heijastuksia vai kuinka

No en tiedä pitäisikö mutta itse oon käyttäny CPL filtteriä, polarisatiota pyörittämällä ainakin saat valita heijastuksen määrää ja jossain määrin että mikä pinta heijastaa..

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 3.1.2014 15:07

Joo-o. Hieno peli. Joskus itelläkin kummittelee mielessä joku Q4 Alfa. Nättejä kuin mitkäkin.. Ja joskus jonkunlaisen Alfan puikoissa tullut oltuakin, ja ihan positiivinen mielikuva siitäkin aikoinaan jäi. Kovasti vain taitavat olla aliarvostettuja vekottimia..

Alfat myös yksiä harvoja autoja jotka näyttää erityisen hyviltä ihan OEM vanteilla sopivasti tontitettuna..

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 7.1.2014 23:08

Mahtavaa että näitä italialaisia kaunottaria ei kaikki suomalaiset pelkää! Itsellä jätti 156 2.5 V6 sellaisen kaipuun että Pösö on kokoajan myynnissä. Eipä siinäkään mitään vikaa ole, mutta... Alfan jälkeen ei vaan enää mikään tunnu miltään. ;) Eikä ne todellakaan ole niin huonoja autoja mitä väitetään. Paras auto mikä mulla on ollut. No bensaahan se söi varsinkin kaupungissa aivan älyttömästi, mutta oli se sen arvoista.. Mutta pitäähän sitä yksi Volkkarikin joka tallista löytyä.

Mahtavaa! Joko on alfabbs-foorumilla projektikertomusta? ;) edit: Näköjään on. :P

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 12.1.2014 14:37

Mulla on tuollainen 159 2.4 JTDm Q4 ja oon ollut kyllä tyytyväinen. Lumisella kelillä en ole vielä oikein ehtinyt tuota ajaa, mutta kuivalla tiukemmin kanttaillessa se tuntuu varsin tasapainoiselta. Siinä on viisipyttyinen poikittaismoottori ja takavetopainotteinen Torsen T-3 Twin-tasauspyörästö, jossa on käsittääkseni Torsen- ja etutasauspyörästö samassa yhteydessä(?). Vaihteisto on 6-manuaali.

Muutenkin auto on tukeva, oon kuullut että joidenkin alfistien mielestä jopa liian "saksalainen", mikä on kyllä mulle ihan positiivinen adjektiivi :)

Muutenhan tuossa dieselissä on muillekin merkeille tuttuja murheita, kuten EGR:n ja imusarjan karstoittuminen ja DPF:n liittyvät jutut. 2.4:n on käsittääkseni tietyiltä osin aika ahdas ja siksi kallis huoltaa, eikä polttoainetalous ole parhaasta päästä.

Mielenkiintoista seurata tätä rojektia. Itseäni kiinnostaa myös tuo ajovalojen kiillotus ja kiveniskeymien korjaus. Alfojen maalipinta ei ilmeisesti ole älyttömän hyvä, ja noita kiveniskeymiä tulee helposti, 159:ssä varsinkin takapyöränaukon pullistuksen etuosaan.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 10.2.2014 16:42

On Alfabbs:lläkin, mutta ei Alfamiehet oikein lämpeä muille projekteille kuin auton ylläpito mahdollisimman Italialaisena (ei madallusta, ei muita kuin Alfan omia vanteita yms.) :)

Kuva

Tuli noi osatkin vihdoin:
- Uudet Alfamerkit
- Lämpötila-anturi
- Ohjaustehostimen säiliö

Kevättä odotellessa...

Tulevaa:
- Ohjaustehostimen säiliön vaihto ensviikolla
- Laatikosta kytkinakselin laakeri pitää vähän ääntä, sitten joskus kun tekee kytkinrempan niin voi vaihtaa samalla
Viimeksi muokannut OskuA, 18.2.2014 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 11.2.2014 0:09

Ai "orkkissivulistamiehiä" löytyy muualtakin kun audifoorumilta :D (ei herneitä :D)
Kato pistät muille alfamiehille kovan palan ja teet just sen näkösen ku haluut. (kuhan on matala ;) ja ei BBS:n vanteita :D )

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 14.2.2014 22:10

Ei olisi ensimmäin Alfa tontissa ja "BBS:ssillä"... ;) No jokainenhan tekee tietenkin sellaisen kuin haluaa. Kuhan se on OEM... :D

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 22.2.2014 17:48

Halu palata vaggilaisiin palasi, Alfa vaihtui b8 aanelkkuun. Alfa oli hyvä auto ajella ja erinomaiset penkit, mutta ei jotenkin mun auto. Audi natsaa käteen paljon paremmin.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 23.2.2014 12:50

Ja sitten kun vielä kerran vaihdat ja saat sen torsenin sen auton kaveriksi niin voit lähteä tuunaamaan ilman jälleenmyyntiarvon peikkoa takaraivossa. ;)

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 23.2.2014 12:59

Sitä mä funtsein että maksaa ton pian pois ja uittaa Saksasta oikeen vähän ajetun ja huippuvarustellun 3.0tdi Quattron. Nelivedon haluan kyllä :D

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 23.2.2014 13:04

Sitä mä funtsein että maksaa ton pian pois ja uittaa Saksasta oikeen vähän ajetun ja huippuvarustellun 3.0tdi Quattron. Nelivedon haluan kyllä :D

risu
-
Viestit: 111
Liittynyt: 22.3.2007 18:39

ViestiKirjoittaja risu » 23.2.2014 13:07

Mutta eihän Quattroa ole saanut 3.0 litraisena, saatika dieselinä?

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 23.2.2014 13:27

Saa 3.0tdi quattroa, ja tosiaan kyse A4:sta.

Audi Quattroa ei saa tosiaan 3.0 bensana eikä dieselinä :D

risu
-
Viestit: 111
Liittynyt: 22.3.2007 18:39

ViestiKirjoittaja risu » 23.2.2014 16:12

;)

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 24.2.2014 18:07

Tää oli jotain ironiaa :D


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa