Golf MK2 GTI KR -89

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

Golf MK2 GTI KR -89

ViestiKirjoittaja KariT » 8.6.2013 8:54

Pohjanmaalta käytiin hakemassa käyttäjä jani_m :än golf pihaan. Kuvia ei tullut otettua, mutta laitetaan niitä myöhemmin...

Sisustan purku paljasti pikkusen katsastusta haittavaan ilmanvaihto reiän.

Kuva

Viikonlopun aikaan pitäisi tämä homma olla kunnossa.

Katsastus täytyy hoitaa ensimmäisenä ja katotaan minkälainen tuomio sieltä tulee.

Vanteet oli tarkoitus tilata, kun katsastus on hoidettu huomautuksitta läpi, mutta eipä malttanut odottaa. Ebay:stä Enkei Dare DR21 8x15"....Vanteen merkistä en menis takuuseen, kun ei valmistajan sivuilta tunnu mallia löytyvän. Katotaan mitä sieltä tulee...

Kuva

Huoltokirjan mukaan öljyt on vaihdettu 403tkm kohdalla ja mittarissa näyttää olevan 393tkm, joten ei tarvitse niitäkään hetkeen vaihtaa :)
Viimeksi muokannut KariT, 13.6.2013 21:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

-Mikkeri-
-
Viestit: 446
Liittynyt: 19.12.2008 15:38

ViestiKirjoittaja -Mikkeri- » 11.6.2013 0:25

Joutu vähän naurahtaan viimeistä lausetta.. :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.6.2013 2:20

Vanteet ovat siis Dare-merkkiset (tekee kaiken maailman replicoja ja halpismukaelmia kalliimmista vanteista).

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 11.6.2013 6:37

Varmaan kierot jo uutena ja painaa tonnin kappale, no tilausta odotellessa.

Konehuoneesta, kojelaudan ympäristöstä tai itseasiassa joka puolelta löytyi katkottuja johtoja, irtonaisia liittimiä. Löytyykö jostain selkeät kuvat sähköistä, niin voisi tulipalon riskiä pienentää merkittävästi?

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 11.6.2013 9:04

1. Ruuvi pyöritetty päähän ja toinen samanlainen löytyy takakontista:
Kuva

2. Joku anturi, mistä johto poikki. Kuva otettu ilmanputsarikotelon vierestä:
Kuva

3. Keskuslukitus??
Kuva

4. Oiskohan jotain häikkää sähköissä? Kuoret sulanu johdosta pois:
Kuva

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.6.2013 15:10

Huono maadoitus, kun pelkistä maajohdoista on kuoret sulanut. Maadoitukset kuntoon (joka puolelta, etenkin akulta), niin ei pala koko auto!

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 11.6.2013 15:18

Joo, näin oli tarkoituskin.

Leimalla käytetty ja hylätty tuli. Jarruletku/putki vuotaa jostakin. Parempaa tietoa saa, kunhan töistä kotiutuu joskus.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 12.6.2013 11:58

Tänään päästään tutkimaan vuotoa tarkemmin, mutta onko neuvoa, mitä kannattaa uusia samalla, kun noita jarruja alkaa korjailemaan?

Kuskinpuolelta takaa näyttäs jarruputki olevan entinen. Hyvin on nesteet roiskutellu ympäriinsä.
Kuva

Mikäs tuon jousen tarkoitus on, mikä on jarrupaineensäätimen alapuolella kiinni?

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 13.6.2013 21:31

Taakse jarruputket ja letkut uusittu ja konttorilta hyväksytty katsastus.

Pohjaan joutuu vielä peltiä laittamaan.

Kuskinpuolelta:
http://img.photobucket.com/albums/v306/ ... uml001.jpg

Oikealta puolelta pahempi:
http://img.photobucket.com/albums/v306/ ... uml001.jpg

Takaa, vasemmalta puolelta:
http://img.photobucket.com/albums/v306/ ... itakaa.jpg

Flektin en ole vielä kertaakaan nähnyt pyörivän. Miten toiminnan saa testattua?

-Mikkeri-
-
Viestit: 446
Liittynyt: 19.12.2008 15:38

ViestiKirjoittaja -Mikkeri- » 13.6.2013 23:36

Mittaat siitä mikä on plussa ja akun lussaan kiinni ja maan otat vaikka siitä jostain "kuoresta" ja taas akun miinukseen kiinni.

-Tom-
-
Viestit: 96
Liittynyt: 28.2.2008 11:48

ViestiKirjoittaja -Tom- » 15.6.2013 20:48

Miten tuollaisilla ruosterei´illä voi saada hyväksytyn leiman?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 15.6.2013 21:15

Eikös se flekti ole helpoin testata siten, että nappaa syylärissä olevasta anturista liittimen irti ja tökkää hyppylangan siihen liittimeen. Mikäli lähtee pyörimään niin vika anturissa, jos taas ei niin sitten flektissä. Niin tosin oletuksena, että sinne tulee virtaa...
Mulla oli aikoinaan muistaakseni syyläri niin tukossa, että anturi ei ollut lainkaan kosketuksissa nesteen kanssa, joten ei flekti lähtenyt koskaan päälle. Muistelen, että vaikka sen anturin otin irti niin ei tippaakaan nestettä tullut ulos.
Viimeksi muokannut Eemeli, 15.6.2013 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.6.2013 21:18

Sama juttu oli itsellä Jetassa, kupari/messinki syyläri aivan tukossa :)

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 16.6.2013 7:33

Pitää tuota Eemelin ohjetta kokeilla.

Flektissä on osakoodi (165 959 455 L), mikä kertoo sen olevan alkuperäinen, mutta miksi auton oman johtosarjan liitin ei siihen suoraan käy?
http://img.photobucket.com/albums/v306/ ... 15_004.jpg
"Hyppylangat" on vedetty liittimien väliin.

Ei mennyt eilen kun koko päivä, noita sähköjä katsellessa. Soittimen takana n.10 kpl katkottuja johtoja.
http://img.photobucket.com/albums/v306/ ... 15_015.jpg
Varmaan liittyy poistettuun takalasinpyyhkijään??? Lisää löytyi mittariston alta.

Sulaneet johdot uusittu, kaikki maadoitukset ja liittimet konehuoneesta käyty läpi. Toimimaton keskuslukitus purettu kokonaan pois. Lasit eteen vaihdettu, missä on miedot kalvot.

Renkaat tuli eilen saksasta. Maanantaina maksoin ja perjantaina oli jo kotiovella. Vanteet tulee ensi viikolla, mutta juhannus varmaan sotkee aikataulua sen, verran ettei niitä alle kerkeä laittaa.

Ovipahveihin pitää vielä vaihtaa mm. kahvat, ikkunaveivien kannet ja avausvivun kehykset.

Noppa88
-
Viestit: 13
Liittynyt: 21.8.2012 17:49

ViestiKirjoittaja Noppa88 » 16.6.2013 9:36

Siihen on vissiin laitettu kolmoskoppasen flekti. onko flekti kolme napanen? kakkoskopassa yleensä kaksi napainen

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.6.2013 9:37

Omassa -85 8v gtissä oli 3 napanen flekti.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 16.6.2013 11:45

Kolmenapainen näyttää olevan. Varaosakoodi näyttää sen olevan oikea tuohon autoon, mutta liitin ei käy. Flekti lähti toimimaan, kun kokeili Eemelin vinkkiä, niin selvisi vaihteeksi muuta kontaktivika ja homma on kunnossa.

Takaturvavyöt jumissa. Ei saa vedettyä vyötä ulospäin, että saisi edes asennettua paikoilleen. Vinkkiä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.6.2013 13:17

Se on tarkka siitä kulmasta, missä vyö tulee ulos, turvallisuus sydeemi jos auto on katollaan/kyljellään yms.
Eli käännä rullaosa samaan kulmaan kuin se olisi autossa oikeasti kiinni ja sit kokeile.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 16.6.2013 14:05

Missä vaiheessa flektin pitäisi lähteä pyörimään? Lämmöt nousi ajonaikana yli puolen välin, mutta flekti ei pyörinyt. Eikö ollut tarpeeki lämpöä vai onko anturi rikki...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.6.2013 15:46

Kato että nestettä on ja anna käydä niin kauan paikallaan että flekti käynnistyy tai keittää. Jos keittää niin lähde samantien ajamaan jotain lenkkiä missä pääsee pysähtymättä menemään pienellä kaasulla vähintään taajamanopeutta kilometrin tai pari.

Ite piti tehdä noin kun anturi oli entinen ja tuli esille vahingossa :)

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.6.2013 16:04

En kyllä muista enää missä vaihessa sen flektin pitäs alkaa pyörimään.
Mikäli ei ala pyörimään ennen kun keittää niin avaa vähän sitä anturia ja tarkista, ettei sulla ole syyläri niin tukossa, että se anturi ei ole kosketuksissa nesteeseen.
Mikäli nestettä sieltä tulee niin uutta anturia ostamaan, ei muistaakseni maksa paljoa.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 18.6.2013 21:10

Autovarusteelta merkitönmaski hommattu. Nykyinen on maalattu korinväriseksi ja halki joka puolelta. Vanteet on tulossa jo Copenhagenissa, joten ensi viikkoon menee allelaitto.

Sisustan osiakin pitäisi ensi viikolla tulla ja alkuperäiset penkin pitää etsiä seuraavaksi FK-jakkaroiden tilalle...

Edit: Vanteet tuleekin valkeilla puolilla, toisin kun aikaisemmassa kuvassa on.

-Mikkeri-
-
Viestit: 446
Liittynyt: 19.12.2008 15:38

ViestiKirjoittaja -Mikkeri- » 19.6.2013 14:02

Eikös tän golffin pitäny olla ihan viimesen päälle sillon ilmotuksen perusteella? :D

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 19.6.2013 14:22

Piti olla :) Olisi vaan itse pitänyt tarkemmin tutkia, mutta tuli luotettua liikaa myyjään tässä tapauksessa. Kyllähän se V*/%TAA hitsauttaa "ehjää" autoa, mutta....

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.6.2013 15:30

1. Ruuvi pyöritetty päähän ja toinen samanlainen löytyy takakontista:

Pissapojan letku taaakse.
Mikäs tuon jousen tarkoitus on, mikä on jarrupaineensäätimen alapuolella kiinni?
Jousi jolla kyseinen säädin toimii.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 19.6.2013 21:43

Kiitokset Sebastianille tiedoista.

Se mittariston alla oleva letku, onkohan pissapojalle? Kuuluuko mittaristolle mennä myös tommonen letku/putki? Ajotietokoneelle??? Ihan kun jostain oisin lukenut.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 19.6.2013 22:36

Mittaristolle menee alipaineletku kyllä. Se voi olla että sulla näyttää lämpömittari liikaa tarvikeanturi takia. Itellä on samaa vikaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.6.2013 13:15

MIttaristole menee alipaineletku jostain imusarjan huiteilta.
Tai siis pitäisi mennä.

Edit:todennäköisimmin mittarin takana oleva on ajotietokoneelle (toinen pää imusarjassa) ja kontissa oleva pissapojalla (toinen pää säiliössä)

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 24.6.2013 18:20

UPS kävi tuomassa vanteet aamulla ja huomenna saa renkaat laitatettua päälle. Vanteiden keskireikä on 73.1 ja soviterenkaat ei näköjään kuulunut kauppaan. Ostoilmoitus jo laitettu ja jos joltakin löytyy, voi ilmoitella.

Keskiviikkona lähtee auto hitsattavaksi ja perjantaina pitäisi olla valmista.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 25.6.2013 21:20

Vanteet alla. Takana ei mahdu keskikupit vanteisiin kiinni. Enpä tuommosta osannut ottaa huomioon ollenkaan.
Taitaa joutua spaceri kaupoille vaikka miten säätäisi alustaa alaspäin.
Vanteet on kokoa 8x15" ET 15.

Kuva

Kuva


Kuva

My_bug
-
Viestit: 681
Liittynyt: 1.3.2005 18:34

ViestiKirjoittaja My_bug » 26.6.2013 9:38

No nyt! Tällä tyylillä ei mene koskaan mistiin.

Ajaisin.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 28.6.2013 7:50

Ajan henkeen laitettu, tykkään isosti!
pl. noi peilit, ehkä itse olisin laittanut pikkulasioven pienemmät noiden tuninkien tilalle.
Tietty, onko tämä tehty ysärin loppu vai alku -tyyliin ;)

Hieno se silti on!

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 28.6.2013 15:10

Tuo autohan on tuohon kuosiin valmistunut vuonna 2004 käyttäjä Stuntman_z toimesta. Tiedä sitte mikä luukki ollu mielessä autoa tehdessä. :)

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 28.6.2013 18:32

Joo, ei tämä minun tekeleitä ole, pari juttua lukuunottamatta.

Tankin kiinnityspanta katkesi Mikkelistä tullessa ja aika paskassa kunnossa loput kaksikin näyttäs olevan. Saako tuon pannan varaosana vai miten tuon tankin saa pysymään omalla paikallaan?

Koliseekin sen verran jokapuolelta, että taitaa mennä alustan osat vaihtoon.

Toisen tunkinkorvakkeen ruostereikää on paikattu ja ensi viikolla jatkuu...

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 28.6.2013 18:41

Motonetistä löytyy nuata tankinkiinnityspantoja.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 28.6.2013 22:18

Kuopion Motonetistä pitää käydä hakemassa, kiitos tiedosta.

Vaihdelaatikon päällä on n. 2€ kolikon kokoinen reikä. Kuuluuko siihen jokin suoja vai mikä?

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 28.6.2013 22:54

Jos tarkoitat reikää kytkinkopan päällä, niin tällaiset:

Kuva

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 28.6.2013 23:28

Ok. Tuo vihreä osa puuttuu kokonaan. Eiköhän se ole parempi olla tulpattuna tuo reikä.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 30.6.2013 15:23

Tankinkiinikkeet haettu Kuopion Motonetistä. Löyty samalla "kromi" venttiilihatut,kun rengasliike laittoi perinteiset mustat.

Maski vaihtui samanlaiseen, mutta mustaan. Uudesta maskista puuttuu alalaidasta, maskin mittainen lista. Mikähän idea se on myydä erikseen vai kuuluko osa ottaa entisestä maskista vaihdon yhteydessä?

Alustaa säädettiin takaa pari senttiä alaspäin keulaan sama homma, kun pohjan hitsaukset jatkuvat.

Uudet pultit pitää ostaa vanteille, mutta Motonetissä ei ollut. Pulttien pitää olla kartio -malliset kun nykyiset on pallo -malliset. Mistä kannattaa ostaa vai onko rengasliike hommia?

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 30.6.2013 20:29

Takaa tiputettu ja musta maski kokeilussa ja on se parempi kuin korinvärinen. Etuspoileri taitaa myös vaihtoa mustaksi...

Mikähän idea korkin veistelyssä on ollut? Motonetistä uusi laitettu tilalle.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 30.6.2013 23:38

Vielä:
-musta lippa
-mustat puskurien yläosat
-mustat kaaret/helmat

Sitte vielä lisäksi kapeat kylkilistat mustina niin alkais olemaan sellainen kun kakkiksen pitääkin olla.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 1.7.2013 0:22

vai onko rengasliike hommia?

Sieltähän niitä saa. Kromattuja on tullut haettua Biltemasta kun niitä ei aina rengasliikkeistä löydy.
Uudesta maskista puuttuu alalaidasta, maskin mittainen lista. Mikähän idea se on myydä erikseen vai kuuluko osa ottaa entisestä maskista vaihdon yhteydessä?

Ilmeisesti joku JOM:in maski..? Sellaista ainakin joutuu veistelemään jonkin verran että alkuperäisen listan saa ylipäätään paikoilleen.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.7.2013 1:14

Se maskin alalista tarkoitus ottaa vaikka vanhasta tai vaihtoehtoisesti Jetasta jolloin saa sellaisen tasaisen reunan siihen. Golfin listassa on pyöristys valojen kohdalla

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 1.7.2013 7:25

Asiasta pilkkuun onko joku tarkoitus että hantin puolen renkaissa pyörimissuunta väärinpäin? Tai ainakin kuviosta päätellen noilla olis pyörimissuunta.
E: pienen ihmettelyn jälkeen onkin kuskin etupyörä ja hantin takapyörä. Tuli vaan mieleen onko rengasmiehellä käynyt pieni käpy. :D

Mustalla maskilla paljon parempi. Samaan suuntaan vaan niin hyvä tulee!

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 1.7.2013 9:28

Joo, pyörimissuunta on väärinpäin, se on huomattu. Joku (minä) ei ollut tarkkana ja tarkastanut pyörimissuuntia renkaista.

Maski on JOM:in tekeleitä.

Pyöränpultit on ilmeisesti kokoa M12 x 1,5?

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 2.7.2013 20:44

Pultit ostettu ja vaihdettu. Etu- ja takavanne vaihtoi paikkaa, niin saatiin renkaiden pyörimissuunnat oikein.

Oisko kenelläkään maskin alalaitaan tarvittavia osia?

Rankka vesisade paljasti lisää ongelmia. Apukuskin jalkatilassa reilusti vettä kumimaton päällä ja kuskinpuolen ovitiiviste vuotaa reilusti ja siitä vedet taka jalkatilaan.

Varkauden Laakkoselle soitto paljasti uudelle tiivisteelle hintaa 100€....ei kiitos.

Mistähän vesi tulee apukuskin jalkatilaan?

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 2.7.2013 20:55

Onko ovipahvi hyvin kiinni ja muovi sen takana ehjä?

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 2.7.2013 21:01

Muovit oli irti, mutta puhdistin ovet sisäpuolelta ja teippasin muovin kiinni ilmastointiteipillä joka puolelta. On se varmaan parempi ratkaisu kun, edellinen oli laittanut muovit maalarinteipillä sieltä täältä kiinni.

Apukuskin puolelta oli puhaltimen alapuolella oleva vaahtomuovi märkä. Taitaa vesi tulla konehuoneen puolelta jostakin...

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 2.7.2013 21:40

Varkauden Laakkoselle soitto paljasti uudelle tiivisteelle hintaa 100€....ei kiitos.

Eikö tuohon käy metritavara ? < Tonkmani, Ilopuu tms.

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 2.7.2013 22:13

Katsoppas konehuoneen läpiviennit, ainakin lämppärikennon läpivienti on monesti pois paikaltaan..

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 3.7.2013 0:37

Tarkastappa vedenpoistoreijät sieltä tuulilasin alla olevasta kaukalon päistä. Ovat yleensä lehtiä ja muuta sointaa täynnä ja vesi valuu puhaltimen koteloa pitkin apukuskin jalkatilaan. Sen kotelon tiivistäminen auttanee. Myös jos sitä muovista suojaa ei ole kaukalon päällä tai se on sopivasti halki niin konepellin ritilöistä sataa suoraan sisään.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 3.7.2013 9:26

Tuulilasin edestä kaukalo ja muovit tuli puhdistettua jo aikaisemmin, mutta katson tänään vielä uudestaan.

Saako ovitiivistettä metritavarana?

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 3.7.2013 9:38

ovitiiviste vuotaa reilusti ja siitä vedet taka jalkatilaan.


Vesi tulee harvemmin sisätiloihin ovitiivisteiden kautta. Yleensä vuotokohtia ovat nuo edellä mainitut ovien "kosteuden sulkumuovit" ja lämppärin puhallin.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 3.7.2013 10:49

Saako ovitiivistettä metritavarana?

Autotarvikeliikkeet, yms.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 3.7.2013 12:07

Ovitiivisteen vaihto tuskin auttaa mitään jos se tiiviste ei ole ihan riekaleina, koska se vesi tulee todennäköisesti muualta kuin siitä tiivisteen välistä.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 3.7.2013 22:40

Kaukalo on ehjä , mutta läpivienti ilman suojaa löytyi muovin alta. Reikä on nyt tulpattu, mutta kotoa ei löytynyt, mitään, millä sen suodatinkotelon suojan olisi saanut kunnolla tiivistettyä. Jotain tiivistemassaa pitää hommata.

Eikö etuovenlasin pitäisi olla kiinni ulkopuolella olevassa tiivisteessä? Mulla siinä on 3mm. rako, mistä vesi varmasti pääsee oven sisään ja sitä kautta kynnyksen päältä lattialle.

Simoni Racing pussi korvattu alkuperäisellä mutta ei tuokaan vielä hyvä ole...

Ovipahveille pitää tehdä jotain ja FK:n penkit menee vaihtoon, kun jostain alkuperäiset löytyy tilalle.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.7.2013 22:52

Jotain tiivistemassaa pitää hommata.
Semmosta talon ikkunoiden liimattavaa tiivistenauhaa?

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 4.7.2013 9:07

^ Jotain tuollaista sopivan paksuista, mustaa liimapinnalla varustettua solukumisoiroa hain itsekin Etrasta kun tiivistin vastaavaa osaa.
Eikö etuovenlasin pitäisi olla kiinni ulkopuolella olevassa tiivisteessä? Mulla siinä on 3mm. rako, mistä vesi varmasti pääsee oven sisään ja sitä kautta kynnyksen päältä lattialle.

Kutistuvat vanhuuttaan. Varmista että oven vedenpoistoreiät ovat auki ja tee uudet vedeneristysmuovit oviin: malli sama kuin alkuperäisessäkin, mutta jätä alareuna pitemmäksi että sen saa työnnettyä oven sisään. Näin oven sisään pääsevä vesi valuu väkisinkin oven pohjalle ja vedenpoistoreikien kautta maahan.

Kakkis joka pitää vettä (sisällään) ei ole uusi asia. "Tekstien" ohjeistuskin on ollut olemassa jo jokusen vuoden: Vuotaako vettä autosi sisälle?

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 8.7.2013 11:42

Tankinpannat vaihdettu, pohja hitsattu ja keulaa madallettu. Säätövaraa jäi keulaan vielä 55mm.

Edellisten omistajien toimesta, autosta puuttuu sisältä kiinnikkeitä, ym osia, niin löytyyköhän mistään "räjäytyskuvia", mistä voisi tutkia esim. takaturvavyön kiinnitykseen tarvittavat osat? Siihenkin taitaa kuulua useampi osa pultin lisäksi...

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 8.7.2013 20:20

Hyvä ilmais-Etka turvavyön ja muunkin ihmettelyyn:

http://www.partscats.com/volkswagen/en/ ... 1234567890

Noita useimpia prikkoja, pultteja jne saa ihan uutena hyvin edelleen, kun niitä on käytetty uudemmissakin myöhemmin. Tuntuu, että jokainen asentaja hukkaa aina yhden pultin ja korvaa sen K-Raudan kiinnikehyllystä löytyneellä. ;)

ETKA:n selailu on välttämättömyys näitä harrastellessa, samaa Golffia katselin itsekin Nettiautosta, kun harrastepeliä haeskelin. Hyvään suuntaan on Golf menossa, mustia muoviosia vaan lisää. :)

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 9.7.2013 9:19

Pari kierrosta alustaa takaa alemmas, niin sitten on OK.

Kuva

Miten tuosta etupuskurin alalipasta saa helpoiten maalipinnan pois vai ostanko uuden tilalle? Tarkoitus olisi saada osa mustalle muovipinnalle, kun ei siinä maali varmasti tule kestämään.

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 9.7.2013 9:54

Soodapuhalluksella ainakin lähtee.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 9.7.2013 10:05

Uusi tarvikelippakaan ei maksa hirveitä...

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 9.7.2013 10:08

Uusi etulippa vaan, ei maksa taatusti vaivaa alkaa putsailemaan.....

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 9.7.2013 11:01

19,90€? Joo, ei tarvitse alkaa maaleja poistamaan.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 9.7.2013 17:31

Olikos g60 ja gti lipoissa eroja?
Ja miten eroaa tuohon tarvikkeeseen..

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 9.7.2013 18:14

Tarvikelipoissa on vaan se huono puoli, että ne hajoaa huomattavasti helpommin, jos johonkin osumaa ottavat. Eivät ole niin joustavaa/periksiantavaa muovia kuin mitä alkuperäiset ovat.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 9.7.2013 18:20

Tarvikemuoviosat on kyllä huonompia paljon. Soodan kanssa kannattaa käyttää vettä jos muovia puhaltaa. Rikkoo muuten muovia nimim. kokemusta löytyy.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 10.7.2013 9:09

Nitromorssillakin on tullut irroitettua maalia etulipasta. Muovi vähän harmaantui mutta kuumailmapuhaltimella ja muovinhoitoaineella sai taas mustaksi. Osat kun laittaa muovipussiin niin tehostaa vähän maalinpoistoaineen vaikutusta.

Olikos g60 ja gti lipoissa eroja?

Ei. Sama Flair-Jetassakin.
Ja miten eroaa tuohon tarvikkeeseen..

Laatuero jo käsiteltiinkin, toinen havaittu ero on se että tarvikelippa sopii paremmin tarvikepuskuriin kuin alkuperäiseen... :) Niin ja tarvikeosienkin laadussa on eroja valmistajasta riippuen.

Uutta alkuperäis-lippaakin vielä saa (ainakin toiselle puolelle) reiluuun 50 euroon per puolikas.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 10.7.2013 9:28

Taidan hommata tarvikelipan ja kokeilla sitä tuohon puskuriin. Ottaa sitten työn alle tuo nykyinen etulippa.

Penkit ja ovipahvit menee seuraavaksi työnalle. Oisko kenelläkään tietoa/kuvia, minkälaiset penkit ja ovipahvit GTi:ssä on alunperin ollut? Google:lla niitä olen katsonut, mutta tuntuu vaihtoehtoja tulevan vähän turhan paljon.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 12.7.2013 9:02

Ovipahvit tuli purettua ja kaiutin kotelot "pyssyy jos joku kyssyy". Varmaan vähempikin olisi riittänyt.

Revin sinisen nahkan ja korokerenkaat irti ja alta paljastui siistissä kunnossa oleva musta keinonahka,
joten päätin jättää toistaiseksi ne paikoilleen.

Pohja hitsattu molemmilta puolita.

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 12.7.2013 11:32

Hitsatuista paikoista puuttuu vielä tunkkaustötteröt?

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 12.7.2013 12:01

On tulossa myöhemmin.

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 12.7.2013 19:05

Voipi olla hölömö kysymys mutta saako tunkkaustötteröitä alkup. Peltiosina vai pitääkö kötöstellä putkesta tms.?

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 4.10.2013 9:00

Golf menee tulevana viikonloppuna talvisäilöön. Tarkoitus olisi saada talven aikaan korjattua muutamat ongelmat:

- Bensamittari ei toimi
- Takalasinlämmitin ei toimi
- Ei meinaa käynnistyä kylmänä, kylmällä kelillä.
- Ajotietokone ei näytä kaikkia tietoja

Korisarja purettava pois ja katsottava, mitä yllätyksiä alta löytyy. Kojelaudalle tehtävä sama homma.

Onkohan jakopää -remppa minkälainen tehdä? Edellisestä vaihdosta ei täysin varmaa tietoa ole.

-Mikkeri-
-
Viestit: 446
Liittynyt: 19.12.2008 15:38

ViestiKirjoittaja -Mikkeri- » 7.10.2013 16:46

Tuntuu tossa 16 venasessa olevan kaikissa sama ongelma että kylmänä huono lähteen käymään ja käy huonosti :o

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 9.10.2013 14:34

Minkälainen alkuperäinen flekti GTI:ssä on? Nykyisessä moottorissa ei liitin käy suoraan auton sähköihin ja flektin runko on reilut 10cm kapeampi kuin syyläri.

Moottorin tiedot:
TEMIC 881 082 143
L076A25
A-000 0214 16?? 1999
165 959 455L

Alkuperäinen suodatinkotelo on korvattu jollakin pipercross virityksellä.
Onko GTI:ssä erilainen kotelo, kuin muissa malleissa vai käykö muiden mallien kotelot tilalle?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.10.2013 14:45

165 959 455L
Alkuperäinen KR:n flektin moottorin numero, mutta käytetty myös lukuisissa muissakin aina -75 lähtien.

Liitin pitäisi olla 443 959 840 ja se peltikoppa 171 121 207 H.

Mulla on itsellä TD:n jäähdytin joka on jotain 15 cm leveämpi ja peltikoppa ei ylety reunaan asti.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 9.10.2013 15:34

Eli moottorin on oikea ja peltikopan koodikin täsmää, mutta liitin ei mene moottoriin kiinni. Entinen omistaja on vetänyt abikoliitin/johto patentin moottorin ja liittimen välille.

Onkohan sähköt otettu toisesta autosta vai mitä helv?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.10.2013 18:11

Onko liitin yhtään alkuperäisen näköinen? Jos sulla onkin ollut kaksinopeuksinen tuuletin ja nyt yksinopeuksinen, tai toisinpäin.

Onko sulla kuinka monta napaa lämpöanturissa?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 9.10.2013 23:37

Tuossa kuuluis olla kaksnopeuksinen flekti, eli kolmenapainen liitin. Jos tarvit kolminapaista flektiä ni ilmottele.
Ja jos tarvit ilmanputsariin alkuperäistä kotelon alaosaa, ni sekin löytyy täältä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.10.2013 0:30

Mjaa... Ehkä väitän että sopisi olla alkuperäisenä yksinopeuksinen kuten itsellä.

Poikkeuksia tekee kuuman ilmaston varustus, TD:t ja varmasti jotkut muutkin.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 10.10.2013 13:23

Moottori on kolmenapainen ja liitin on kaksinapainen.

Lämpöanturia en varmuudella muista, mutta kaksinapainen se taisi olla.

Moottori ei ole pyörinyt missään vaiheessa, ennen kuin laittoi lämpöanturinliittimen johdolla "oikosulkuun". Ilmeisesti anturi on rikki.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 10.10.2013 17:11

Ai jaa! Jännä juttu. Mulla on ollu noita 16-tappisia puolenkymmentä eri ikästä ja kaikissa on ollu kaksnopeuksinen flekti.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa