Raabin 964 C2 "RS look"
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Raabin 964 C2 "RS look"
Ensalkuun pahottelut huonolaatusesta kuvasta. Tänä syksynä ei varmaan saa enää aikaan räpsittyä lainajärkkärillä kunnon kuvia ja kun omasta taloudesta ei kunnon kameraa löydy, niin android-laatuinen kuva saa kelvata :)
Tällainen tuli siis hankittua muutama päivä sitten Honda S2000:n tilalle:
- Vuosimalli 1990
- Ei kattoluukkua
- Recaro Pole Positionit
- RS jarrut, kytkin ja vauhtipyörä
- Korkeussäädettävä alusta (Bilstein / Koni)
- Osa äänieristyksistä karsittu pois
- RS ovipahvit
- RUF lastu (näin on kerrottu)
- CUP peilit
- Turvakaaret
- Jotkut replika vanteet(tulee vaihtumaan todennäköisesti talven aikana)
Tällainen tuli siis hankittua muutama päivä sitten Honda S2000:n tilalle:
- Vuosimalli 1990
- Ei kattoluukkua
- Recaro Pole Positionit
- RS jarrut, kytkin ja vauhtipyörä
- Korkeussäädettävä alusta (Bilstein / Koni)
- Osa äänieristyksistä karsittu pois
- RS ovipahvit
- RUF lastu (näin on kerrottu)
- CUP peilit
- Turvakaaret
- Jotkut replika vanteet(tulee vaihtumaan todennäköisesti talven aikana)
Aijai aijai. Se on vaan kaunis, ei voi mitään. Ainut mikä näyttäis viel paremmalta on turbo malli. :)
tjeu:
pelkkää pornoa
tjeu:
pelkkää pornoa
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Aijai aijai. Se on vaan kaunis, ei voi mitään. Ainut mikä näyttäis viel paremmalta on turbo malli. :)
tjeu:
pelkkää pornoa
Makuasioita ;) Toki tuo turbo on hieno, mutta hinnaltaan myös aika pitkälti tuplat verrattuna tähän. Toki aidot RS:t on sitten taas normaali turboja kalliimpia, joten toivottavasti tämä näyttää kalliimmalta :D
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Kauneinta korimallia, tällaisen ku sais talliinsa niin josko se ainainen autokuumeilu jäis. Saisko kuvaa pellin alta?
Lisäks mulla on joku juttu valkoisiin autoihin...
Eipä siellä pellin alla mitään kummosta ole. Vakiopata ilman mitään modeja :) Laitan jossain vaiheessa kunnon kuvat, kun saan tätä vähän ehostettua ja kunnon kameran lainaan.
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Onkos vanteiden valmistaja Kinesis vai joku muu,mitat??
Hienot kylläkin,ei vaan nyt saa varmuuttaa äkkiseltään mitkä noi on,joskus nähnyt jonkun possun alla samanlaiset.
Ameriikkalaista laatutyötä. CCW Classic, street versio.
Mitat: etu:8,5" x 18" ET52, renkaat Toyo Proxes R1R 225/40
Takana: 10"x18" ET52, renkaat 255/35
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Sup! Nyt olis vanteet kasassa ja kaaret värissä. Hieman jäi persi ylös kun pudotti tunkilla, eli ei ole se normi korkeus. Voi olla, että etuvanteista joutuukin sorvaamaan pienen siivun keskiöistä pois. Nuo R1R:t ei taivu samalla tavalla kun edelliset paskakumit, niin ottaa kyllä etukaariin kiinni. Tästä ei oikein viitsisi alkaa noita kaaria silpomaan ja repimään..
Lisäksi on alkanut kummittelemaan mielessä tällainen ´73 RS tyylinen ducktail..
Lisäksi on alkanut kummittelemaan mielessä tällainen ´73 RS tyylinen ducktail..
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Pientä päivitystä tänne.. Vihdoin saatiin etuvilkut puskuriin saman sävyiseksi. Halpikset muutaman kympin osat olivat kaikki vähän eri oranssin sävyissä. Takavalotkin löytyi pienen etsimisen jälkeen, ei ole original ja silti maksavat hunajaa joka paikassa :/
Ducktail jäi unholaan, kun tuli kolmas auto perheeseen ja alustan päivitys Bilsteiniin jää hamaan tulevaisuuteen.
Ducktail jäi unholaan, kun tuli kolmas auto perheeseen ja alustan päivitys Bilsteiniin jää hamaan tulevaisuuteen.
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Tää on kyllä siisti!
Mitäs tässä sun Possussa on heppoja, vääntöä, painoa, jne?
Mikäs on seuraava prokkis, tai siis mikäs se perheen kolmas on? :D
Painoa en nyt ihan tarkkaan muista, olisko omapaino jotain karvan alle 1400kg? Pienten kevennysten jälkeen pitää varmaan aika hyvin kutinsa.
Tehoja löytyy sen mitä vakiona on ilmotettu, eli n.250hv ja vääntöä vissiin sen 300 njyyttonia.
Ei oo seuraavaa prokkista :D Rouvalle siis ostettiin tollanen B7 1.8T Sedan, niin jeesasin sen kanssa sen verran, että Possuun haaveiltu ducktail ja Bilsteinin PSS10 jää nyt sitten hankintalistalle hamaan tulevaisuuteen.
Keväällä Porsaasta varmaan hieman edustavammat kuvat, kun auto on viimeistelty omaan makuun valmiiksi :)
Oon kyllä katsellu monta kertaa noita sun kuvias mutta noi vihreet vanteet ei kyllä istu kokonaisuuteen.
Ekan kuvan valkoset on mielestäni paremmat, miksei noi uudetkin jos ne olis vaan valkoset...
Niin ja kaari..sen sopivuudesta ei oo kuvaa mutta vihree..entä valkoinen? Vai onko tää taas niitä muotijuttuja joita sitten 5 vuoden päästä katsotaan kieroon?
Ekan kuvan valkoset on mielestäni paremmat, miksei noi uudetkin jos ne olis vaan valkoset...
Niin ja kaari..sen sopivuudesta ei oo kuvaa mutta vihree..entä valkoinen? Vai onko tää taas niitä muotijuttuja joita sitten 5 vuoden päästä katsotaan kieroon?
Oisko kyseessä paljon puhuttu kontrasti, olipa muotia tai ei? Pakkohan sitä on jollain vähä yksityiskohtia korostaa jos haluaa maukkaan ja erottuvan. Ja herättää keskustelua, joka on aina hyvä :) Kunhan ei sotke liikaa värejä sekasin. Kokonaan valkonen alkaa tuntua tylsältä melko äkkiä ku sitä omassa autossa joka päivä kahtelee. Ja sitte ku kyllästyy vihreään, niin valkosen kans käy mikä vaan tehosteväriks. Äkkiähän vanteita maalailee.
Hieno projekti, oon seuraillu innolla hiljaa kirjoittelua. Tuo on vaan niin nätti kori.
Hieno projekti, oon seuraillu innolla hiljaa kirjoittelua. Tuo on vaan niin nätti kori.
Auto on kyllä hieno, ei siitä pääse mihinkään ja sitä vartenhan nämät forumit ovat että näissä keskustellaan.
Sitä vaan tuosta vihreästä väristä että onko se sopivin tähän autoon tai vanteeseen.
Tietty joku kultainen olisi ollut varma valinta mutta tylsä?
Ja livenä varmasti ihan erinäköinen kuin kuvissa.
Sitä vaan tuosta vihreästä väristä että onko se sopivin tähän autoon tai vanteeseen.
Tietty joku kultainen olisi ollut varma valinta mutta tylsä?
Ja livenä varmasti ihan erinäköinen kuin kuvissa.
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Muodista en tiedä, mutta kontrastia tossa haetaan omaan makuun ja mun mielestä toi vihreä antaa valkoselle hyvän sellaisen.
Kokonaisuuttahan tuossa ei oikein näe vielä. Vihreää tulee siis olemaan vanteissa, kaaret, vyöt(Takata) ja hinausremmi etupuskuriin. Tuo vihreä sävy on yritetty saada mahdollisimman lähelle tuota Takatan vyön väriä.
Väri sisältää todella vahvasti metallihohtoa, joten pääsee oikeuksiin kunnon valossa ja kuvissa vasta kunnon kameralla.
Lupaan ottaa kunnon edustavat kuvat sitten kun auto on paketissa, jonkun taitavamman kuvaajan toimesta :)
Kokonaisuuttahan tuossa ei oikein näe vielä. Vihreää tulee siis olemaan vanteissa, kaaret, vyöt(Takata) ja hinausremmi etupuskuriin. Tuo vihreä sävy on yritetty saada mahdollisimman lähelle tuota Takatan vyön väriä.
Väri sisältää todella vahvasti metallihohtoa, joten pääsee oikeuksiin kunnon valossa ja kuvissa vasta kunnon kameralla.
Lupaan ottaa kunnon edustavat kuvat sitten kun auto on paketissa, jonkun taitavamman kuvaajan toimesta :)
Ei nuo vanteet ole ainakaan hullummat tälläiseen katiskaan. - Porsas tuntuu olevan hitusen haastava vanteiden osalta, tai sitten mä vaan olen jotenkin vaikea.. Parempia kuvia odotellessa :)
- Itse aika usein huomaan diggaavani näissä OEM vanteita. Pitää haudutella oman Porsaan vanteita vielä. Investoin omaan RS kykän & vauhtipyörän just, pitäs vielä asennella, saa sitten nähdä onko miten mukava setti RUF softan kanssa.
- Itse aika usein huomaan diggaavani näissä OEM vanteita. Pitää haudutella oman Porsaan vanteita vielä. Investoin omaan RS kykän & vauhtipyörän just, pitäs vielä asennella, saa sitten nähdä onko miten mukava setti RUF softan kanssa.
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Pöppöp.. Pientä päivitystä. Kävin pakertamassa porsaaseen toiset vilkut ja uudet takavalot kiinni.
Ennen:
Jälkeen:
Ennen:
Jälkeen:
Vielä muita randomeita.
Nardin ratti joka jäi käsiin edellisestä S2000:sta.
Kaaret löytänyt tiensä sisälle. Pitäisi jotenkin saada rakenneltua vöille kiinnikkeet, turvalliset sellaiset.
RS:n ovipahvit. Joku runkkari on väkisin työntänyt jotkut ihmeen kaiuttimet noihin ja raiskannut täysin. Elementit olivat vielä oikein YHDELLÄ ruuvilla kiinni. FAIL. Olisi vaan pitänyt nämä ehjänä, perse ei kestä hankkia uusia..
Vielä pitäisi saada ilmastointi asennettua, tuulilasi paikalleen, muutamia tiivisteitä ja sisusta nippuun. Kesä tulee kovaa vauhtia...
Ennen:
Jälkeen:
Ennen:
Jälkeen:
Vielä muita randomeita.
Nardin ratti joka jäi käsiin edellisestä S2000:sta.
Kaaret löytänyt tiensä sisälle. Pitäisi jotenkin saada rakenneltua vöille kiinnikkeet, turvalliset sellaiset.
RS:n ovipahvit. Joku runkkari on väkisin työntänyt jotkut ihmeen kaiuttimet noihin ja raiskannut täysin. Elementit olivat vielä oikein YHDELLÄ ruuvilla kiinni. FAIL. Olisi vaan pitänyt nämä ehjänä, perse ei kestä hankkia uusia..
Vielä pitäisi saada ilmastointi asennettua, tuulilasi paikalleen, muutamia tiivisteitä ja sisusta nippuun. Kesä tulee kovaa vauhtia...
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Hyvältä näyttää! Mistäs muuten hommasit vilkut? Mullakin on noi kirkkaat omassa.. Orkkikset kieltämättä sopii hyvin.
Olikos tää teknisesti muuten vakio? - Omassa kohtapuoliin se RS vauhtipyörä&kykä.. Saapi sitten nähä mimmonen on.
Aika paljon on tullut ostettua tavaraa tuolta 9xx-parts.com kautta. Noutopaikka on tuossa ihan himan vieressä, asiakaspalvelu toimii saumattomasti, joten aika luonnollinen mesta tilata tavaraa.
Tekniikka on vakio itteasiassa juurikin tuota samaa RS vauhtipyörää ja kytkintä lukuunottamatta. Lukkoperä löytyy sekin. Jossain vaiheessa auton historiaa on myyty lastun kanssa, mutta siitä en tiedä. Penkissä antoi vakiolukemat.
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Pientä edistystä taasen.
Takaspoilerin "haitari" oli aiemmin erittäin heikossa hapessa.
Joten uusi tilalle:
Tästä vielä kauempaa. Alkaa olemaan aika "uudenveroinen" look takaosassa..
Nardin ratti kun sai kritiikkiä parilta kollegalta ja tosin aiheesta, aika 70-luvun look se onkin, niin tilalle laitettiin Momon cup-ratti oikeilla kaiverruksilla:
Sitten tuli vielä idea, että tuollainen perus racemodaus mittariin voisi toimia ja toimiihan se:
Vielä olisi paljon muuta pientä tehtävää ja ideoita kirpoaa kokoajan.. Noi mittariston kromirinkulat täytyy modata jotenkin. Edellinen omistaja on harmi kyllä laittanut ne kontaktiliimalla kiinni, joten ei ihan hevillä irtoa.
Takaspoilerin "haitari" oli aiemmin erittäin heikossa hapessa.
Joten uusi tilalle:
Tästä vielä kauempaa. Alkaa olemaan aika "uudenveroinen" look takaosassa..
Nardin ratti kun sai kritiikkiä parilta kollegalta ja tosin aiheesta, aika 70-luvun look se onkin, niin tilalle laitettiin Momon cup-ratti oikeilla kaiverruksilla:
Sitten tuli vielä idea, että tuollainen perus racemodaus mittariin voisi toimia ja toimiihan se:
Vielä olisi paljon muuta pientä tehtävää ja ideoita kirpoaa kokoajan.. Noi mittariston kromirinkulat täytyy modata jotenkin. Edellinen omistaja on harmi kyllä laittanut ne kontaktiliimalla kiinni, joten ei ihan hevillä irtoa.
Viimeksi muokannut RaabForRehab, 29.3.2013 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käännä ennemmin tuo mittari niin, että tuo teksti mittarin taustassa lukee pystysuorassa. Nyt vähän jotenkin väkinäisen oloinen, kun kaikki on johonkin suuntaan vinossa...
Possu näyttää muuten kyllä hyvälle, etenkin uusilla vilkuilla, valoilla ja haitarilla.
Itse olisin ehkä valinnut tuoksi vihreäksi sävyksi ihan aavistuksen vaaleamman. Tai sitten kuvat vaan hämää. Mut noissa vanteissa tuo näyttää kuvissa ainakin paljon Takatan vöiden vihreää tummemmalta?
Possu näyttää muuten kyllä hyvälle, etenkin uusilla vilkuilla, valoilla ja haitarilla.
Itse olisin ehkä valinnut tuoksi vihreäksi sävyksi ihan aavistuksen vaaleamman. Tai sitten kuvat vaan hämää. Mut noissa vanteissa tuo näyttää kuvissa ainakin paljon Takatan vöiden vihreää tummemmalta?
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
No joo, mut viisari on eri kulmassa kuin vasemmalla puolella olevan pikkumittarin viisari ja teksti on vinossa ja ja ja. Kotikutoisen näköinen viritelmä, vaikka kuinka olisi punaraja klo 12:ssa.
Monesti sisällä huonossa keinovalossa otetuissa kuvissa sävyt näyttää aivan perseelle, etenkin jos käytössä on vielä jonkin sortin "kamera". Käyppä nappaamassa pihalla auringossa kunnon kuvanottolaitteella joku kuva, niin saa varmasti moni muukin paremman käsityksen sävystä, nyt kun se näyttää vähän jotenkin tukkoiselle noissa kuvissa. Livenähän se olisi tietty ihan eri juttu katsella, mutta enpä taida pelkästään sen takia sinne asti viitsiä ajella. :D
Monesti sisällä huonossa keinovalossa otetuissa kuvissa sävyt näyttää aivan perseelle, etenkin jos käytössä on vielä jonkin sortin "kamera". Käyppä nappaamassa pihalla auringossa kunnon kuvanottolaitteella joku kuva, niin saa varmasti moni muukin paremman käsityksen sävystä, nyt kun se näyttää vähän jotenkin tukkoiselle noissa kuvissa. Livenähän se olisi tietty ihan eri juttu katsella, mutta enpä taida pelkästään sen takia sinne asti viitsiä ajella. :D
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Kommenttejahan täällä kaivataan, puolin ja toisin. Mielestäni tässä autossa ei ole mitään negatiivista tämän mittarin lisäksi. Täällä foorumilla taitaa suurin osa kommentin antajista olla Volkkarin omistajia? :-) Ei sulla tarvi Porgea olla että saa mielipiteitä jakaa. Itse ainakin kaipaan niitä, sekä negat että positiiviset.
Mutta auto menossa kaikinpuolin parempaa suuntaan, ei moitteensanaa. Oranssit sivu ja etuvilkut loi hienoa kontrastia ja orkkishenkeä ennestään turhan "värittömään" keulaan.
Mutta auto menossa kaikinpuolin parempaa suuntaan, ei moitteensanaa. Oranssit sivu ja etuvilkut loi hienoa kontrastia ja orkkishenkeä ennestään turhan "värittömään" keulaan.
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Mää jätän tän tähän..
Laittelen kattavampaa kuvasarjaa, kunhan viimosetkin nippelit ja nappelit on kasassa ja laitettu paikoilleen.
Alustaa odotellaan vielä, pahasti näyttää siltä, että jää tältä kesältä tulemati. Bilsteinilla tuntuu olevan aikamoiset toimitusajat näille vanhojen vessojen tuotteille..
Laittelen kattavampaa kuvasarjaa, kunhan viimosetkin nippelit ja nappelit on kasassa ja laitettu paikoilleen.
Alustaa odotellaan vielä, pahasti näyttää siltä, että jää tältä kesältä tulemati. Bilsteinilla tuntuu olevan aikamoiset toimitusajat näille vanhojen vessojen tuotteille..
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
H. Jormalainen
Lähetetty: 15.7.2013 23:07
Vähän näyttää että perä on liian länässä. Niinku olis jouset kuoleentuneet pois.
10...15 mm ylöspäin saattaisi saada aikaan ulkonäöllisen balanssin etupään kanssa.
Itseasiassa kori on aikalailla suorassa, mutta takarenkaat uppoaa enemmän kaaren sisään, niin tulee tuollainen hieman ärsyttävä efekti. Etu ja takapuskurin korkeus maasta on sama.
Pitää katsoa kun tuo hieman sukeltaa vielä ajan kanssa, että miten hienosäätää. En haluaisi toisaalta koriakaan sitten niin, että perä on korkeammalla.
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
No niiiiin. Nyt sai aikaan edes pikkiriikkisen paremmat kuvat, kun kännykällä, vaikkakaan ei ole edes amatööripokkaajan tasoa. Jotain kuitenkin. Ja tässä myös hieman listausta(kertauksenkin vuoksi) mitä on modattu ja mitä ehkä hieman pienesti poikkeavaa tästä yksilöstä löytyy(tai siis lähinnä ei löydy).
Elikkäs viimeisen talven aikana on modattu seuraavaa:
- CCW Classic 8,5 & 10 x 18" ET52, keskiöt maalattu, custom made keskitysrenkaat
- Continental CSC 5 225/40 & 255/35
- täyskaarista leikattiin etuosat pois, ettei tule pää kipeäksi ja samalla maalattiin sävyyn vanteiden kanssa.
- vilkut vaihtuivat oransseihin perinteitä kunnioittaen
- takavalot vaihdettiin tuoreisiin, kun vanhat olivat jätettä
- ratti vaihtui Momosta Nardiin ja sitä kautta takaisin Momoon, mutta tällä kertaa mokkaiseen ja oikealla kaiverruksella
- runttukello pyöräytettiin punaraja klo 12 kohti
- kammottava hinauskoukku vaihdettiin lenksuun, joka kylläkin repii puskurin irti jos siitä nykii
- etuvalojen lasit vaihdettiin uusiin
- ovien avauslenksut teetettiin samaan väriteemaan vanteiden, kaarien ja vielä kaapissa olevien vöiden kanssa ja oven kahvat vaihdettiin orig. RS-mallisiksi(päätysuojat puuttuu)
- poljin pinnat vaihdettiin mustiin alumiinisiin
- alusta päivitetty Bilstein PSS10, korkeus & jäykkyyssäädettävä
- näiden lisäksi ollaan peruskorjailtu ja huollettu sieltä sun täältä
- mittarin kehykset ovat menossa myös uusiksi, koska tuo krumeluuri ei sovi tuohon yleisilmeeseen lainkaan
- takatan 4-pistevyöt odottaa kaapissa poikittaispalkkia, johon saa ne kiinni
- G-pipe, eli viimeinen äänenvaimentaja korvattu väliputkella
Aiemmin modattua(joku vanhoista omistajista):
- Cup-peilit
- ilmanottoaukot sumareiden tilalla(eivät vie oikeasti ilmaa jarruille tässä tapauksessa)
- Recaro Polet
- RS kytkin ja vauhtipyörä
Pari asiaa, jotka tästä tekevät hieman harvinaisemman yksilön, vaikkakin itsessään perus Carrera 2 onkin. Eli tuo kattoluukuttomuus on lähinnä se, mikä tämän erottaa todella monesta muusta autosta. Tehtaalta tilattaessa kattoluukku on aina ollut näissä koreissa vakiovaruste, joka on täytynyt ruksittaa optiona pois. Myös puuttuva takalasin pyyhin menee samaan sarjaan, joskin helppo toteuttaa myös jälkikäteen.
Väri ja vetotapa yhdistelmääkään ei nyt ihan heti joka päivä tule vastaan, edes montaa kappaletta ei ole tällä hetkellä myynnissä ulkomaillakaan.
Itselle auto on ollut pitkäaikainen haave ja tavoite on, että tätä ei tästä perheestä tulla hävittämään. Korkeintaan vasta, jos seuraavan 40 vuoden aikana tulee säännös joka kieltää tällaisella autolla ajamisen.
Pieniä jatkoideoita pyörii myös päässä, liittyen lähinnä sisustaan. Niistä sitten vähän tuonnempana kun lähtevät käytäntöön.
Kiitokset menevät suurelta osin Porvoon Autoklinikalle, 9xx-partsin Antille, Urranille ja jopa Korson suutarille :)
Nyt auto on kuitenkin noita mittarin rinkuloita ja vöiden kiinnitystä vailla valmiina tältä kesältä, eli palaamma asiaan parempien kuvien osalta mahdollisesti tänä vuonna, mutta muuten ensi keväänä :)
Kuvasatoa:
Elikkäs viimeisen talven aikana on modattu seuraavaa:
- CCW Classic 8,5 & 10 x 18" ET52, keskiöt maalattu, custom made keskitysrenkaat
- Continental CSC 5 225/40 & 255/35
- täyskaarista leikattiin etuosat pois, ettei tule pää kipeäksi ja samalla maalattiin sävyyn vanteiden kanssa.
- vilkut vaihtuivat oransseihin perinteitä kunnioittaen
- takavalot vaihdettiin tuoreisiin, kun vanhat olivat jätettä
- ratti vaihtui Momosta Nardiin ja sitä kautta takaisin Momoon, mutta tällä kertaa mokkaiseen ja oikealla kaiverruksella
- runttukello pyöräytettiin punaraja klo 12 kohti
- kammottava hinauskoukku vaihdettiin lenksuun, joka kylläkin repii puskurin irti jos siitä nykii
- etuvalojen lasit vaihdettiin uusiin
- ovien avauslenksut teetettiin samaan väriteemaan vanteiden, kaarien ja vielä kaapissa olevien vöiden kanssa ja oven kahvat vaihdettiin orig. RS-mallisiksi(päätysuojat puuttuu)
- poljin pinnat vaihdettiin mustiin alumiinisiin
- alusta päivitetty Bilstein PSS10, korkeus & jäykkyyssäädettävä
- näiden lisäksi ollaan peruskorjailtu ja huollettu sieltä sun täältä
- mittarin kehykset ovat menossa myös uusiksi, koska tuo krumeluuri ei sovi tuohon yleisilmeeseen lainkaan
- takatan 4-pistevyöt odottaa kaapissa poikittaispalkkia, johon saa ne kiinni
- G-pipe, eli viimeinen äänenvaimentaja korvattu väliputkella
Aiemmin modattua(joku vanhoista omistajista):
- Cup-peilit
- ilmanottoaukot sumareiden tilalla(eivät vie oikeasti ilmaa jarruille tässä tapauksessa)
- Recaro Polet
- RS kytkin ja vauhtipyörä
Pari asiaa, jotka tästä tekevät hieman harvinaisemman yksilön, vaikkakin itsessään perus Carrera 2 onkin. Eli tuo kattoluukuttomuus on lähinnä se, mikä tämän erottaa todella monesta muusta autosta. Tehtaalta tilattaessa kattoluukku on aina ollut näissä koreissa vakiovaruste, joka on täytynyt ruksittaa optiona pois. Myös puuttuva takalasin pyyhin menee samaan sarjaan, joskin helppo toteuttaa myös jälkikäteen.
Väri ja vetotapa yhdistelmääkään ei nyt ihan heti joka päivä tule vastaan, edes montaa kappaletta ei ole tällä hetkellä myynnissä ulkomaillakaan.
Itselle auto on ollut pitkäaikainen haave ja tavoite on, että tätä ei tästä perheestä tulla hävittämään. Korkeintaan vasta, jos seuraavan 40 vuoden aikana tulee säännös joka kieltää tällaisella autolla ajamisen.
Pieniä jatkoideoita pyörii myös päässä, liittyen lähinnä sisustaan. Niistä sitten vähän tuonnempana kun lähtevät käytäntöön.
Kiitokset menevät suurelta osin Porvoon Autoklinikalle, 9xx-partsin Antille, Urranille ja jopa Korson suutarille :)
Nyt auto on kuitenkin noita mittarin rinkuloita ja vöiden kiinnitystä vailla valmiina tältä kesältä, eli palaamma asiaan parempien kuvien osalta mahdollisesti tänä vuonna, mutta muuten ensi keväänä :)
Kuvasatoa:
Possu bongattu tänään muiden joukossa Ahvenistolla PCF-ratapäivillä. Oli kuvaamisen kannalta mukavasti erillään toisista, niin koitin ottaa muutaman ruudun tästä. Et varmaan pahastu, jos muutaman niistä tähän pastean. On kyllä erittäin nätti kaikin puolin.
964 C2 by johannes.jarvela, on Flickr
964 C2 by johannes.jarvela, on Flickr
964 C2 by johannes.jarvela, on Flickr
964 C2 by johannes.jarvela, on Flickr
964 C2 by johannes.jarvela, on Flickr
964 C2 by johannes.jarvela, on Flickr
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Eipä juuri muutosta tän kesän lookkiin ulkopuolelta, keula edelleen sen sentin kaks liian korkealla. Vaihdoin hinauslenkin pidempään :)
Sisustaan tulossa pari pientä upgradea, niistä sitten kun saadaan pulkkaan..
Tarttui pari kuvaa eiliseltä SBC:ltä taas jonkun muun toimesta kenellä on paremmat ja isommat vehkeet..
Sisustaan tulossa pari pientä upgradea, niistä sitten kun saadaan pulkkaan..
Tarttui pari kuvaa eiliseltä SBC:ltä taas jonkun muun toimesta kenellä on paremmat ja isommat vehkeet..
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Täällä on teetetty pientä koneremppaa. Lohko vedettiin atomeiksi, vaihdettiin laakerit, tiivisteet, männänrenkaat ja ohjurit. Kansiin venttiilit, seetit, ohjurit ja tasotarkastukset / oikaisut. Pytyt mitattiin ja tehtiin kevythoonaus.
Lisäksi vaihdettiin muutama muu osa konehuoneesta ja tehtiin peruspuleerausta.
Nyt olisi lohko valmis noudettavaksi ja alkaa niputus..
Lisäksi vaihdettiin muutama muu osa konehuoneesta ja tehtiin peruspuleerausta.
Nyt olisi lohko valmis noudettavaksi ja alkaa niputus..
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
-
- -
- Viestit: 142
- Liittynyt: 15.1.2011 17:15
Ducktailia saakin odottaa pitkään, koska olen jo heittänyt sen ajatuksen romukoppaan.
Josko tästä joskus tulisi muutaman sentin leveämpi johonkin suuntaan, mietitään sitten spoilerihommat uusiksi, jos tulee silloinkaan mitään :)
Tämä nyt vain haavekuva toistaiseksi, on sen verran hintava projekti jos sen haluaa tehdä oikein.
Josko tästä joskus tulisi muutaman sentin leveämpi johonkin suuntaan, mietitään sitten spoilerihommat uusiksi, jos tulee silloinkaan mitään :)
Tämä nyt vain haavekuva toistaiseksi, on sen verran hintava projekti jos sen haluaa tehdä oikein.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa