.:R32 & Lupo gti
Valvoja: ffp jäsenet
Joo katotaan milloin tulee ajankohtaiseksi. Tänä vuonna en tuota slodjua enää pura. Ei kinosta.
Laitetaas kaiken synkkyyden keskellä kuva miltä tuo pannuhuone nykyisin näyttää:
Ite kun maalasin niin roskia ja kärpäsiä lötyy ihan kohtuudella. Defan piuha lähtee vielä ja VW merkki pitää tuohon päällys muoviin metsästää.
Laitetaas kaiken synkkyyden keskellä kuva miltä tuo pannuhuone nykyisin näyttää:
Ite kun maalasin niin roskia ja kärpäsiä lötyy ihan kohtuudella. Defan piuha lähtee vielä ja VW merkki pitää tuohon päällys muoviin metsästää.
Viimeksi muokannut myyrä, 3.11.2017 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: .:R32 & Lupo gti
Oho, lueskelin sun askimurheista vasta. Kaveri laittoi 2.8 boraan juuri tälläisen R32 mk4 kykällä:
klik
4,5kg eikä paljoa kuule että olisi sielä. Noh nyt pelolla sitten odottelen oman yksimassan ääntä tuossa vekottimessa, kunhan saan ecun vain takaisin!
klik
4,5kg eikä paljoa kuule että olisi sielä. Noh nyt pelolla sitten odottelen oman yksimassan ääntä tuossa vekottimessa, kunhan saan ecun vain takaisin!
Re: .:R32 & Lupo gti
Oh man.
Konehuoneesta sen verran, että hitto kun jaksais itsekin purkaa imusarjan irti ja maalata. On vaan niin homoeroottinen homma, että terve... Pitäis koko keula purkaa irti.
Eli jäänee meikäläisen tapauksessa tekemättä. :D
Konehuoneesta sen verran, että hitto kun jaksais itsekin purkaa imusarjan irti ja maalata. On vaan niin homoeroottinen homma, että terve... Pitäis koko keula purkaa irti.
Eli jäänee meikäläisen tapauksessa tekemättä. :D
Re: .:R32 & Lupo gti
Jepjep. Vr6 tulee värinöitä kampiakselille enemmän kuin puhtaissa rivi- tahi v-koneissa. Riippuu varmasti myös yksilöstä, että miten tasapainossa on. Sitten kun tuon 02m rakenne on sellainen että resonoi ja siihen päälle vielä jäykät kannakkeet niin meteliä lähtee.
Fluidampr hihnapyörä voisi auttaa vähän, mutta niin vähän on siitä kokemuksia ja sen verran hinnakas kapistus, että jäänee kokeilematta.
Seuraavaksi askiin Redline lightweight shockproof ja mt-90 ölpät 1/3 seoksena, ihan testimielessä.
Imusarjan irrotus nyt ei ole paha rasti. Eikös mk5 keula lähde samalla tavalla pakettina sivuun?
Fluidampr hihnapyörä voisi auttaa vähän, mutta niin vähän on siitä kokemuksia ja sen verran hinnakas kapistus, että jäänee kokeilematta.
Seuraavaksi askiin Redline lightweight shockproof ja mt-90 ölpät 1/3 seoksena, ihan testimielessä.
Imusarjan irrotus nyt ei ole paha rasti. Eikös mk5 keula lähde samalla tavalla pakettina sivuun?
Re: .:R32 & Lupo gti
Ite rykäsin omani nyt käyntiin ja ihmeen vähän piti ääntä. 90% vähemmän kuin dieseli bora yöi puolet painavamalla sre setillä. Lieneekö koneen tasapainotus aikoinaan sitten auttanut tuohon....
Re: .:R32 & Lupo gti
Luposta vähän jotain tännekin. Kyllästyin manuaalivenojen hitauteen, joten vaihdoin magneettiventtiileihin ja ohjaukseen tuli AVS-7. "Samalla" koko kontin asennukset uusiksi ja nykyisin pohjakin on maassa palkeet tyhjinä...
Säiliön maalasin korin väriin, sähköt yms. ylimääräiset romut jäi piiloon välipohjan alle ja painemittari vain näkyviin rst linjoilla.
Seuraavaksi suuntana Fittedfest Lahdessa, minkä jälkeen romut myyntiin ja harrastuksesta taukoa toistaiseksi.
Loput kuvat: https://flic.kr/s/aHskCS5tbY
Säiliön maalasin korin väriin, sähköt yms. ylimääräiset romut jäi piiloon välipohjan alle ja painemittari vain näkyviin rst linjoilla.
Seuraavaksi suuntana Fittedfest Lahdessa, minkä jälkeen romut myyntiin ja harrastuksesta taukoa toistaiseksi.
Loput kuvat: https://flic.kr/s/aHskCS5tbY
Re: .:R32 & Lupo gti
Kai sitä voi tännekin näin kerran vuodessa päivitellä. Eli r:n aski piti sellaista meteliä, että hommasin viime kesänä briteistä 2.8 v6 DRP askin varalle. Pitäisi olla kestävin tehdasvaihteisto mitä näihin saa. Motivaatiota vaihteistojumppaan ei kuitenkaan ollut, joten ajelin talven yli tuolla ääntävällä askilla asenteella "jos hajoaa, niin onpahan vaihtoaski hyllyssä". Ja hyvinhän tuo kesti.
Nyt kun taas kesäaurinko lämmittää ja Lupo toimittaa käyttöauton virkaa, niin otin tuon askin vaihdon työn alle. Muuta ei tullut uudelle askille tehtyä, kuin kytkinakselin stefan ja kulmavaihteen tiivisteitten uusiminen ja perusteellinen pesu. Kävi kyllä mielessä maalata tuo, mutta jäi sitten tekemättä.
Samalla Golffiin muuta pikku laittoa, kun ei kestä puslat, nivelet eikä laakerit muutamaa vuotta ajella... Niin ja onhan siitä takakylkikin sisässä, kiitos naapurin.
Lupoon on jo pitkään ollut etsinnässä uutta jakkaraa, mutta huonolla menestyksellä. Sitten tuossa keväällä sattui silmään 8l korisen Audi s3 sisusta harmailla kokonahka Recaroilla ja sähkösäädöillä. Vähän karussa kunnossahan nuo on, mutta oli kuitenkin sen verran lompakolle sopiva hinta, että lunastin pois. Kissasaippualla pahimmat liat pois ja tuli ihan välttävät.
Lupoonhan menee lähes heittämällä mk4 pohjaisista autoista etupenkit kiskoille, mutta näköjään juurikin nämä Recarot poikkeaa sen verran, että ei ihan bolt-on asennus tullut taaskaan kerran.
Penkin sovitetta vähän kerrallaan rälläköimällä ja airbagin liittimet vaihtamalla ne kuitenkin paikalleen meni ja säädötkin jopa toimii. Ja no, piti niille vähän muutakin tehdä...
Takapenkit tulee varmaan poistumaan kokonaan, kun ei niille liiemmin käyttöä ole.
Orkkis takavalot löysin sopivaan hintaan ja niistä siloittelin kaikki merkinnät pois, vesihioin ja ruiskin candy punaista päälle.
Samalla muutin valojen järjestystä umpiossa, ihan kokeilumielessä, kun jotenkin ei tuo vakio iskenyt omaan silmään. Nyt siis parkki on tuossa keskellä, kun ennen se oli jarruvalon kanssa tuplalankapolttimolla ylimmäisenä.
Exipit sain vihdoin maalattua. Mustan päälle tuli Lupon Moon Silver puolaan ja kehiin.
Kokeillaan päivitellä tätä vaikka vähän useammin tästä eteenpäin, jos näitä joku vaikka lukee.
Nyt kun taas kesäaurinko lämmittää ja Lupo toimittaa käyttöauton virkaa, niin otin tuon askin vaihdon työn alle. Muuta ei tullut uudelle askille tehtyä, kuin kytkinakselin stefan ja kulmavaihteen tiivisteitten uusiminen ja perusteellinen pesu. Kävi kyllä mielessä maalata tuo, mutta jäi sitten tekemättä.
Samalla Golffiin muuta pikku laittoa, kun ei kestä puslat, nivelet eikä laakerit muutamaa vuotta ajella... Niin ja onhan siitä takakylkikin sisässä, kiitos naapurin.
Lupoon on jo pitkään ollut etsinnässä uutta jakkaraa, mutta huonolla menestyksellä. Sitten tuossa keväällä sattui silmään 8l korisen Audi s3 sisusta harmailla kokonahka Recaroilla ja sähkösäädöillä. Vähän karussa kunnossahan nuo on, mutta oli kuitenkin sen verran lompakolle sopiva hinta, että lunastin pois. Kissasaippualla pahimmat liat pois ja tuli ihan välttävät.
Lupoonhan menee lähes heittämällä mk4 pohjaisista autoista etupenkit kiskoille, mutta näköjään juurikin nämä Recarot poikkeaa sen verran, että ei ihan bolt-on asennus tullut taaskaan kerran.
Penkin sovitetta vähän kerrallaan rälläköimällä ja airbagin liittimet vaihtamalla ne kuitenkin paikalleen meni ja säädötkin jopa toimii. Ja no, piti niille vähän muutakin tehdä...
Takapenkit tulee varmaan poistumaan kokonaan, kun ei niille liiemmin käyttöä ole.
Orkkis takavalot löysin sopivaan hintaan ja niistä siloittelin kaikki merkinnät pois, vesihioin ja ruiskin candy punaista päälle.
Samalla muutin valojen järjestystä umpiossa, ihan kokeilumielessä, kun jotenkin ei tuo vakio iskenyt omaan silmään. Nyt siis parkki on tuossa keskellä, kun ennen se oli jarruvalon kanssa tuplalankapolttimolla ylimmäisenä.
Exipit sain vihdoin maalattua. Mustan päälle tuli Lupon Moon Silver puolaan ja kehiin.
Kokeillaan päivitellä tätä vaikka vähän useammin tästä eteenpäin, jos näitä joku vaikka lukee.
Viimeksi muokannut myyrä, 3.11.2017 11:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: .:R32 & Lupo gti
DSC_5542 by Leevi Myyry, on Flickr
DSC_5539 by Leevi Myyry, on Flickr
DSC_5540 by Leevi Myyry, on Flickr
Takapäätä pitää kehitellä vielä alaspäin ja vanteita tuoda kaarelle. Varmaan takaiskarit pohjassa, kun ei tuosta tipu.
DSC_5539 by Leevi Myyry, on Flickr
DSC_5540 by Leevi Myyry, on Flickr
Takapäätä pitää kehitellä vielä alaspäin ja vanteita tuoda kaarelle. Varmaan takaiskarit pohjassa, kun ei tuosta tipu.
Re: .:R32 & Lupo gti
DSC_5564 by Leevi Myyry, on Flickr
Omasta mielestä sopii nuo jakkaratkin ihan kohtuudella tuohon värimaailmaan.
Omasta mielestä sopii nuo jakkaratkin ihan kohtuudella tuohon värimaailmaan.
Re: .:R32 & Lupo gti
DSC_5572 by Leevi Myyry, on Flickr
Ja tosiaan katon teippaukset tuli poistettua, peilit maalattua korin väriin ja sharan pieni merkki takaluukkuun (jonka tausta korin väriin). Ei ole enää niin tunkkaisen näköinen.
Ja tosiaan katon teippaukset tuli poistettua, peilit maalattua korin väriin ja sharan pieni merkki takaluukkuun (jonka tausta korin väriin). Ei ole enää niin tunkkaisen näköinen.
Re: .:R32 & Lupo gti
Hieno peli. Ite en vaan ikinä ole harmaista penkeistä tykännyt, vaikka oliskin kuinka auton väriset.
Re: .:R32 & Lupo gti
Heikki J. kirjoitti:Hieno peli. Ite en vaan ikinä ole harmaista penkeistä tykännyt, vaikka oliskin kuinka auton väriset.
Sama juttu. Beiget tai mustat sopii paremmin omaan silmään. Lupo on kyllä erittäin nätti ja itse asiassa tähän vois mustat penkit olla vähän turhan hallitsevat.
Re: .:R32 & Lupo gti
Olisihan ne mustat ollut kivat, hintataso niissä vaan puolet enemmän. Ja tälleen kesällä nuo vaaleat ovat huomattavasti miellyttävämmät istua, kuin mustat nahat. Ei hiosta.
Pitää kattoa, jos saisi aikaiseksi maalata nuo. Samalla voisi harkita sitä värin vaihtoa.
Taakse laitoin 15mm lätyty ja leikkasin pohjaanlyöntikumeista loput ylimääräiset pois. Tippui se vielä.
Nettiautosta löytyy taas kerran btw.
Pitää kattoa, jos saisi aikaiseksi maalata nuo. Samalla voisi harkita sitä värin vaihtoa.
Taakse laitoin 15mm lätyty ja leikkasin pohjaanlyöntikumeista loput ylimääräiset pois. Tippui se vielä.
Nettiautosta löytyy taas kerran btw.
Re: .:R32 & Lupo gti
Tuossa jotain kuvia tuosta askin vaihdosta. Samalla kun aski oli irti, niin tuli tuo apurunko yms. maalattua ja tukivarsiin eteen powerflexin uretaanipuslat, taakse orkkikset r32 kumipuslat.
Dogboneen latoin kanssa keltaiset powerflexit.
Tuossa muuten alle 10tkm ajettu FK:n vakaajan koiranluu. Kummaltakin puolelta kummatkin nivelen suojakumit aivan suljuna...
Vanha aski pihalle, öljyt oli puhtaat:
Uutta tilalle, ja Redlinen mt-90 sisään:
Dogboneen latoin kanssa keltaiset powerflexit.
Tuossa muuten alle 10tkm ajettu FK:n vakaajan koiranluu. Kummaltakin puolelta kummatkin nivelen suojakumit aivan suljuna...
Vanha aski pihalle, öljyt oli puhtaat:
Uutta tilalle, ja Redlinen mt-90 sisään:
Re: .:R32 & Lupo gti
Jostain tuli sen verran motivaatiota, että aloin eristämään tuota Lupoa vähän miellyttävämmän ajon toivossa. Tuossa kun ei paljon eristystä tehtaan jäljiltä ole ja satasen vauhdissa ei paljon rokkia kuunnella.
Dynamattia tukkupaketti ja sillä lattia ja ovet.
Samalla rakensin noista s3 ovipahveista ylimääräiseksi jääneistä valoista ja johtosarjasta jalkatilaan valot.
Re: .:R32 & Lupo gti
Kokeilin noita takalaseja kalvottaa, kun edellisestä kalvojen kanssa pelleilystä on kulunut aikaa jo tovi.
Sivulasit meni ihan ok, mutta takalasi pariin kertaan ihan vihkoon. No nyt on enemmän kalvoa roskiksessa kuin ikkunassa, eikä toi takalasi vieläkään kovin hyvä ole. Varmaan harjoittelen vielä nuo etulasit ja revin sitten kaikki mäkeen...
Sivulasit meni ihan ok, mutta takalasi pariin kertaan ihan vihkoon. No nyt on enemmän kalvoa roskiksessa kuin ikkunassa, eikä toi takalasi vieläkään kovin hyvä ole. Varmaan harjoittelen vielä nuo etulasit ja revin sitten kaikki mäkeen...
Re: .:R32 & Lupo gti
Tuo kalvotus on kyllä ihan haista vi..n hommaa lasit paikallaan, arvostan ihmisiä jotka sen handlaa...
Onnistuu multakin kunhan ne lasit on irti ja vaikka kylppärissä :D
Onnistuu multakin kunhan ne lasit on irti ja vaikka kylppärissä :D
Re: .:R32 & Lupo gti
Niinpä. Ihan harjoitteluksi tää nyt meni. Ja halusin kokeilla onko eroa 3m laatukalvolla ja tarvikeliikkeen halvemmalla. Ihan yhtä hanurista kumpikin laittaa...
Re: .:R32 & Lupo gti
Lupoon kun ei löydy mitään järkevää short shifteriä, niin virittelin tuota alkuperäistä. Teoriassa pitäisi kepin pitkittäisliike lyhentyä, kun tuo vaijerin kiinnityspistettä vaihtajassa lähemmäksi laatikon akselia. Hirveästi ei ole tilaa siirtää, mutta kokeilin kuitenkin.
Nivelpallo vaihtajasta poraamalla irti, siihen kierteet 6mm pultille ja uuden paikan mittailua:
Ei sinne hirveästi ylimääräistä tilaa jäänyt:
Omien mittailujen mukaan lyhentyi 3-4 vaihteiden välinen liike vajaa pari senttiä, eli ihan onnistunut viritys tällä kertaa.
3 ennen:
Jälkeen:
Vapaa ennen:
Jälkeen:
4 ennen:
Jälkeen:
Nivelpallo vaihtajasta poraamalla irti, siihen kierteet 6mm pultille ja uuden paikan mittailua:
Ei sinne hirveästi ylimääräistä tilaa jäänyt:
Omien mittailujen mukaan lyhentyi 3-4 vaihteiden välinen liike vajaa pari senttiä, eli ihan onnistunut viritys tällä kertaa.
3 ennen:
Jälkeen:
Vapaa ennen:
Jälkeen:
4 ennen:
Jälkeen:
Re: .:R32 & Lupo gti
Jarrupäivitys on ollut jo pitkään aiheellinen, mutta nyt vasta sain aikaiseksi. Vakio 256mm etulevyt vaihtui Brembon g60 280mm levyihin. Tuollainen budjettiratkaisu, kun muuta ei tarvinnut vaihtaa, kuin levyt ja satulan kannakkeet. Satulat ovat samat Lupossa ja g60 Golffissa.
Pitäisi vielä mennä 15 tuuman vanteiden sisään heittämällä.
Samalla uudet levyt ja palat joka nurkkaan ja maalia niskaan. Mitähän tuohon nyt meni, kolmisensataa euroa yhteensä...
Sisustaakin kasailtu pikkuhiljaa.
Pitäisi vielä mennä 15 tuuman vanteiden sisään heittämällä.
Samalla uudet levyt ja palat joka nurkkaan ja maalia niskaan. Mitähän tuohon nyt meni, kolmisensataa euroa yhteensä...
Sisustaakin kasailtu pikkuhiljaa.
Re: .:R32 & Lupo gti
Pienien vastoinkäymisten saattelemana Lupo saatu ulos tallista.
Aloittelin jo tuota Recarojen fiksaamista, kuten aiemmin uhkailin. Pienimuotoinen selostus siitä seuraavana:
Eli penkit kun tulivat viime keväänä lähempään tarkasteluun, selvisi että niitä on joku seppä fiksaillut aikojen saatossa. Maalia oli pinnassa ainakin kahta eri sävyä alkuperäisen lisäksi, sekä kulumaa ja halkeilua aika paljon. Talven yli mietin penkkien kohtaloa ja tulin siihen tulokseen, että tuossa kunnossa niitä ei kukaan huolisi ja paras olisi kokeilla niitä itse fiksata.
Furniture Cliniciltä löytyy setti ihan tuota tarkoitusta varten, joten laitoin maalit sieltä tilaukseen. https://www.furnitureclinic.co.uk/Leather_Colourant_Kit
Ensin piti tuo kitti tilata, mutta eivät lähetä Suomeen, koska sisältää palavia nesteitä. Tuli kuitenkin ilmi, että tuo kitin sisältämä ”Leather prep” on ihan asetonia/ tinneriä, mitä saa kotimaastakin huomattavasti huokeampaan litrahintaan. Tuossa tulee muutakin minulle tarpeetonta oheissälää, joten pääsin halvemmalla hankkimalla pelkät maalit ja pinnoitteet.
Tarkkoja ohjeita tuohon maalaamiseen löytyy netistä, joten sen tarkemmin en niitä tähän laita. Jotakuinkin näin edettiin:
Vanhat maalit pois asetonilla kostutetulla karhunkielellä ja räteillä. Suurin osa halkeamista oli maalissa, ei itse nahassa, joten penkit näyttivät jo tässä vaiheessa paremmilta.
Muutamiin kuluneisiin kohtiin levitin Leather Binderiä, minkä pitäisi vahvistaa nahan ja täyttää pienet halkeamat.
Maalia muutama kerros käsin sienellä levittämällä.
Loput kerrokset ruiskulla, useita ohuita kerroksia.
Pintaan Leather Finish. Tätä tuli ohjeiden mukaan kolme ohutta kerrosta, minkä jälkeen lopullinen pinta samalla tavaralla, mutta mattapinnan jättävällä.
Väri vaihtui nyt siis harmaasta tuollaiseen kerman sävyyn, mitä silmällä pitäen tuli nuo ovipahvitkin verhoiltua.
Lähtötilanne siis tämä:
Maalit pois hangattuna:
Väriä pinnassa:
Otetaan parempia kuvia lopputuloksesta jollain muulla, kuin tuolla perunalla.
Aloittelin jo tuota Recarojen fiksaamista, kuten aiemmin uhkailin. Pienimuotoinen selostus siitä seuraavana:
Eli penkit kun tulivat viime keväänä lähempään tarkasteluun, selvisi että niitä on joku seppä fiksaillut aikojen saatossa. Maalia oli pinnassa ainakin kahta eri sävyä alkuperäisen lisäksi, sekä kulumaa ja halkeilua aika paljon. Talven yli mietin penkkien kohtaloa ja tulin siihen tulokseen, että tuossa kunnossa niitä ei kukaan huolisi ja paras olisi kokeilla niitä itse fiksata.
Furniture Cliniciltä löytyy setti ihan tuota tarkoitusta varten, joten laitoin maalit sieltä tilaukseen. https://www.furnitureclinic.co.uk/Leather_Colourant_Kit
Ensin piti tuo kitti tilata, mutta eivät lähetä Suomeen, koska sisältää palavia nesteitä. Tuli kuitenkin ilmi, että tuo kitin sisältämä ”Leather prep” on ihan asetonia/ tinneriä, mitä saa kotimaastakin huomattavasti huokeampaan litrahintaan. Tuossa tulee muutakin minulle tarpeetonta oheissälää, joten pääsin halvemmalla hankkimalla pelkät maalit ja pinnoitteet.
Tarkkoja ohjeita tuohon maalaamiseen löytyy netistä, joten sen tarkemmin en niitä tähän laita. Jotakuinkin näin edettiin:
Vanhat maalit pois asetonilla kostutetulla karhunkielellä ja räteillä. Suurin osa halkeamista oli maalissa, ei itse nahassa, joten penkit näyttivät jo tässä vaiheessa paremmilta.
Muutamiin kuluneisiin kohtiin levitin Leather Binderiä, minkä pitäisi vahvistaa nahan ja täyttää pienet halkeamat.
Maalia muutama kerros käsin sienellä levittämällä.
Loput kerrokset ruiskulla, useita ohuita kerroksia.
Pintaan Leather Finish. Tätä tuli ohjeiden mukaan kolme ohutta kerrosta, minkä jälkeen lopullinen pinta samalla tavaralla, mutta mattapinnan jättävällä.
Väri vaihtui nyt siis harmaasta tuollaiseen kerman sävyyn, mitä silmällä pitäen tuli nuo ovipahvitkin verhoiltua.
Lähtötilanne siis tämä:
Maalit pois hangattuna:
Väriä pinnassa:
Otetaan parempia kuvia lopputuloksesta jollain muulla, kuin tuolla perunalla.
Re: .:R32 & Lupo gti
Ihan asiallinen muutos nahkaan.
Re: .:R32 & Lupo gti
Tätä vehjettä tullut monta kertaa Joensuussa kuolattua.
Re: .:R32 & Lupo gti
Talven aikana tuli murjottua kevyempi vauhtipyörä ja uudet kytkimen hilut paikalleen.
Vanha vauhtis 6,5kg, uusi rapiat 3kg.
Samaan konkurssiin meni paikalleen KamRacingin rst katiton pakosarja. Nyt on koko putki sitten ruostumattomasta.
Askin maalasin ihan Hammeritella ja pensselillä painepesun jälkeen, saa nähdä miten kestää.
Tukivarsiin puslajumppa samalla kun olivat irti ja dogboneen Powerflexin iso pusla.
Vanha vauhtis 6,5kg, uusi rapiat 3kg.
Samaan konkurssiin meni paikalleen KamRacingin rst katiton pakosarja. Nyt on koko putki sitten ruostumattomasta.
Askin maalasin ihan Hammeritella ja pensselillä painepesun jälkeen, saa nähdä miten kestää.
Tukivarsiin puslajumppa samalla kun olivat irti ja dogboneen Powerflexin iso pusla.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 2 vierailijaa