VW Vento 'Mia'

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

VW Vento 'Mia'

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 20.12.2010 22:38

Tälläinen vento tuli hankittua syksyllä -09 vakio kuntoisena, auto on ihan perus CL Vento vuosimallia -97, comfort paketti autoon oli laitettu uutena mitään muita herkkuja tästä ei löytynyt jos ei lasketa tuota vaaleaa sisustaa mikä itseäni ostaessa kiinnosti. Rullailtu autolla oli ostohetkellä 245tkm.

Ventoon haettiin viime syksynä vr6 highline golffin nahka jakkarat, sääli kun luovuttaja oli 3visena niin pahvit sai jäädä kuormasta nämä löytyi kuitenkin myöhemmin saksanmaalta samalla väriteemalla nelioviseen.

Humppa/viihde puoleen panostettiin melko huolella taannoin samalla tehtiin vähän äänieristys töitä
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 010098.jpg
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 010100.jpg

Tuo tekniikan vaihto kun meni vajavaisen tietämyksen puolesta poskelleen niin auto kasattiin nippuun ja oli tarkoitus myydä kiinnostuksen lopahdettua melko täydellisesti, kunnes päätinkin ajella sillä nyt ainakin ensi kesään asti. Vanhat soittimet oli ehditty purkaa pois ja tilalle kaavailtiin vähän edukkaamman budjetin matkaseuraa.

Suunnitelmissa ainakin ratti päivitystä ja punaiset jahren turvavyöt on pyörinyt mielessä. 16x9 vanteet noiden nykyisten 7,5'' tilalle
Viimeksi muokannut Askelmittari, 10.5.2012 11:05. Yhteensä muokattu 11 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 20.12.2010 23:02

Olisko jollakulla tietoa onko mk3 ja mk4 ratissa saman kokoiset boorit? Tarkoitus kohnata saksasta tuollainen mk4 ratti ja alkaa koneistelemaan siihen malliin että saa ruuvata mk3 spiraalirenkaan kiinni. Eli en ole tekemässä pelkästään niitä 3ruuvin reikää vaan ihan laillensa mk3 ratin keskiön mitoilla niin että vilkun palautukset yms toomii. Jos onnistuu niin tulee todennäköisesti myyntiin, kiinnostaisi lähteä tämän jälkeen sovittamaan puna tikkistä r32 rattia tuohon, mutta ns. harjoitella vähän edullisemmalla
Viimeksi muokannut Askelmittari, 5.3.2012 18:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 15.9.2011 20:08

Ja niin ikään intistä päästiin töissä ajeltiin reilu kuukausi ja niin siinä sitten oli käydäkseen että oli tuonne vaihdelaatikon sisään pesiytynyt jotain, joka halusi sieltä ulos vaikka väkisin.

Kuva

uusi kone pienen siistinnän jälkeen
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 011089.jpg
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 011090.jpg

Tuonne sitä sitten pitäisi(piti) alkaa istuttamaan
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 011063.jpg
Viimeksi muokannut Askelmittari, 23.1.2012 18:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 15.9.2011 22:17

Pasuunan alkuperäinen konehan on jossain vaiheessa vaihdettu vm. -97 moottoriin, jota tässä sovitellaan Venton runkoaisojen väliin... eikös juu..? ;)
Saattavat konttorilla muutoskatsastaessa kysellä jotain tuohon liittyvää...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.9.2011 22:21

eli jii_bee yrittää vihjailla että päästöluokat ovat kiristyneet vuosien -90 ja -97 välillä.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 16.9.2011 9:43

Tuonikäinen auto on päästöluokaltaan Euro 2. Vähäpäästöisen moottorin saa kyllä vaihtaa mutta uuden koneen on täytettävä samat päästönormit (Euro 3, 4, jne moottorin tietysti saa koska se ylittää ne). 1990 valmistettu kone täyttää varmaan Euro 1 luokan eli toivottavasti on tuttu katsastusmies joka ei pelkää työpaikkansa menetystä ;)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 16.9.2011 10:33

kyllä väittivät a-katsastuksella että kelpaa leimattavaksi ja sitten siirrytään suunnitelmaan b jos ehtivät muuttaa mieltään, tuossa kyseisessä puljussa en kyllä milloinkaan meinaa ainuttakaan autoani leimata ennen kun suorittavassa portaassa tapahtuu huomattavia muutoksia..
Viimeksi muokannut Askelmittari, 30.10.2011 14:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 7.12.2011 22:03

Tämä tekniikan vaihto kuollut ja kuopattu, paikalleen uus/vanha/ehjä loota ja matka jatkuu!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.12.2011 9:18

No mihi se kaatu?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 8.12.2011 11:24

Passatti josta kone piti ottaa oli euro1 ja vento on euro2. Tosin olisi sen leiman sinne paperiin ehkä pienellä fiilungilla saanut. Toisaalta parempi näin, joskus tulevaisuudessa sitten tehdä moinen vaihdos jos kiinnostusta ja aikaa riittää.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 8.12.2011 16:21

mut eikös vr6 kuitenkin täytä euro2-normit?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 8.12.2011 20:20

vr6 juu täyttää mutta ei tuo 16venttiilinen 9A kone, fiilungillahan sen olis voinu saada leimattua ABF:nä jonkun purku golffin papereilla kunhan varmistuu ettei katsastusmies erota noita kahta toisistaan. Ehkä kuitenkin parempi tulevaisuudessa tehdä oikein laillensa jos kiinnostusta vielä löytyy ja saa toisen kärryn alle.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 8.12.2011 20:38

Tarvitseeko nykyään muka sitten tarkatkin purku-auton tiedot josta vaihdettava tekniikka on?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 8.12.2011 21:56

Maahantuojalta todistus tekniikan/luovuttajan päästöluokituksesta ja korin johonka se tulee jos on vähäpäästöiseksi merkitty.Uudemmasta autosta saa laittaa tekniikan vanhempaan ilman suurempaa paperi sotaa jos ei jarrut yms. vaadi muutoksia, mutta vanhemmasta siirrettäessä uudempaan pitää nuo olla. Esim jos -94 golffista otat suuremman tekniikan -97 golffiin pitää tuo todistus kai olla vaikka samaa korimallia onkin. Menevät käyttöönotto vuoden mukaan.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 9.12.2011 18:48

mikäköhän häiriö mulla tuli silmiin ku katoin vilaukselta vr:ksi.

mut eikös se mene runkonumeron perusteella? olikko ihan trafin kanssa yhteyksissä vai konttorin? ku kuiten tuo 9a on kolmoskoppasenki tekniikka

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 9.12.2011 18:55

ku kuiten tuo 9a on kolmoskoppasenki tekniikka

No eipä ole. Eikä se auta vaikka olisikin kun päästöluokka on muuttunut kesken mallisarjan valmistuksen.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 9.12.2011 20:12

Tuo 9a on -90 passatista ja määräjakaja ruiskulla kuten G2:sen kr:ä, kolmosen 16v on malliltaan ABF mikä korvasi passateissakin tuon 9a:n jossain välissä ja suurimpana eronahan siinä on kaiketi sähköiset suuttimet ilman määräjakajaa? En tuohon ole pahemmin vielä perehtynyt vaikka mielessä kävi tuollainen hankkia tuon 9a tilalle, mutta oli sitten kiinnostus jo riittävän loppu kun piti laina peleillä autoilla sen aikaa kun oli vento leviänä.

Kolmosta on juu ilmeisesti sekä euro1 että euro2 luokassa? ainakin saksan maalla myynnissä näkynyt, todenperäisyydestä ei sitten olekaan tietoa. Kaikki alunperin mk3 käytetyt koneet kuitenkin täyttää tuon euro2 luokan.

Kolmeen eri leimakonttoriin olin asiasta yhteydessä ja maahantuojalta kyselin runkonumeroilla noita luokituksia. Eli ei luotettu ensimmäisen inssin sanaan joka tässä tapauksessa olis tarkistamatta ollut vieläpä väärä. Yksi noista kolmesta kylläkin ainoastaan oli asiasta ns. kiinnostunut ja neuvoi mistä asiaa voi selvittää ja miten sen kanssa edetään, kun taas yksi paikka ei osoittanut mitään intoa selvittää ja neuvoa asioissa ja kolmas taas otti asiakseen tyrmätä kaikki ehdotukset ja ajatukset liittyen tuohon tekniikan, jarrujen ja alustan päivitykseen ennen kuin ehdin edes kertoa muuta kuin että suurempi kone on suunnitteilla.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 2.1.2012 21:00

Muilta hommilta kun nyt taas keritään niin aletaan tekemään valopuolelle muutoksia.
Suunnitelmat olis seuraavanlaiset eli yllättäen jenkkiparkit vilkkuihin, mutta hieman erilaisella toteutuksella. Tarkoitus tehdä niin että katkaisian avulla on valittavissa palaako parkit ajovalo umpioissa vai vilkuissa ja releyttää nuo jenkkiparkit siten että aina sen puolen parkki sammuu johonka vilkutellaan, mutta kuitenkin niin ettei vaikuta silloin kun on parkit ajovaloissa käytössä.

Kytkentä kuvat olis piirreltynä ja osat hankittuna lukuunottamatta rele ja sulakerasioita joiden kohdalla piti myyjän saamattomuuden takia vaihtaa toimittajaa kun ei 2viikon aikana tapahtunut mitään.

Benecarsillakin poikkeiltiin ja mukaan tarttui mm. uudet vilkut, originelli vr6 venton etulippa, 3puola bägi-ratti, 120A laturi soittopeleille ja toinen hattuhylly josta leikellään reunat tuon subi kotelon ympärille.

Kuvia tulossa kun homma etenee

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 4.1.2012 21:14

Nyt alkaa olemaan subi asennus voitonpuolella joten lisätäämpä vähän tarinaa tuosta hommasta muutaman kuvan kera.

Elementeiksi siis valittiin JBL GTO-804 subit, lähinnä siitä syystä että sellaiset oli kaverilla sopivaan hintaan ja vasta tämän jälkeen tuli idea alkaa sovittamaan niitä hattuhyllylle. Upotussyvyyttä elementeillä on 110mm ja siitä pitikin saada pois vähintään puolet matalaa koteloa ajatellen jotta tavaratilaa säästyisi.

Homma aloitettiin sorvaamalla elementeille korokerenkaat alumiinista.

http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 011110.jpg
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 011111.jpg

Seuraavaksi otettiin pellisakset käteen ja otettiin hattuhyllyn alta vähän peltiä pois jotta nuo 8'' elementit saatiin sinne istumaan.

http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 011115.jpg

Tämän jälkeen leikattiin sopivan pituinen ja hattuhyllyn syvennyksen levuinen pala 15mm vaneria, jonka käsien puutteen vuoksi pulttasin ensin hattuhyllyn alapuolelle. Merkkasin elementtien ja kiinnitys ruuvien paikat jonka jälkeen sahailin levyn muotoonsa ja tein tarvittavat reiät.

Sitten alettiin sahailemaan koteloon tarvittavia levyjä samaisesta 15mm vanerista.

http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 011122.jpg
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 011124.jpg

Kaikki osat vehoiltiin/tullaan verhoilemaan mustalla huovalla.
Kuva hattuhyllystä.

http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 011125.jpg

Kotelon kiinnityksessä ei muutama lisäkäsi olisi ollut pahitteeksi mutta hoitui tuo homma ruuvipuristimillakin. Koleton kiinnitys tapahtui yhteensä 21kpl M6 läpi pultilla joista 16kpl on reunoilla korokerenkaissa 8kpl/rengas ja 5kpl kansiruuveja kotelon keskellä. Toivon mukaan pysyy vaikka tulisi nopeampikin pysähdys :D
upotussyvyyttä saatiin n.75mm eliminoitua ja elementin alle jäi tilaa sopivasti tuuletukselle.

http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 011126.jpg

Alla olevasta kuvasta hahmottuu kotelon syrjäyttämä tila. Kotelon Ulkomitta takapenkin puolelta on 110mm ja kontin puolelta 80mm

Seuraavaksi käsittelyyn otettiin varaosa hattuhylly josta leikattiin keski kohta pois, jonka jälkeen se istuikin omiin kiinnikkeisiinsä.

Jotakuinkin valmiina
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 012152.jpg

Ruokaa Subeille ja erillissarjalle tarjoilemaan löytyi edullisesti 6-kanavainen fiksukuntoinen SPL-dynyn S-4006 ja virtapuolelle se sai kaverikseen 3F kondensaattorin joka olikin jo valmiiksi ylimääräisenä. Ulkonäöllisestikkin konkka istuu vahvarin viereen hyvin kun päältä purettiin musta koristeverkko pois.

Viimeistely töitä vielä löytyy verhouksesta ja takakontin puolelta puuttuu kotelon pohjalevystä huovat sekä kotelon takaluukun puoleiseen sivuun on tarkoitus tehdä huovalla verhoiltu levy peittämään tuo näkyviin jäävä peltinen kohta. Myös peräluukun valaistus siirretään sellaiseen paikkaan että se valaisee muutakin kuin kontin etureunan.

Lopputulokseen olen itse ainakin tyytyväinen vielä kun nuo muutama kohta tulee hiottua kuntoon. Soinnillaankin nuo jopa vähän yllätti, on yksi toimivimpia ratkaisuja tähän asti ja hakkaa kyllä monet takaluukkuun ängetyt isommat elementit. Mikä parasta mahtuu kaljat taas kyytiin kesällä kun mökille lähdetään!
Viimeksi muokannut Askelmittari, 17.4.2012 11:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 4.1.2012 21:50

Vähän tuoreempi tilannekatsaus kulkineesta
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 012144.jpg

3-puola rattikin pääsi paikalleen
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 012153.jpg

toivottavasti tulee rele- ja sulakerasiat huomenna niin pääsisi viikonloppuna tuota parkki hässäkkää rakentamaan.
Viimeksi muokannut Askelmittari, 2.5.2012 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 9.1.2012 22:52

Sähkö kamppeet saapu tänään ja vähän tuli jenkkiparkkeja aloiteltuakin. Itse ohjaus tuli valmiiksi, vielä pitäisi johtosarja rakennella ja etsiä vilkuilta releyttämättömät jännitteet sammuttelemaan aina sen puolen parkkia mihin käännellään.

Parkkien kannat kairailin myös uusiin vilkkuihin. Pieni vastus pitäisi melkeimpä laittaa, on omaan makuun vähän turhan kirkkaat ilman kun akun päästä kokeilin.
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 012159.jpg
Viimeksi muokannut Askelmittari, 17.4.2012 11:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Ron_i
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.12.2010 21:35

ViestiKirjoittaja Ron_i » 10.1.2012 2:57

onko ratti Borasta vai mistä ? ja sopiko suoraan vai pitikö paljon muokata ?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 10.1.2012 7:04

Facelifti polottimen ratti ja meni suoraan. Ainoa vika ettei ole nahka kehällä, mutta sorruin tuohon kun oli ihan priima kunnossa. Ainoa että bägi oli lauennut niin piti kompata se toisesta autosta.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 10.1.2012 21:28

Olisko foorumi kansalla heittää tietämystä mitkä johdot tuolta viiksi paketilta ohjailee vilkkuja? Hämärä muistikuva on että pitäisi jopa 4 johdosta lähteä arpomaan kun koelauta tuli joskus purettua lämppäri remontin yhteydessä. En niitä ehtinyt vielä sen paremmin itse tutkimaan niin ajattelin joskos jollain olis tietoa jouduttamaan huomista rupeamaa?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 12.1.2012 11:43

Valohomma tuli 'valmiksi', keenonien ballasteille vähän rakennella vielä kannattimia tästä kun ehtii. Parkki homma koki pienen takapakin kun selvisi että tuonne vilkku viikselle tuleekin katkonainen jännite toisin kun taas korjausoppaan kytkentä kaaviossa ei ollut mitään merkintöjä releestä ennen viikseä, mutta tutkitaan jos tuohon olis ratkaisu ja jos ei ole niin tehdään tuo sama homma uudelleen vähän pelkistettynä ja laitetaan sumuvalojen yms. releet tuonne samoihin kuoriin niiden parkin sammutus reileiden tilalle.

Seuraavana suurempana rojektina oliskin noiden ovipahvien verhoilu nahkaistuimien edellyttämään kuosiin. väri maailma vähän vielä mitetityttää mutta todennäköisesti kojelaudan väreihin ja 'kyyrnärtuki' penkkien väriin sikäli mikäli ei ala näyttää liian räikeältä.

keskikyynärnoja olis myös hankinta listalla mutta ei tahdo nuo tarvine mallit oikein sytyttää.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 22.1.2012 12:24

perjantaina löytyi eräästä vr6 purku ventosta kamein mallikohtainen nahkainen kyynärnoja ja kaikkiin 4oveen sähköiset lasinnostimet johtosarjoineen.

Kyynärnoja oli saanut osakseen erikoista vääryyttä kiinnikkeitä oli hitsailtu ja pultti jolla säädetään nojan kulma oli sentin liian pitkä ja väkisin väännetty vinoon. Eli pientä ehostusta on tuon osalta luvassa, erikoisena pidän että verhous oli täysin ehjä ja halkeilematon. Aika näyttää saako tuokin jonkun muun värisen nahan päälleen kunhan saadaan ensin paikalleen, en pidä lainkaan mahdottomana etteikö istuisi mustanakin.

Sähkölasien asennus saattaa jäädä lämpimämpien kelien hommaksi, tosin ennen pahvien kiinni laittoa kun ei niihin tule enää veivin reikiä

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 23.1.2012 18:24

pultti jolla säädetään nojan kulma oli sentin liian pitkä ja väkisin väännetty vinoon.

Tuo on se nojan heikoin lenkki... eli ajan kuluessa putki painuu läjään pultin edeltä, olisikohan kierre korkannut? Kohta kannattaa vahvistaa, mikäli nojaan tulee nojailtua :D

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 23.1.2012 18:49

Itse asiassa ei ole mikään painunut mihinkään, putken kylkeen on tehtaalla kemppi liimalla laitettu 4-5mm vahva lappu jossa m5 kierre ja tuo lappukin ihan alkuperäis asennossaan. Se kulman säätöruuvi taas vastaa tuohon rungon sarana osaan joka on tehty 3mm pellistä ja on melko jököä tekoa sekin, ja ruuvin vastimeksi on oikein paikka johon ruuvi vastaa taas siten ettei siihen kohdistu kuin päittäistä rasitusta eli normaali käytöllä ja nojailulla ei tuota pitäisi saada vääntymään. Eli ainoa mikä on tehty päin v**** on tuo ruuvi joka on liian pitkä ja siitä syystä väännetty ja moukaroitu mutkalle :D
Nyt on kuitenkin jo ruuvi vaihdettu, noja paikoillaan maalailtuna ja vähän kittailtuna hitsisaumoista. Noille hitsauksille en keksinyt mitään muuta järkevää selitystä kuin että on korjattu nojaa sopivammalle korkeudelle siten että kulma pysyy järkevänä.

Saranan muovit oli osittain kohtuu räjähtäneet kävi mielessä jos lähitulevaisuudessa sais aikaseksja jyrsis alumiinista uudet tilalle

Viikonloppuna pitäis mennä purkamaan loppukin johtosarja noille sähkölaseille ja toisesta takakahvasta jäi puuttumaan toinen muovi kun pääsi pimeys yllättämään kesken. Verhoilijallekin tuli soiteltua ja hinnan kuultuani päädyin turvautumaan ammattimieheen noiden ovipahvien osalta, materiaaleja pitäisi vielä vähän metsästää.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 16.2.2012 20:09

Osia tullut taas haalittua saksanmaalta löytyi highline ventosta muuhun sisustaan sopivat nahkapahvit, tttaljalta tuli mukiteline keskikonsoliin ja kierros BBS RM012:sia lähti saksasta kohti sarvikuonojen maata.. Sais vaan tää pirun talvi loppua niin sais alkaa sovittelemaan paikoilleen. Muuten se vähä aika onkin kulunut mm. vesipumpun ja takajarrujen laiton yhteydessä

Keväämmällä sisusta päivityksen ja sähkölasien yhteydessä tarkoitus laittaa vähän soittokaluja taas tämän päivän malliin kun ei tuosta pitokalusta niin vaan luovuttukaan :D

jos joltakulta löytyy 2-4 kanavaista vahvistinta tai 6,5'' 2-tie erkkasarjaa merkkiä DLS niin kannattaa tarjoilla. Alpinen naviboxi saattais myös kiinnostaa

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 21.2.2012 18:28

Noniin ovipahvit polki kusti perille ja väritys oli osuvampi kuin alunperin luulin. Nahka näytti myyntikuvissa enemmän beigeltä, mutta passasikin kojelaudan ja penkkien kanssa yksiin.

http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 012172.jpg

Pientä pesua ja sitten saakin alkaa pikkuhiljaa istuttelemaan erillissarjojen elementtejä noihin valmiiksi. Takasarja vielä tilaamatta tingattuna on kylläkin valmiiksi ja tulee olemaan DLS UP6i ja sille kaveriksi DLS RA40, eteen tulee nuo autossa jo majailleetkin DLS nordica 1 diskantit ja DLS skandinavia 6.2 midit joita ruokkii DLS A4.

Kevättä/kesää odotellessa niin alkaa saamaan vähän väljyyttä noihin täysiin sisätiloihin.
Viimeksi muokannut Askelmittari, 8.5.2012 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 5.3.2012 18:50

Mankeli rojektia ens kesäks, osaisko joku heittää suorilta minkä niminen/numeroinen hylsy noihin kehäpultteihin passaa? Muutamaa lenkkiä äkkisältään kokeilin, mutta vaikutti olevan joku väli koko.

http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 012178.jpg
Viimeksi muokannut Askelmittari, 2.5.2012 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 5.3.2012 18:57

normaali 8mm hylsy joka on 12 kulmainen.
Tai sitten esim motonetista tuommoinen

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 5.3.2012 19:19

Ok kiitoksia, tuollainen piippuavain pitäisi löytyäkkin niin kokeilla uudelleen tuota 8 kun ei ollut ihan paras mahdollinen lenkki silloin sovitettavana. Pitää hankkia hylsy sitten viimeistään kokoamis vaiheeseen niin saa momenttiin.

Tuli myös hifi puolen tarvikkeita rakenneltua eli sulakeboksia kun ei saanut kaupasta valmiina riittävän suurta, johto terminaalit vielä pientä viimeistelyä vailla (vahvuus erot pois ja pyöristysten yhdenmukaistaminen). Sulakkeina audisonin afs-laattasulakkeet.

Kuva

Sisustan somistettakin tuli taas 'TT-polkimet' lämmityslaitteen nupit yms. nupit vaatii vielä pientä teippailua ennen paikoilleen menoa sikäli kun tulee fiksun näköiset. Pihan sulamista ja kuivumista odotellessa niin jospa sitten alkaisi taas tapahtua tälläkin suunnalla.
Viimeksi muokannut Askelmittari, 6.3.2012 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 5.3.2012 20:30

^ Onpas tuo sulakerivistö aika porno, silleen hyvässä mielessä... 8)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.3.2012 21:12

Onko noissa etuovien pahveissa vain heijastimet? Vai myös "lättäkövalot"?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 5.3.2012 23:56

jees onhan niitä siinä vahvistimia varjelemassa:D autoon on kevään ja kesän mittaa tulossa hifipuolelle aika suuria muutoksia ja auto tarkoitus muutenkin läpikäydä korin ja sisustan osalta ja laittaa siitä pientä tarinaa toivotaan että ehtisi vielä maalarillekkin suurimmat pellit tuli tehtyä jo aiemmin niin pienempiä paikkoja on vielä läpikäytävänä. Sisustan valoistakin puolet pimeänä niin pientä polttimo jumppaa tiedossa :D

Pahveissa oli saksasta tullessa heijastimet mutta tulee lätäkkö valoilla paikoilleen kun sellaisiin oli piuhat valmiina sähkölaseja varten purkamissani ovien johtonipuissa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 6.3.2012 19:29

Lämmityslaitteen säätimien nuppeja vähän teippailin kokeilu mielessä. Tuo 'hiilikuitu-teippi' ei kyllä vaan kertakaikkiaan sovi yhtään mihinkään eikä siitä oikein pimeässä saa tarkoituksen mukaista kuvaa kun salama heijastuu siitä pinnasta miten sattuu, mutta sai siitä suuntaa antavaa kuvaa ja näyttäis sopivan noiden 'mk4' hilujen keskelle. Lopullinen toteutus tulee mattamustan teipin kanssa.

Pari kuvaa aiheestaa, todella kiusallisesti käyttäytyy kuvatessa tuo teippi kun näyttää huoneen valossa paljon mustemmalta kuin kuvissa. Koitan huomenna ottaa päivällä korvaavaa kuvaa tuolle pimeässä otetulle. josko siitä selviäisi paremmin miltä tuo tulee näyttämään.
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 012189.jpg

kuvassa vasemmalta oikealle: teipattu, krominen aihio ja alkuperäinen josta ei juuri mitään näy
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 012188.jpg
Viimeksi muokannut Askelmittari, 19.3.2012 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 8.3.2012 21:03

Tänään tuli vanteet purettua ja mittailtua tulevat kehät, iloisena yllätyksenä myös keskimutterit/lätkät sai purettua atomeiksi mikä helpottaa maalausta melkoisesti. Lämmityslaitteen nupit sai mustaa teippiä päälle ja TT-lepuutustuesta lähti siivu rälläpyörän mukana niin istuupi paikoilleen. Powersetiltä saapui vähän hifi rompetta. Soittimien osalta alkaa kaikki olla kasassa, ilmojen lämpiämistä odotellaan edelleen että päästään työt alottaan. Vanteita olis tarkotus siihen asti laitella.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 21.3.2012 19:53

Bbs:t meni tänään puhallettavaks ja uusista kehistä tehty mdcomprexille tilaus. Maalari ollu haun päällä kun vois joku pulverimaali olla melko asiallinen kestävyyden kannalta noissa, värivaihtoehdot taitaa olla aika rajalliset. miten porukalla on vanteissa noi normaali 2k maalit pysyny? vesivärit kuuluu päiväkotiin ja taiteilijoille niitä ei oman auton lähelle ainakaan enää tule niin kauan kun liuotinohenteisia vielä tehdään, nimimerkillä syyskeleissä autotallissa vituiksi mennyt paikkamaalaus. Väristä ei vesi haihtunut 2 päivän aikana lämpimässä tallissa lakkauksen jälkeen seuraavana päivänä menin katsomaan niin maali oli halkaissut lakan

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 2.4.2012 21:40

Noniin RM:t meni loppuviikolla maalarille, uudet kehät ja gummit haettuna. Nyt odotellaan että vanteet saa värin. Tuli ostettua uudet etu-umpiot ja myös early-lippa puskimeen. Aiemmin piti olla tuollaisesta jo kaupat selvät, mutta myyjä päätti kusta koko homman eikä viitsinyt vastata edes puhelimeen enää, yllättäen väitti aiemmin vielä lähettäneensäkkin. Onneksi oli määrä maksaa vasta tavaran saavuttua niin ei tarvinnut siitä tapella. Etu-umpioita määrä vähän tummennella teipaten heijastamattomia pintoja in-pron valoja kun ei tahdo mistään saada. Joku joka tuollaiset omistaa vois ohjeistaa vähän mitä kaikkia pintoja sieltä on mustana täällä päin kun ei noita ole näkynyt, havainnollistamis kuvista aina eniten apua.

Kattoakin tuli vähän avattua eristysmielessä sitä kun on venytetty jo ihan riittävästi ja sieltä se pahin pelko sitten toteutui. ensimmäinen paikka jossa kaikki on liimattu kunnolla kiinni, eikä olis ihan välttämättä tarvinnut. Tallin ovet auki ja kuumailmapuhallin käteen = sankka savu ja tunnin ähellyksen jälkeen puhdas katto johon sai liimailla bitumit ja solukumit tilalle.

Vanhat eristeet lähdössä:
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 181745.jpg
Uutta tilalle:
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 190128.jpg

Vahvistimista kuvaa:
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 184419.jpg
Etupäätä ruokkii A4, takakaiuttimille RA40(napista suljettavissa) ja subeja soittelee 2kpl A6

Subitkin vaihtui, 8'' JBL:ien tilalle tuli Alpinen valikoimasta litteät 10'' type-R:t.
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 172152.jpg
Elementit paikoillaan:
http://s1044.photobucket.com/albums/b44 ... 181004.jpg
Viimeksi muokannut Askelmittari, 2.5.2012 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 4.4.2012 15:39

Etu-umpioita määrä vähän tummennella teipaten heijastamattomia pintoja in-pron valoja kun ei tahdo mistään saada. Joku joka tuollaiset omistaa vois ohjeistaa vähän mitä kaikkia pintoja sieltä on mustana täällä päin kun ei noita ole näkynyt, havainnollistamis kuvista aina eniten apua.

KCS kertoo toimitusajaksi 2-3 vkoa.

Kuva

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.4.2012 16:42

Kuumailmapuhaltimella lämmittää saumaa muutama minuutti, 4-5cm leveällä metallilastalla kampesin lasin irti (meisselillä helposti lohkaisee lasia), poistin vanhat liimat mitkä kohtuudella sain. Sitten maalarilta "kynsilakkapullossa" mustaa automaalia ja sillä sudin heijastamattomat reunat sekä tuon pohjan "kolmion" mustaksi kuten tuossa kuvassa. Liimalla lasit takasi kiinni ja eikun paikalleen. Kustannuksia syntyi 5€ tuosta maalista.
Kuva

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 4.4.2012 21:34

KCS kertoo ettei ole saatavilla valmistajalta eikä vielä ole tullut ilmoitusta että saisi, tuli juuri hetki sitten tavaraa sieltä :)

Joo tuo purku bisnes on tuttua kauraa on joskus tullut avattuakin ja mustailtua mutta varovaisesti vain nuo 'kehykset'. tuosta jii_been kuvasta näkyykin hyvin nuo alueet joita vähän jo osasin epäilläkkin, mieluummin vähän varmistaa ennen kuin tuhoaa priimoja valoja :D
Tarkoitus olis tehdä tällä kertaa teippaamalla maalin sijaan tuota mustaa tarrojen valmistukseen tarkoitettua teippiä kun on matkaan joskus tarttunut ja heijastinpinnat irtoaa melkei puhaltamalla niin on peittäminen maalausta varten vähän haastavaa näin ainakin nykyisten umpioiden kanssa. Taitaa tuolla sutimisellakin kohtalaisen pinnan saada ettei ihan hypi pensselin jäljet silmille?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.4.2012 21:51

Voi olla tarran kans ongelmaa, on siellä umpiossa kuitenni sen verran lämpöä.
Teippaamista en maalauksen ajaksi suosittele, lähtee tosiaan ne haijastinpinnat menee.
Pitää olla melko kädetön jos saa pensselinjälkiä näkyviin, varsinkin että lasin läpi katsottuna näkyisi.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 5.4.2012 7:17

pitää vähän kuumailma puhaltimella kokeilla jossain toisessa muovi pinnassa miten kestää. liimapinta tuossa teipissä on äärettömän luja itse teippi tosin kutistuu lämmöstä aika paljon jotta on helpompi muovata teipattavaan pintaan, tosin sen jälkeen kun on liimattu kiinni ei. enää elä. mutta kokeillaan lähteekö se itse teippi kuinka helposti sulamaan.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 6.4.2012 21:10

Tällasta tänään. Luonnossa vähän tummemmat kuin salamavalossa ja sormenjäljet pyyhkimättä, värikoodi löytyi kohdalta graphit grey. Keskimutterit pitäis vielä värjätä väriä ei yllättäen ole päätetty.

Kuva

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 17.4.2012 11:15

kevättä kohden mennessä kävi rm:tkin jo auton alla ilmeni kuitenkin pientä vuotoa lähinnä yhden vanteen kohdalla niimpä päätin käyttää kaikista vielä kumit pois ja laittaa tiiviste liimaa enemmän sitä kun tuli käytettyä vähän ujosti ensimmäisellä kertaa.. kaarimankelia rakennellessa kuluu tauot työmaalla lähipäivinä että saadaan takakaariin vähän lisätilaa joustolle ja perä takaisin oikealle korkeudelle alla kieppuu nyt siihen asti keskinit. kumman 'veteliä' tekevät noista edukkaampien coilien takatolpista, on nuo vmaxxit nyt huomattavasti jämäkämmät mitä siniset jomit. Etutolpat kuitenkin muuttuu ahtaammalle pyöränkaarelle suotusammiksi matalemmalle säätäessä samaa ei kylläkään voi sanoa peräpäästä :D

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 17.4.2012 16:48

tuollanen kapistus, joku veivi kieltämättä vois olla vielä hyvä mutterien tilalle :D

http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 162321.jpg

loppu ehtoon aikana oliskin määrä katella pirssi katsastus kuntoon

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 2.5.2012 22:12

Nonniin nyt oliskin RM:t jo alla takakaarien kanttien mankelointia 'suunnitellaan' yhä lähinnä siitä syystä että pakkelipurkkiin tarttuminen lienee väistämätöntä kun on kaaria vähän korjattu takapuskurin ja kaaren välisestä kulmasta. Viikonloppuna sitten jännitetään lohkeaako, paikkana on sellainen että jos pellit ei pahasti jousta mukana saatetaan tuosta selvitä ilman suurempia lisätöitä. Pari otosta pirssistä ja vanteista

Kuva

Noista keskilätkistä olen vääntänyt mielessäni kummat siinä on paremmat nuo wb:t vai bbs:n omat mielipiteitä otetaan vastaan.
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 211240.jpg

Edit:Tänään tuli sisusta jo lähes 'valmiiksi' lukuunottamatta hantin takaovea jonka lasinnostaja ei toiminutkaan niin jäi siihen vielä laittamatta. Sähköt kuitenkin kunnossa niin senkun heittää nostimen ja pahvin paikoilleen kun löytyy toimiva.
Sisusta näyttää tältä:
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 200617.jpg

http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 200630.jpg
Viimeksi muokannut Askelmittari, 1.6.2012 14:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 8.5.2012 20:49

mukiteline kyynärnoja kangasmatot ja alumiini polkimet löysi paikkansa
Kuva

VR6 kuume jatkaa kasvuaan jospa tuollanen tulis joskus venton tai farkku golffin korissa hankittua

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.5.2012 20:53

Vento Vr6 = etuveto (ikinä kuullu et ois syncrona).
Golf variant Vr6 = aina syncro

Mistä toi kyynärnoja on?
Ja minkä alumiinipolkimet noi on, TT?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 8.5.2012 22:21

Veto vammasuus pitää hyvinkin paikkansa ventoissa, kai se etuvetonakin hetken tuntuu ihmeelliseltä nykyiseen 75hv verraten :D Tuo farkku syncro olisi kyllä hyvä vaihtoehto kun jostain vaan löytäisi hyvä korisena, ottaa yli kaiken nuo ruostehommat päähän riippuu tietysti vähän mihin kohtaan niitä joutuu tekemään.. Yksi tässä taannoin olikin myynnissä muistaakseni snowmanilla lieneekö jo mennyt siitä vähän kauppaakin hierottiin, mutta iski talous vastaan.

Kyynärnojan bongasin benecarsilta vr6 ventosta sähkölaseja hakiessa mutta näytti olevan kamein tekele, kiinnityksiltä oli suoraan mk3 penkin kiskoihin. Polkimet on TT:n, kaasupolkimen pintaa vähän kun yläreunasta oikaisee ja lepuutustukea lyhentää muistaakseni kolmanneksi alimman 'nypyn' alta poikki niin istuu paikoilleen verhoilumuovien kanssa.
Viimeksi muokannut Askelmittari, 9.5.2012 6:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 8.5.2012 22:26

Nyt kun kerta näitä varusteita hommaat ventoon niin tulipa mieleen että nettivaraosassa näkyy olevan osina myytävänä jenkki vento, siinä olis jopa sähköisesti aukeava takapaksi, ei olis monessa suomi CL ventossa semmoista =)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 8.5.2012 23:09

ei olisi välttämättä paha :D voishan tuota kysellä lienee kuitenkin vain lukituksen solenoidi vai onko noissa ollut ihan ylösasti aukeavaa? Omaani kun pitää vähän kevittää normaalia enemmän äänieristeistä lisääntyneen painon vuoksi, mutta se olisikin asiallinen jos nousisi ylös asti :D

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 9.5.2012 8:35

Ei niissä ole kuin lisäsolenoidi kontin avausmekanismissa. Tosin sitten kun pistää sopivan tämäkät kaasujouset ja muuttaa hieman geometriaa, niin sitten on kontin luukku takalasista läpi. =)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 9.5.2012 10:56

Ok pitää mietiskellä, tuon nyt pystyy tekemään sitten vaikka yleismallisilla osilla kun jetta oli aamulla poistunut myytävien joukosta, ellei uutta ilmoitusta tule.
Nyt kuitenkin kuuluisi avunhuutoa sellaiselta suunnalta että mihin päin kannattaisi olla yhteyksissä noissa auton tuonti asioissa saksanmaalta? Itsellä ei juurikaan tuttuja ole jotka siellä niin usein käy että onnistuisi. Eli lähinnä että on ymmärrystä noiden suhteen ettei ihan sutta ala tänne laivaamaan ja hinta pysyy järkevissä rajoissa vaikka ainahan tuosta kustannuksia tulee. MDcomprex kaiketi lopettelemaan päin mitä ymmärsin puheista kun rm:iin osia hain, ei se tietysti väärin ole vaikka sinnekkin soittais ja kysyis

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 21.5.2012 22:38

Mankelia tuli vähän koitettua jotta saatiin autoa vähän tasapainoon eli takatolppia kieputeltiin 20mm alaspäin. Ei löytynyt sillä hetkellä kalustoa/mielenkiintoa saattaa tuota mankelointia loppuun asti lokarin palteeseen kun tuli sudittua kunnon massat pari vuotta sitten niin pitää niitä vähän lämmitellä pois sieltä ensin ja uittaa kunnon kotelosuojat väliin mankeloinnin yhteydessä ja kiveniskusuojaa päälle. Etutolpissa olis 25mm kierrettä jäljellä tarkoitus olis se ottaa sieltä vielä 'hyötykäyttöön' ja perä samaan korkeuteen. Lipaksi vaihtuu samalla takaisin vanhan mallin cl se kun jotenkin omaan silmään istuu paremmin helmalinjan kanssa mitä tuo vr6 lirpake.
http://i1044.photobucket.com/albums/b44 ... 201113.jpg

VR6:ia kytätty saksasta ja autokuume senkun kasvaa :D

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 6.8.2012 23:19

tämän voi lukottaa auto uudella omistajalla.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa