Audi A4 Tdi Avant Quattro '07

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

Audi A4 Tdi Avant Quattro '07

ViestiKirjoittaja manninen » 8.6.2010 22:56

Reilut 50 tkm tuli rullailtua Subaru Impreza WRX:llä, jonka jälkeen viimein tajusin kuinka kallista bensa on. Muutaman hetken selailin nettiautosta sopivaa dieselnelikkoa, kunnes eräänä päivänä vastaan tuli täydellinen yksilö. Bensakrematorio kiertoon ja pihaan saksalaista laatua. :)

Audi A4, 2.0 TDi Quattro Avant '07 oli sitten seuraava hankinta. Reilut 72tkm nyt ajettu, joista ite vasta vajaat 600 kilsaa kurvaillu. On nahka-alcantara verhoillut sport penkit, webasto kaukosäädöllä, suomiauto, S-line jne jne.. 170 heppaisella moottorilla. Kuluttaa puolet vähemmän ku Imppu, mut ei paljoa tehoeroa ajossa huomaa.. Mites tämmösen lastutus???

Oli yllättävän haastavaa löytää nelikkomanuaalidiesel.. Ja viel kohtuu kilometreillä..

Mutta, kuvat kertoo enenpi, joten olkaapa hyvät:


Kuva

Kuva

Kuva

jos hieman saa suunnitella jo ennakkoon, niin sisämelua pitäs koittaa saada viel hieman pienemmäks. Kait sitä on tullu vanhaks, ku alkaa mukavuutta arvostaa enemmän :D
Ja tummat sivuvilkut pitäs löytää..
Viimeksi muokannut manninen, 28.8.2010 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 9.6.2010 8:13

Hieno peli!
Jos/kun löydät laadukkaan oloiset, mustat sivuvilkut niin muistutteleppas vaikka privalla.Muutamia olen käsissä pyöritellyt ja molemmat vaikuttaneet enemmän tai vähemmän akvaarioilta, kuten myös nykyiset.

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 9.6.2010 11:23

Tyylikäs laitehan tämän on. Miltä tuntunut Subarun jälkeen?
Ja jos lastuttaa meinaat, niin custom softa sitten :)

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 13.6.2010 16:02

On tuntunut ihan huippupeliltä Subarun jälkeen.
n 1300 kilsaa tullut jo rullattua, ei mitään valittamista.

Tänään tosin huomasin, et vasemman takajalkotilan matto oli märkä. Pitää seurailla tuleeko pestessä se sinne vai mistä kautta vuotaa.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 27.7.2010 1:02

Pikku tilannepäivitys. Melkein 6500 km on kertyny mittariin. Cd-soitin on joskus vetäny ittensä jumiin ja joutokäynti seilaa välillä niin, että koko auto hytkyy.. Muuten ei mitään vikaa.

Subarusta tutut possutarrat tuli laitettua ajovalopesurien peitelätkiin ja takalamppujen alle. Tunnistaa omansa parkkipaikalta, näköjään muutama muukin tuon korimallin edustaja liikenteessä :D

Kertokaas viisaammat, kun jossain tän korimallin autossa on etu-umpioissa vilkun edessä oranssi lätkä ja joissain taas ei. Onko vuosimallin vai varustetason mukainen ero?
Viimeksi muokannut manninen, 28.8.2010 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

nico...
-
Viestit: 107
Liittynyt: 25.9.2003 11:28

ViestiKirjoittaja nico... » 27.7.2010 21:51

Hyvin vahvalla mutulla, vuosimalliin ja varustetasoon liittyvä (s-line).
Hienot tarrat:D

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 29.7.2010 13:02

Eiköhän tuo keltuainen poistunut 07 malleihin. Itse tuli tuota polttimoa kurkattua ja siellä piileskeli tuttu philipsin silvervision polttimo, eli polttimo itsessään on kirkkaalla pinnalla.

Itselläni on motorbitin softa ja ei ole ollut valittamista. Pikasen piristyy mutta ei tuosta kyllä rakettia saa... Viimeisimmässä gti-lehdessä on testattu muutamien muiden firmojen softia tuossa samassa moottorissa.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 4.8.2010 22:33

^Tuota Getarin artikkelia tuli kyllä luettua suurella mielenkiinnolla. Vähintään yhtäsuurella innolla on tullut Slamitin sivuja selattua, sinne suuntaan pitäis alkaa hieman osatilauksia tekemään..

Saakos tuon orkkissoittimen tilalle laitettua jotain aftermarket soitinta niin, että orkkissub/vahvari pysyisvät viel pelissä mukana? Alkaa hieman vituttamaan tuo cd-soittimen jumitus ja veikkaan vahvasti että merkkiliike pyytää mansikat ja kesämökkitontit jos uuden hintaa käy kysymässä..

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 5.8.2010 12:43

Hieno kampes!
Itselläkin tuli laitettua kuukausi takaperin samanlainen farkku täydellisellä S-line varusteilla ja 170hv Tdi motilla...Tyytyväinen olen ollut suutinremonttia (suutin à 630€) lukuun ottamatta, joita näissä on ollut surullisen paljon...Todella hyvä auto ajaa varsinkin tuolla jäykemmällä/matalammalla s-line alustalla...Ohjelmamuutosta miettiessä kannattaa vähän miettiä sitä DPF:n amputaatiota tai kuinka järkevää yleensäkkään on lastuttaa jos se on paikallaan...Voipi nimittäinen regenerointien ilmenemistiheys alkaa ärsyttää...;) Tämäkin voi tietty riippua minkä valmistajan ohjelma on sisässä...Alakierroksillehan tuo kone tarvitsisi vielä enemmän puhtia, mutta muuten kyllä oikeen miellyttävän oloinen laitos...

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 5.8.2010 22:23

Softa auttaa hieman alas mutta ei ihmeitä, alle 1500 ei tapahdu mitään.

Itselläni on uusi dpf tilattuna ja menee vaihtoon syksyn aikana. 155tkm mittarissa ja täytös on 85% (52g) eli alkaa ahdistaa jo mukavasti. Kuvittelen ja toivon että uusi dpf hieman auttaa tuon menohaluihin.

Itselläni on tuhkatasot tallella ja tarkoitus on nyt seurata mitä vauhtia tuhkaa kertyy nykyisellä softalla ja vanhalla pöntöllä, eli missä ajassa uusikin pönttö tulee täyteen.

Ja tosiaan motorbit meinasi että ei ole koskaan tähän siemens PPD1.3 tehnyt amputaatiota (löytyy BRD koneesta ainakin), eli ei voi luvata että tyhjällä pöntöllä toimisi ollenkaan.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 6.8.2010 9:01

^Audi clubin puolella oli mainittuna parikin firmaa etelässä, jotka pääsevät sisään tuohon Siemenssin järjestelmään ja osaavat puottaa sieltä DPF:n pois ilman ongelmia...Firmojen nimiä en muista, mutta kannattaa lukasta sieltä lisää aiheesta...Mistäs jjj84 tilasit uuden dpf:n ja paljonko tuli kustantamaan...?

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 28.8.2010 16:07

Reilut 10 tkm tullut Audilla kurvailtua.

Etuvaloille tuli tehtyä pienimuotoinen modaus:

Kuva

Umpiossa on irroitettava alaluomi, jonka maalasin mustaksi.

Lopputulos:
Kuva

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 24.9.2010 19:29

Kohta 14 tkm takana..

Öljyt tuli vaihdettua, Castrolin Edget laitoin koneeseen..
Vetokoukkuun sain hankittua avaimet, niin sai nupin pois perää rumentamasta.
Etupuskurista tuli possutarrat otettua pois, taakse tulossa sama operaatio + Quattro lätkän poisto.

EGR:ään tuli vaihdettua pienenpireikäinen tiiviste, välillä on pientä nykimistä tuntunut. Josko nyt parantuis..

Kuva

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 27.9.2010 15:18

Oletko havainnut nykimisellä ja lämpötilalla yhteyttä? Oma auto ei nyi jos ulkolämpötila on alle +14`c, ja samaa kuullut muualtakin.

Mikäs on tuon egr:n tiivisteen funktio, mitä tuolla siis yrität saavuttaa? Äkkiseltään kuulostaa lisäongelmilta kun ohjausyksikkö olettaa, että ennalta laskettu määrä syötettävästä ilmasta on reagoimatonta kaasua, mutta tuo tiiviste vähentää sen määrää... eli menee hoikemmalle seokselle. Liekö lambda hallitsee enää tuon seossuhteen korjausta?

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 27.9.2010 17:52

Oletko havainnut nykimisellä ja lämpötilalla yhteyttä? Oma auto ei nyi jos ulkolämpötila on alle +14`c, ja samaa kuullut muualtakin.

Tuohon on auttanut melko monilla myös ohjelmapäivitys...Täälläkin tosin ne harvat nykäykset loppuivat kokonaan kun ilmat viileni...

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 4.10.2010 17:25

EGR:n tiivisteen vaihdon tarkoituksena olis saada pintakaasulla 1/2 vaihteella ajettaessa tuntuva nykiminen pois, siinä onnistuen. Tiivisteen vaihdon jälkeen tullut 2500 km ajettua eikä nykinyt kertaakaan. Volkkarin oma tiiviste juuri tuohon vaivaan, niin uskoisin että ovat jo tehtaalla miettineet että toimiiko kone tiivisteellä vai ei. :) Ainakin toistaiseksi on toiminut.
Kesällä tuo teki joskus, että kun pysähty esim. liikennevaloihin, niin joutokäynti hytkyi. Vahvasti tuntui pumppusuuttimilta, mutta kun tuokin hytkyminen on nyt hävinny. Tosin en usko että tuo tiiviste on siihen mitään vaikuttanut, ennemmi henkimaailman juttuja. Kun joka pvä toivonut että tekisi tuon hytkynnän niin pääsisi auton myyjälle näyttää et jotai häikkää on.



Sitten ulkonäköpuolelle, osaisko joku sanoa että pystyykö tuon maskin kromikehyksen irroittamaan ilman, että ottaa puskuria pois? (tokihan sen irroittaa voimalla, mutta tarkoitus olis saada se viel ehjänä takaisin)

Ja tilasin Slamitilta jotain pientä... :)

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 6.10.2010 9:16

Kun joka pvä toivonut että tekisi tuon hytkynnän niin pääsisi auton myyjälle näyttää et jotai häikkää on.


Tuon moottorin ominaisuus, eipä siihen ole mitään apua ole tullut, vaikka suuttimia on vaihdeltu. Pitää itsekin laittaa tiiviste tilaukseen, jos kerran on volkkarin omaa tuotantoa.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 9.10.2010 14:47

Slamitin pojat lähetti poljinpinnat + tummat sivuvilkut, ne tuli laitettua paikoilleen tänään. Kiitokset siihen suuntaan.
:D

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 10.11.2010 20:24

17 tuhatta kilsaa takana, kokonaislukema mittarissa pyörähti just 89 tkm..

Ilmeisesti egr:n tiivisteen vaihto auttoi tuohon hytkymiseen, koska sen jälkeen ei ole ongelmaa ilmennyt.

Sivuvilkut keräävät kosteutta sisälleen, mut täytyy elää asian kanssa..

Takakontista lähti possutarrat ja Quattro lätkä.

Talveksi tuli Audin orkkis 17" vanteet Continentalin Winter Wiking 2:lla päällystettyinä..

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 17.4.2011 17:48

Tilannepäivitys, reilut 30tkm on tullu mittariin.

Maskinkehyksen ja rinkulat maalasin mustaksi. Pitänee vaan tehä uusiks, nykynen jälki ei viel miellytä..

90tkm kohdalla vaihdoin jakopäänhilut ja vesipumpun ja kertaalleen öljyt vaihdettu.. Ja yks palanut rekkarikilven polttimo on pitänyt vaihtaa. Varsin pienillä remonteilla on pärjänny.

Viimekesänä tuntunutta joutokäynnillä hytkyttämistä ei ole ilmaantunut, kattoo nyt miten käy ku kelit lämpenee.

]http://img855.imageshack.us/img855/992/img1625uf.jpg

Ikkunoiden kromilistat pitäs teipata mustaks, ideoita?? Minkälaista teippiä kannattais käyttää?

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 11.5.2011 19:22

Sisältä alumiinilistat teipattu hiilikuitulookkiin..

Kuva

Kuva

Ja tuli kevään kunniaks vähä kiillotettuakin...

Kuva


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 13 vierailijaa