Jetta, gt tdi + gt tdi cc, GTI cab -81, audi S3

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

Jetta, gt tdi + gt tdi cc, GTI cab -81, audi S3

ViestiKirjoittaja kartza » 24.2.2009 19:08

Laitetaanpas omistakin käyttöautoista vähän infoa; ensin oli jetta, 1.6 d ajettu 450000 sen aikaisilla perusmuutoksilla kuten weitec 60/40, merkitön maski, muokattu peräloossi, m3 look peilit ym. Vanteet oli remotecit 9x16 ja 7,5x16 jotka myöhemmin hinkattiin ja maalattiin seuraavaan
autoon sopiviksi. Tämä olikin sitten mallia golf 3 gt tdi 66kw vm-94 1z nykyttäjädieselillä. Sitäkin tuli taas sen aikaisten muoti-ilmiöiden mukaan laitettua sieltä ja täältä.
Alustana oli formel-k säädettävä, vanteet ensin remotecit ja myöhemmin uudet borbetin a:t, kattokaiteet hinkkasin kiiltäviksi, romilistaa ympäriauton ja talbot peilit myös kromisena ym.
Nykyisin käyttöautona toimiva gt tdi cc 81kw vm-97 tuli minulle tämän näköisenä.
Varusteita colour conceptissa on mukavasti mm. automaatti ilmastointi, vak. nop. säädin, ajotietokone, nahkasisusta ym. Värinä mielipiteitä jakava salsagreen ;) jota piti heti alkuunsa alkaa peitteleen mustalla.
Colour concepteissa erikoinen väri on se juttu niin älä ainakaan maalaa sitä eri
värillä. Tarpeeksi kauan kun katselee noin härskiä väriä niin se rupee ärsyttään, samalla tuli vaihdettua venton keulaosat, koska ne vaan on niin paljon kauniimmat kun golfissa. Tässäkin tapauksessa mm. albanzon ja jii been golfit "pakotti" tekemään nuo keulamuutokset, sori pojat, mitäs teettä niin hienoja autoja.
Sisusta pysyy vakiona, koska musta ja vihreä sopii yllättävän hyvin yhteen.
Toinen sisustakuva
Ens kesän vanteiksi ois tulossa tämmöset kokoa 8x16. Muutama talvikuva: http://s49.photobucket.com/albums/f269/ ... a001-1.jpg
http://s49.photobucket.com/albums/f269/ ... uva004.jpg
http://s49.photobucket.com/albums/f269/ ... a035-1.jpg
http://s49.photobucket.com/albums/f269/ ... 08-1-1.jpg
Kuva
Viimeksi muokannut kartza, 24.10.2016 14:41. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 24.2.2009 19:30

hienoo peliä on kyllä :)

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 24.2.2009 21:57

sori pojat, mitäs teettä niin hienoja autoja.

Haha! :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.2.2009 22:40

Onko sulla unohtunut ovenvälit maalaamatta, vai miten tuossa seepiakuvassa oli noin vaalean näköiset välit? ;)

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 25.2.2009 0:31

sori pojat, mitäs teettä niin hienoja autoja
Mää ainakin matkin vain muita:
klik
klik

;)
Viimeksi muokannut jii_bee, 9.10.2010 0:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 25.2.2009 0:56

^Onhan näitä maailmalla, mainitsin nyt esimerkkinä nuo teidän luomukset koska jengillä on varmaan ne tuoreessa muistissa tältä foorumilta.

uttrep
-
Viestit: 9
Liittynyt: 18.5.2008 23:20

ViestiKirjoittaja uttrep » 26.2.2009 1:32

mitä kaikkea tohon vento keulaan tarvii tehdä, muuta kuin valot ja maski?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 26.2.2009 2:04

mitä kaikkea tohon vento keulaan tarvii tehdä, muuta kuin valot ja maski?


+ konepelti.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 26.2.2009 11:58

Maskia ja puskurin alalippaa joutu hiukan muokkaamaan.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 30.3.2009 12:01

Ats cupit tuli myytyä älykkäästi kesän kynnyksellä, nyt sitten etsitään pikkukiireessä kesäksi uusia vanteita. Tahtoo vaan olla aika hintsusti noita 8x16 kokoja tarjolla. Bbs:iä olen etsinyt, niitä ei taas 4x100 jaolla ole sattunut silmään kovinkaan usein.
Jos tämä menee jaon muutos hommiksi, niin kannattaako se tehdä autoon vai vanteisiin, esim. 4x100<->5x112

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 30.3.2009 12:21

onko tuo jetta ollu myynnissä nettiautossa joskus kauvan sitte? tuli vaan pienempänä kuolattua jotakin tuon näköstä jossa oli härskit huulivanteet.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 30.3.2009 12:25

^Kyllä se oli myynnissä joskus, juurikin noilla vanteilla. Jetta meni vanteet jäi :)

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 30.3.2009 20:28

kaikkia sitä pienen pojan muistiin jääki... :)

Ilkka
-
Viestit: 85
Liittynyt: 7.9.2004 16:55

ViestiKirjoittaja Ilkka » 30.3.2009 23:46

Jätkällä on kyllä maukas auto varsinkin livenä!!! Hullu oot kun menit vanteet myymään:) vaihda jako autoon.. tuolla 5x112 jaolla tuntuu olevan jokanurkalla vanteita.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 17.5.2009 20:52

Korkeussäädettävä alusta tuli asennettua tuossa keväällä ja jonkulaiset vanteetkin löytyi kesäksi, keskin kt4 kokoa 9x16. Ikuinen arvailu että mahtuuko 3 golfissa vakiokaarien sisällä pyörimään ratkesi osaltani positiivisesti, et 25 ja kumeiksi 195/45 niin menee vaikka eteen. Toki sisäkantit oli mankeloitava. Keulaa ei saa yhtään alemmas, koska alustan korkeussäätömutterit ottaisivat kiinni vanteen sisäreunaan, mut eiköhän näillä vähän aikaa mennä...
Lisää kesäkuvia:
http://s49.photobucket.com/albums/f269/ ... vat021.jpg
http://s49.photobucket.com/albums/f269/ ... vat042.jpg
http://s49.photobucket.com/albums/f269/ ... vat057.jpg
http://s49.photobucket.com/albums/f269/ ... vat069.jpg

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.5.2009 21:40

Tuo venymä alkaa olla jo aika rujon näköinen... :D

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 18.5.2009 12:57

Onhan se vähän härski, mutta huomasin semmosenkin asian tuossa että onpa huomattavasti mukavampi ajaa tuommosella setillä kuin edellinen jossa oli edessä 195/45 rengas 7,5 tuumaisella vanteella ja takana 9" vanne ja 215/40 kumi. Ei ole läheskään niin uraherkkä nyt

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 26.5.2009 13:24

Tuossa vielä videonpätkä miten 195/45 nasautettiin tykillä ysille
http://s49.photobucket.com/albums/f269/ ... deo000.flv

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 26.5.2009 13:32

^ :D

Jv^
-
Viestit: 83
Liittynyt: 1.9.2008 14:12

ViestiKirjoittaja Jv^ » 26.5.2009 13:36

Tolleenko niitä kumeja laitellaa? näytti aika rajulta toimenpiteeltä, kerro tarkemmin mitä tos tapahtuu.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 26.5.2009 13:46

Suunnilleen noin :) Tuo "tykissä" oleva paineilmasäiliö täytetään ilmalla ennen jokaisen renkaan asentamista jolla ammutaan sitten max 6bar silmänräpäyksessä niin saadaan ylikapean kumin reunat lähemmäs vanteiden reunoja, jolloin ilma saadaan pysymään kumien sisällä. Samalla normi renkaantäyttölaite pumppaa venttilin kautta ilmaa

Raabjorn
-
Viestit: 233
Liittynyt: 25.7.2003 18:32

ViestiKirjoittaja Raabjorn » 26.5.2009 14:48

Käytetäänkö tuota tykkiä normaalisti rengastöissä, esim. raskaankaluston renkaisiin? Ei kai se nyt juuri tuota varten ole että saadan kaponen kumi leveälle vanteelle??. Mistään mitään tiiä, kyselen vaan hölmöjä.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 26.5.2009 15:03

Kuva
Alunperinhän se on raskaankaluston rengasasennuksiin tarkoitettu mutta voihan sitä käyttää henkilöautorenkaissakin ;)

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 27.5.2010 15:18

golfi lähti jouluna uudelle omistajalle ja tilalle tuli passat variant tdi 96kw vm 2001. joitain tuohonkin pitäis rapsutella, hifi, alusta ja vannepäivitystä on jo tehty. alustana on h&r 50mm, vanteet artec 8,5x18 ja 10x18.
http://s49.photobucket.com/albums/f269/ ... ssatti.jpg

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 5.10.2010 15:03

Kakkosautoksi ykkönen, tuommonen ruotsintuonti ilmestyi pihaan viimeviikolla, kauan olin etsinyt ykkös avoa ja olin jo luovuttamassa, koska kuulin juttua vuotavista, reikäsistä ja kalliista katoista mikä on näissä malleissa ominaista. Lähdinkin turun läheltä hakemaan vasta ruotsista uitettua umpikorista vm-80 gls golfia joka vaikutti hyväkuntoiselta ja asialliselta, samassa ladossa kuitenkin lojui tämmönen avo, karmann cabriolet GTI 1981, ajettu 136tkm josta sitten loppujenlopuksi hierottiin kaupat. Plussaa tässä on tekniikka, joka toimii hienosti ja ehjä katto, sekä jokseenkin ruostevapaa kori, tosin perus paikat, kuten muovikaarien alta näytti olevan rapsuttelun tarpeessa, väri on alkuperäinen, uudelleen maalattu jossain vaiheessa. Kuskin ovessa on sävyero muuhun autoon verrattuna. Edellinen omistaja ilmeisesti yrittänyt väkisin tehdä tästä rabbitia, koska peräloossissa on siihen viittaava merkki ja etuloksuissa äärivalot ;) onneksi hanskalokerosta löytyi alkuperäiset gti merkit keulaan ja perään.
Sisusta on kohtuukuntoinen, musta ja vähän väsyneillä penkeillä. hattuhyllyllä on jonku älykön rakentamia 6x9 viritelmiä ja etu ovipahveissa roikkuu jotain nykyaikaisia kajareita, joten entisöintihommia riittää. Muuten kyllä sisusta asiallinen, kuvia laittelen lisää kun hommat etenee...
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut kartza, 5.11.2010 23:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 12.10.2010 20:52

Tuleeko tuohon peräluukun aukaisumekanismin ympärille jokin erillinen kumitiiviste kun näyttää valo paistavan sieltä reunoista läpi?
Toisen etuoven maalaus seuraavana ohjelmassa, niin saa samaan sävyyn muun auton kanssa, Brazil Brown Metallic eli L96F on tämän auton väri.
Ilokseni huomasin kaatosateella ajaessa et sisätilat pysyi kuivana, joten eipähän tarvi tuon rätin ja tiivisteiden kanssa ensimmäisenä rueta tappeleen

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 10.1.2011 13:26

Pikku puuhastelua aloittelin golfin parissa, sen verran löytyi korista sanomista että ajattelin ylimaalata sen kevääseen mennessä. Nosturilla kun käytin niin pohja oli kauttaaltaan erittäin hyvä.
Kuskin puolen takakaari oli muovin alta paikan tarpeessa
http://i49.photobucket.com/albums/f269/ ... va0140.jpg

muut kaaret näyttivätkin jo paremmalta
http://i49.photobucket.com/albums/f269/ ... va0145.jpg

Perinteiset alusta ja vanteet on hankintalistalla, joten aikaisemmissa kuvissa näkyvät borbetit ois myynnissä jos jotain kiinnostaa. speksit 7x15 et 30 jako 4x100, kesärenkaat 195/50, ajaa kesän.
http://i49.photobucket.com/albums/f269/ ... 0143-1.jpg
http://i49.photobucket.com/albums/f269/ ... va0181.jpg
http://i49.photobucket.com/albums/f269/ ... va0182.jpg

Tällä hetkellä entisöintihommat seisoo vähän aikaa kun samassa tallissa asuva marraskuussa hankkimani passatti on pienen yleisremontin alla, kyseinen rassi on vm 2000 variant highline tdi 85kw, helmiäismusta ja mustalla täysnahkasisustalla.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 11.1.2011 4:04


kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 11.1.2011 16:05

Kyllä, lukon ympärystä tarkoitin, ehdin jo värkätä siihen omatekoisen tiivisteen. Tuli tarpeeksi hyvä, kiitos ike linkistä, hyvät sivut joita en ole aiemmin bongannut.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 13.4.2011 14:59

Ylimaalaus jäi tälle talvelle tekemättä, oli asuntoauto- ja venevuokralaiset vallannut firman hallin talveksi, mutta siistimisellä ja muoviosien maalaaisella sai kummasti ilmettä golfille.
keulaan tuli valopäivitys, maskin entisöinti ja puskuri takas mustaksi.
http://i49.photobucket.com/albums/f269/ ... va0249.jpg

vanteet tulee ainakin aluksi rsl 8x13 ja 7x13 pienellä et:llä, kumit 175/50
http://i49.photobucket.com/albums/f269/ ... va0265.jpg

perä sai myös entisöityä merkkiä ja väriä muoviosille
http://i49.photobucket.com/albums/f269/ ... va0263.jpg

yleisilmettä ennen rajumpaa tontitusta, katsastuksen jälkeen lasketaan kesäkorkeuteen. alustaksi tuli budjettimallin ta-techiks säädettävä, syystä että edellisissä autoissani toimi mainiosti.
http://i49.photobucket.com/albums/f269/ ... va0264.jpg

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 19.4.2011 15:16

työlästä saada 13" vanteilla kaaret edes kohtuu täyteen, kuvassa n 5-6 sentin maavaralla
Kuva

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 10.5.2011 15:23

nyt ois golfissa tuore leima joka tuli kivuttomasti, kattokin on saatu valkoiseksi johon löytyi soppelit pesuaineet veneilytarvike liikkeestä. n. 500km oon ajellu ja hyvältä maistuu, ajo-ominaisuuksista ei oo kerrottavaa, koska niitä ei ole. öljypohja on nyt n. 30mm päästä asvaltista. rättikatolle pitäis jostain suoja löytää, kerää ikävästi pölyä tuonne haitareitten väliin jos on katto alhaalla. oisko kellään vinkkejä mistä niitä kannattais kysellä? yleisön pyynnöstä huolimatta laitan räkäisen kännykkäräpsyn

Kuva
Viimeksi muokannut kartza, 20.8.2012 10:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

CtD
-
Viestit: 24
Liittynyt: 26.8.2009 8:51

ViestiKirjoittaja CtD » 11.5.2011 7:05

Nämä kuvat ei ainakaan helpota omaa mk1 avo- kuumetta

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 31.5.2011 9:22

juttua vuotavista, reikäsistä ja kalliista katoista mikä on näissä malleissa ominaista.

Omassa oli myös kuttaperkamuovinen ja halkeillut katto, jonka vaihdoin kankaiseen.
Muutama projukuva: http://tos.pp.fi/images/album/amme/

Katto on aika helppo vaihtaa uuteen.
Tilasin sen tuolta http://www.verdeck-express.de/vw/golf1_ve_sola.htm


Ebaystä löytää katonsuojia hakusanalla
golf 1 persenning

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 1.6.2011 0:09

^joo mulla on onneksi vielä ehjä tuo katto, mutta suojusta se huutaa, herkkä on tuo valkoinen väri. onko tuollainen kangaskatto helppo pitää puhtaana? nimittäin tuo mun rätin liat ja pinttymät lähti homeenpoistolla ja vinyylinpesuaineella yllättävän helposti. aikanaan jos rätinvaihto tulee eteen niin joutuu miettiin kannattaako valkoista kangasta laittaa.
oli muuten tos:lla asiallinen kuvasarja katon purusta, nätti purkaa sitten oma kun tuolta vähän lunttaa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 1.6.2011 8:17

Oma on käsitelty autoglymin pesu/hoitoaineella 2vuotta sitten.
Pölyt lähtee huuhtasemalla vähän vettä katolle. Linnunpaskoille AG putsausainetta ja vettä, päälle hoitolitkua suojaks.

Nyt katon "tukinauhojen" kohdalta alkaa suojaus pettää ja vesi ei enää helmeile niin hyvin. Ennen BIFfiä pitää käsitellä uusiks.

Katon vaihtoon löytyy DIY ohjeita netistä.
Kootusti linkkejä yms löytyy www.cabby-info.com

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 22.6.2011 12:08

kävipä viimeviikolla hiukan onnekkaasti kun lähdin kaverille hakemaan transporterin konetta savon maalta. siellä pihapiirissä oli jos jonkinlaista volkkarinraatoa, niin kysäisin isännältä et oisko sulla mulle mitään niin sieltä pellettivarastosta ryönäläjän alta löytyi kermanvärinen vr6:sen nahkasisusta, juuri sellainen mitä olin kaavaillut tuohon avoon. tehtiin edulliset kaupat, penkit on luonnollisesti puhdistusta, sovittelua ja huoltoa vailla, mutta täysin ehjät nahat.
http://i49.photobucket.com/albums/f269/ ... va0399.jpg
http://i49.photobucket.com/albums/f269/ ... va0401.jpg

Makeke
-
Viestit: 254
Liittynyt: 2.9.2010 14:41

ViestiKirjoittaja Makeke » 22.6.2011 12:40

^Voi kun kaikki "maajussit" ynnä muut maalla asuvat osaisivat laittaa kaiken tuollaisen myyntiin internettiin niin voi pojat meillä olisi jokaisella ties mitä hienouksia autossa. Juu nou. Esimerkkinä, että täällä on kylässä ainakin 2 kpl ykköskoppasia golffeja ilmeisesti ehjällä tekniikalla pölyttymässä makasiinissa, mutta itse isännät eivät suostu myymään niitä kun ovat niin "vanhoja ja harvinaisia" Tosiaan.. Siellä makasiinissahan niiden kuuluu olla ruostumassa eikä jonkun entisöitävänä. >,<

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 22.6.2011 13:01

^Tuo on eriittäin totta. Minä työnikin puolesta kiertelen paljon ihmisten tonteilla kun edustus hommia teen, niin useasti todennut saman ilmiön. Tavallaan tämä avokin oli ns. latolöytö kun ei ollut edes myynnissä missään, ihan eri autoa menin ostamaan.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 22.6.2011 13:34

Harvinaisia ei myydä, koska ne mitä todennäköisemmin menee amisten "pieruttavaksi" ;)

Makeke
-
Viestit: 254
Liittynyt: 2.9.2010 14:41

ViestiKirjoittaja Makeke » 22.6.2011 13:49

^Eihän niitä myydä, ne jätetään mätänemään sinne makasiiniin. :) Voidaan sitten Essossa kertoa, että mulla onkin tällänen.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 15.7.2011 10:13

No nii, sain ujon rengastuksen vähän esille kaarien sisältä, sovittelin eteen 17mm ja taakse 19mm limput (kiitos S4Driver, nopea toimitus)
Kuva

toinen
http://i49.photobucket.com/albums/f269/kar888/71.jpg

ja kolmas kuva
http://i49.photobucket.com/albums/f269/ ... uto3-2.jpg

kuvat: anu kirstinä/rantalakeus
Viimeksi muokannut kartza, 17.7.2011 0:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 15.7.2011 15:16

niin tosiaan morjestit Limingassa :) alko cabrio kuume taas nuosta...

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 16.7.2011 9:33

Nätiltä näyttää. Tuuhan joskus sunnuntaina miittiin näyttämään livenä tuota :)

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 17.7.2011 0:33

mazaman: joo meilläpäin pitää aina morottaa jos tulee hyvännäköisiä volkkareita tai naisia vastaan, ajelit kakkiksella?
Pellikka: kiitos, ois kyllä tarkoitus johonkin miittiin ajella paikalle, mut ne on mun osalta vähän huonoon aikaan kun nuo pelihommat sattuu aina päällekkäin. ois kyllä mukava nähdä livenä se sinunkin golf.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 7.8.2011 19:53

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut kartza, 20.8.2012 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 7.8.2011 20:36

Avokas (sydän)

Punkki
-
Viestit: 26
Liittynyt: 29.3.2011 19:57

ViestiKirjoittaja Punkki » 12.8.2011 15:49

Söpöltähän tuo avokas näytti kaakkurin sillalla tänään ja sopivan matalakin se on.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 13.8.2011 0:19

Joo kiitos, minut ohitti joku sairaan hieno farkku bora, joka ei ollut maastomallia sekään, ajelitko sillä?

edit: löysinkin sen boran tältä foorumilta, erittäin komea.

Punkki
-
Viestit: 26
Liittynyt: 29.3.2011 19:57

ViestiKirjoittaja Punkki » 13.8.2011 9:50

Sillähän sitä tulee ajeltua...

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 23.10.2011 11:35

http://i49.photobucket.com/albums/f269/kar888/avo45.jpg

Jokohan ne ois avokelit ohi tältä kaudelta

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 23.10.2011 13:49

Ainaki omalta kohdalta on, puol vuotta liikentees niin saa bonukset kuitattua

Juuso.S
-
Viestit: 365
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 23.10.2011 15:08

Miksi on pitäny jenkkimallin rabittiin vaihtaa euromallin golf lätkä?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 23.10.2011 20:22

Kyllä ne valitettavasti on ohi. Oma on ollu jo kuukauden verran seisonnassa.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 24.10.2011 0:20

Tehän ootte ajoissa luovuttaneet, minä aattelin että jos joka aamu lähtis vaan myöhempään ja myöhempään töihin niin ehtis jäät sulaa tiestä :)

Miksi on pitäny jenkkimallin rabittiin vaihtaa euromallin golf lätkä?

Ei tämä ole rabbit koskaan ollutkaan, edellinen omistaja kikkaillut noitten lätkien kanssa. Minulle on kerrottu ettei GTI rabbiteja avona ole edes valmistettu, joku voi paikata jos olen väärässä.

ja viittaan lähinnä tähän keskusteluun
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=79 ... =cabriolet

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 24.10.2011 0:29

jos nyt viilataan niin avot taitaa olla GLI ei GTI :) tai ainakaan myynti oopukset ei GTI avoa tunne...
e. niin kuin jettakin CLI tai GLI

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.10.2011 7:59

Jokohan ne ois avokelit ohi tältä kaudelta
Itse ajelin ykköscabriolla kesät talvet seitsemän vuotta. Ei se sen kylmempi ole talvella kuin kovakattoinenkaan.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 24.10.2011 10:09

Lukkari: ei olekkaan siitä kyse, kyllähän tuolla tarkenee ajella koska lämpöeriste on katossa, mutta pitäähän sitä jossain vaiheessa vuotta vähän tuunatakkin ;). Kestikö muuten rätti pakkasia/lumikuormaa?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.10.2011 10:55

Kun ostin auton, vaihdettiin uusi tarvikesufletti, joka aika lyhyen ajan jälkeen alkoi osoittaa kulumisen merkkejä. Sitten murtomies teki viillon ja vakuutusyhtiö kustansi orkkiksen, joka kesti hyvin siihen saakka, kunnes luovuin autosta.

FWD
-
Viestit: 142
Liittynyt: 27.9.2011 14:53

ViestiKirjoittaja FWD » 24.10.2011 11:59

Ainaki omalta kohdalta on, puol vuotta liikentees niin saa bonukset kuitattua


Sori OT, nyt hieman tympäsee kun en tuota kohtaa muistanut ottaessani Ventoa seisontaan. Olikin vaivaiset 170 päivää ajossa, helvetti...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 25.10.2011 15:36

Itsellä tuo unohtu kans viimevuonna...
Noh otat sen käyttöön viel kymmeneks päiväks, muutaman euron maksanee.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 20.8.2012 11:04

Jahas, pikku päivityksiä on tullut kalustoon. Käyttöautoksi hommasin joku kuukausi sitten rouvalle 4-motion passatin highline varusteilla, 1,9tdi 96kw manuaali, kermanahoilla :) sitä on tullut tässä kesän aikana laiteltua edustuskuntoon. Avolla olen pikku hifistelyä lukuunottamatta pelkästään ajellut, kesät talvet. Tarkoitus oli viimetalven aikana aloittaa sisustan ja konehuoneen parantelut, mutta rouva lähti kouluun ja vei minulta auton, siispä mittarissa on nyt jo 152tkm kun ostaessa (loppusyksy 2010) oli 136tkm.



nykyinen käyttöauto
avon kesäasento
kermasisusta
avo 35 asteen pakkasessa

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 14.6.2013 13:22

Pikku keväthuolto venähti puolittaiseen koneremppaan ja kaikki tarvittavat koneen osat ois hommattu paitsi männänrenkaat, niitä ei tunnu mistään löytyvän. Oisko kellään tietoa mistä niitä sais?? Moottorihan on 1,6 GTI 81kw ja tyyppi tais olla EG.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 14.6.2013 13:38

mdcomprex?

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 18.6.2013 9:33

Kuva

Vanteet päivitetty zenderin 7x15, nankangin 165/50 kumeilla. Kone edelleen auki, sylinterit hoonattu, kansi työstetty jne. Männänrenkaatkin on vielä etsinnässä... se on tämmöstä kun amatööri puuhastelee, koskaan en ole mitään moottoria aukaissu :) niin nyt taas. Ilmoittelethan ystävällisesti jos esim. vuonna -86 konkurssiin menneen varaosakaupan jämävarastosta sattuu löytymään sopivat männänrenkulat.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 22.3.2014 19:36

Jahas, taas on saatu hiukan motivaatiota avon laitossa ja tänään riipaisin savut koneesta remontin jälkeen. Kaikki tuntui pelaavan muuten hyvin mutta ykkös ja kakkos sylinteri ei tahdo millään lähteä mukaan, pääosin käy kolmella. Pyytäisinkin nyt ammattilaisten apua. Tulpat on uudet, johdot ja virranjakajan kansi myös, alipaineletkut, suodattimet samoin, eli kipinää tulee jne. Jakomerkit osoittaa oikeaan myös. Ongelma lienee bensansaannissa koska määränjakajalla ei tunnu olevan bensanpainetta ykkös ja kakkos sylinterille menevissä letkuissa läheskään yhtä paljon kuin kahdessa muussa. Olisko alalle vihkiytyneillä heittää neuvoa puusepälle ollaanko oikeilla jäljillä ja minkämoisia toimenpiteitä kannattaisi tehdä? Konehan on siis 1,6 gti 81 kW EG

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 24.7.2014 14:20

Kuva

Taas ollaan tienpäällä parinvuoden tauon jälkeen, leima napsahti mukisematta ja tekniikka toimii verrattain loistavasti tällä hetkellä.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 4.8.2014 10:01

Kuva

Vahat pinnassa ja alusta tapissa.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 1.12.2014 11:14

Pellikan vanha g60 tekniikka tuli lunastettua niin ei tule mullekaan ihan heti tekemisen puute. Ajanmittaan olis tarkoitus istuttaa se tuohon avoon. Täytyy hattua nostaa Pellikalle, on kaveri nimittäin pitänyt huipputikissä tuon moottorin ja oheislaitteet. Mukava aloittaa puuhastelu kun tietää ettei ensin tarvitse rempata.

Kuva

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 23.6.2015 10:19

Kuva

8x14

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.10.2015 13:22

Jostain syystä tämä tuli mieleen, onkos edistystä tapahtunut?

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 5.10.2015 11:49

:D Tämä kesä vain ajeltiin kun edellisen missasin. Tekniikka makaa edelleen tallissa. Kyllä se vielä jokupäivä siitä nousee :)

Tuon 1,6 GTI tekniikan voisin myydä jollekin halukkaalle. Vielä pääsis testaamaan ennen purkua

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

Re: Jetta, gt tdi + gt tdi cc, GTI cab -81, passat 4-mot

ViestiKirjoittaja kartza » 24.10.2016 14:37

Uusi harrastepirssi rantautui pihaan. Vaatimukset olivat seuraavat: Neliveto, nahat, löylyä, räpeltämätön, musta.

Audi S3 2003 BAM moottorilla (165kw) mustilla Recaroilla. Ajettu 270tkm. Tähän mennessä olen päivittänyt mm. kytkimen kiinteällä vauhtipyörällä, ohj tehostajan pumppu, kaasuläppä, alusta (makaa vielä tallilla) ym perushuoltoja. Alimmassa kuvassa auto ostohetkellä talvirenkailla.
Liitteet
IMG_8186 (002).jpg
IMG_8186 (002).jpg (108.19 KiB) Katsottu 24146 kertaa
IMG_8137 (002).jpg
IMG_8137 (002).jpg (110.53 KiB) Katsottu 24146 kertaa
IMG_8151 (002).jpg
IMG_8151 (002).jpg (110.17 KiB) Katsottu 24146 kertaa

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

Re: Jetta, gt tdi + gt tdi cc, GTI cab -81, audi S3

ViestiKirjoittaja kartza » 21.2.2017 12:55

Sisustan ehostelua talven ratoksi. Perinteinen cupralippa oli istutettava myös keulalle.
Liitteet
IMG_8718.JPG
IMG_8718.JPG (1.77 MiB) Katsottu 23452 kertaa
IMG_8600.JPG
IMG_8600.JPG (1.23 MiB) Katsottu 23452 kertaa
IMG_8595.JPG
IMG_8595.JPG (1.02 MiB) Katsottu 23452 kertaa


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa