IV GTI 1.8T
Valvoja: ffp jäsenet
IV GTI 1.8T
Vanhan kolmoskorisen gti:n tilalle tuli tälläinen laitos. Kyseessä siis vuoden -99 GTI 1.8T, ajettu 193tkm. Auto tuotu Saksasta vuonna 2006 ja varustelistalta löytyy mm. seuraavaa:
-Lukkiutumattomat jarrut (ABS)
-Turvatyynyt
-Käynnistyksenesto
-Varashälytin
-Sumuvalot
-Ohjaustehostin
-Kaukosäätöinen keskuslukitus
-Sähkökäyttöiset ikkunat
-Automaattinen Ilmastointi
-Sisätilanpistoke
-Lohkolämmitin
-Nahkasisusta
-Ajotietokone
-Penkinlämmittimet
-Sähköpeilit
-Kattoluukku
-Sadetunnistin
Jälkeenpäin asennettua/tehtyä:
-Oettinger korinosia (etulippa, takahelma)
-Vmaxx:in korkeussäädettävä alustasarja
-BSR cat-back putkisto
-BSR vapaavirtaussuodatin kotelolla
-Upsolute:n lastu
-Sisustassa R32 ehosteita
-Tummaoptiikka -etuvalot
-Kesävalsseina Keskin KT4 New Racer 18" 8,5" joka nurkassa
-Talvivalsseina S8 Replicat 17"
-Keula- ja takamerkit vaihdeltu mustiin
Tehoa golffista löytyy 203hp e10 bentsiinillä. Tulevia muutoksia konehuoneen puolelle ei juuri tällä hetkellä ole mielessä, tulevaisuudessa ehkä jotakin.
Seuraavia muutoksia golffiin tulee tapahtumaan lähiaikoina:
-Autoa tuodaan lähemmäs maata
-Hella Magic Colour takalyhdyt tilailin tänään ebaystä
-Todennäköisesti vanteet tulee vaihtumaan jossain vaiheessa kesää
-Etupuskurin ja takaluukun uudelleen maalaus ja koko auto myllytetään
-Takanaarmuttimen poisto
-Äänentoistoa parannellaan
Kesä lähestyy kovaa vauhtia ja koitetaan saada tästä räyhä peli siihen mennessä :) Päivittelen tänne kuvien kera, kun jotain kertomisen arvoista tapahtuu. Tässä vielä muutamat kuvat tältä päivältä ->
Viimeksi muokannut Poti, 12.5.2013 23:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pitkästä aikaa pientä päivitystä. Ebaystä tilatut valot tulivat ja sain benecarsilta lampun pohjatkin hankittua, jotta nuo saatiin toimimaan.
Myöskin takanaarmuttimen poistin ja tilalle lasitulppaa. Ohessa yksi huono räpsy missä molemmat jo tehtynä.
Auto viedään ylihuomenna maalattavaksi, jossa uutta väriä pintaan saavat etu- ja takapuskuri. Myös ajatuksissa ollut verhoiluttaa sisäpilarit mustiksi ja jättää kuitenkin katto vaaleaksi, että saa vähän sitä kontrastia. Lisää tulossa ->
Myöskin takanaarmuttimen poistin ja tilalle lasitulppaa. Ohessa yksi huono räpsy missä molemmat jo tehtynä.
Auto viedään ylihuomenna maalattavaksi, jossa uutta väriä pintaan saavat etu- ja takapuskuri. Myös ajatuksissa ollut verhoiluttaa sisäpilarit mustiksi ja jättää kuitenkin katto vaaleaksi, että saa vähän sitä kontrastia. Lisää tulossa ->
Joo en tiedä mitä tapahtui :o Tässä kuitenkin yksi tuore räpsy vklopulta, erittäin likaisena tosin. Hangossa tuli kävästyä.
Takaata tiputin muutaman sentin. Hankintalistalla GTI:n vakiolipat eteen- ja taakse, sekä takavalot.. On vähän liian tumma ilme nyt ympäri autoa.. Mietin myös noiden alkuperäisten kromisten VW -merkkien laittoa takaisin. Tällä viikolla voisi vielä madaltaa edestä ja takaa muutamat sentit niin saa tuon kaaren renkaan tasolle.
Takaata tiputin muutaman sentin. Hankintalistalla GTI:n vakiolipat eteen- ja taakse, sekä takavalot.. On vähän liian tumma ilme nyt ympäri autoa.. Mietin myös noiden alkuperäisten kromisten VW -merkkien laittoa takaisin. Tällä viikolla voisi vielä madaltaa edestä ja takaa muutamat sentit niin saa tuon kaaren renkaan tasolle.
Päivitellääs tännekin hieman. Eli auto on muuttunut viime kesästä suhteellisen paljon ja kaikenlaista tehty.
Vanteiksi hommasin Mersun AMG -monoblockit (style 2?) 8,5" ET 44 edessä ja 9,5" ET 46 takana. Keskiöille ruiskittiin tumman harmaa väri ja lipit pitäisi vielä vetää kunnon kiiltoon. Kumeina edessä 205/35 Toyot ja takana 225/35 Nankangit. Tommisbilletiltä hain 20mm jaonmuutoslätyt väliin ja vanteet alle.
Autohan on tippunut melko paljon sitten viime kesän. Edestä kierrettä 30mm jäljellä ja takaa korkeudensäätömutteri otettu kokonaan pois. Tuolla pystyy jopa vielä ajamaan ilman suurempia kolinoita, vakaajakaan ei napsi mihinkään juuri muuten kiinni paitsi käännyttäessä rajusti oikealle.
Muuten ulkonäöllisesti laitettu enemmän alkuperäistä vastaavaan lookkiin, eli vakio etu- sekä takalipat ja GTI:n orkkis valot. Uutta maalia päälle ovat saaneet etu- ja takapuskuri sekä takaluukku. Maalauksen jälkeen auto kävi vielä myllytyksessä. Parin viikon päästä maalaillaan vielä oikeastaan koko oikea kylki lukuunottamatta etulokaria. On joskus jälkeenpäin maalailtu ainakin tuo oikea takalokari, kun pohjat alkaa puskemaan pisteinä läpi maalipinnasta..
Koitan taas päivitellä tänne mitä tapahtuu ja lisäilen parempia kuvia kun kerkiän niitä napsimaan.
Vanteiksi hommasin Mersun AMG -monoblockit (style 2?) 8,5" ET 44 edessä ja 9,5" ET 46 takana. Keskiöille ruiskittiin tumman harmaa väri ja lipit pitäisi vielä vetää kunnon kiiltoon. Kumeina edessä 205/35 Toyot ja takana 225/35 Nankangit. Tommisbilletiltä hain 20mm jaonmuutoslätyt väliin ja vanteet alle.
Autohan on tippunut melko paljon sitten viime kesän. Edestä kierrettä 30mm jäljellä ja takaa korkeudensäätömutteri otettu kokonaan pois. Tuolla pystyy jopa vielä ajamaan ilman suurempia kolinoita, vakaajakaan ei napsi mihinkään juuri muuten kiinni paitsi käännyttäessä rajusti oikealle.
Muuten ulkonäöllisesti laitettu enemmän alkuperäistä vastaavaan lookkiin, eli vakio etu- sekä takalipat ja GTI:n orkkis valot. Uutta maalia päälle ovat saaneet etu- ja takapuskuri sekä takaluukku. Maalauksen jälkeen auto kävi vielä myllytyksessä. Parin viikon päästä maalaillaan vielä oikeastaan koko oikea kylki lukuunottamatta etulokaria. On joskus jälkeenpäin maalailtu ainakin tuo oikea takalokari, kun pohjat alkaa puskemaan pisteinä läpi maalipinnasta..
Koitan taas päivitellä tänne mitä tapahtuu ja lisäilen parempia kuvia kun kerkiän niitä napsimaan.
Kesä lähestyy taas kovaa vauhtia ja golffin kanssa on taas jotain räpelletty. Eilen tuli alle vaihdettua Artec Edition L -vanteet joka nurkkaan koossa 17x8" ET33. Edessä 20mm -lätyt ja takana 25mm, eli lopulliset ET:t edessä 13 ja takana 8. Tyydyin nyt alustavasti tuohon ratkaisuun kun en mistään löytänyt l:n sopivia leveämpiä lippoja. Koko ajan metsästys käynnissä.. Muita muutoksia ulkokuoreen on uudet kirkkaat etuvalot.
Alustaa myös säädin eilen sen minkä ehdin. Edestä on kierteet tapissa, eikä tipu enää kuin jousta laskemalla (alustanahan on BC racing) n. 1,5cm. Mitään kolinoita ei tuolla korkeudella testilenkillä kuulunut, vaikkakin hanttarin puolella vetari on aika lähellä runkoa.. Edessä ei vetarin raapimis ongelmaa ole, kun asensin viime kesänä 4-motion kallistuksenvaakajan, joka menee vetarin alta. Takaa lasken vielä sen minkä tuo tolppa antaa. Siellä on -150mm 10kg/mm jouset tällä hetkellä.
Muita suunnitelmia olisi rungon notchin tekeminen ja koneen korottaminen, jotta autoa saisi vielä lähemmäs maata.
Alustaa myös säädin eilen sen minkä ehdin. Edestä on kierteet tapissa, eikä tipu enää kuin jousta laskemalla (alustanahan on BC racing) n. 1,5cm. Mitään kolinoita ei tuolla korkeudella testilenkillä kuulunut, vaikkakin hanttarin puolella vetari on aika lähellä runkoa.. Edessä ei vetarin raapimis ongelmaa ole, kun asensin viime kesänä 4-motion kallistuksenvaakajan, joka menee vetarin alta. Takaa lasken vielä sen minkä tuo tolppa antaa. Siellä on -150mm 10kg/mm jouset tällä hetkellä.
Muita suunnitelmia olisi rungon notchin tekeminen ja koneen korottaminen, jotta autoa saisi vielä lähemmäs maata.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 5 vierailijaa